۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸

مهر نوشت:

دبیر انجمن تولید کنندگان برنج با اعلام افزایش 8 درصدی قیمت برنج ایرانی، اعلام کرد: قیمت برنجهای وارداتی نیز 5 تا 6 درصد افزایش داشته است.
جمیل علیزاده شایق  درباره افزایش قیمت برنج با توجه به قرار گرفتن در آخرین ماه از سال، گفت: قیمت برنج تولید داخل نسبت به یک ماه گذشته در حدود 7 تا 8 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: البته قیمت برنجهای وارداتی نیز حدود 5 تا 6 درصد بالا رفته است که به دلیل فراوانی در بازار، این افزایش قیمت خیلی محسوس نیست.

دبیر انجمن تولید کنندگان برنج درباره نحوه کنترل برنجهای وارداتی مطرح کرد: برنج مورد نیاز ما از سوی کشورهای هند، تایلند، تایوان خریداری می شود اما متأسفانه وضعیت کنترل برنجهای وارداتی ضعیف است.

شایق ادامه داد: سال گذشته موضوع آلوده بودن برنجهای وارداتی مطرح شد اما هیچ مرجعی این مطلب را نتوانست تأیید کند. علیزاده شایق متذکر شد: حتی نظارتی بر قیمت برنجهای وارداتی و کیفت آن به ویژه در شهر تهران نیست و برخی افراد با قیمتهای غیر منطقی و نامناسب اقدام به فروش برنجهای وارداتی می کنند.

وی با بیان اینکه امسال 500 تا 600 هزار تن نیاز به واردات برنج داریم، گفت: میزان تولید برنج در داخل حدود 2 میلیون و 250 هزار تن است.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرزو IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    1 0
    با عرض سلام با زحماتی که کشاورزان میکشند دولت باید برنج های داخلی را خریداری نماید. خسارتی که باید دولت به کشاورزان پرداخت میکرد هنوز پرداخت نشده است. وقتی خود دولت محصولات خارجی را به ایرانی ترجیح میدهد شعار مصرف کالای ایرانی از سوی دولت به چه معنیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟