مهر نوشت:

مرد ایرانی که 20 سال قبل دوستش را در ژاپن به قتل رسانده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران از مجازات اعدام نجات یافت.
محرم متهم است 27 فروردین سال 1370 در یک درگیری مرگبار در شهر "ساکادو" ژاپن یک ایرانی به نام کیومرث را به قتل رسانده است. پلیس ژاپن پس از تحقیقات در محل درگیری قاسم را شناسایی و او را خیلی زود دستگیر کرد. او در جریان تحقیقات اعتراف کرد به خاطر یک اختلاف کهنه مالی دست به این جنایت زده است. در ادامه اولیای دم مقتول خواستار تحویل متهم به پلیس ایران و محاکمه او شدند اما قضات ژاپنی با رد این ادعا محرم را در آن کشور محاکمه و به 13 سال زندان محکوم کردند.

محرم سال 83 پس از گذراندن دوره محکومیتش به ایران بازگشت و زندگی مخفیانه ای را آغاز کرد.سرانجام با پیگیری های اولیای دم ، متهم به قتل مرداد سال 89 شناسایی و از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد. او در بازجویی ها گفت: 19 سال قبل هزار دلار به مقتول و دوستش قرض دادم. اما آنها بدهی خود را پرداخت نمی کردند. شب حادثه من با دوست کیومرث درگیر شدم. کیومرث قصد میانجیگری داشت که به اشتباه او را کشتم.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قضات دادگاه نیز پس از محاکمه متهم او را به قصاص محکوم کردند. با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات دیوان حکم قصاص را نقض کرده و پرونده این بار به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه که دیروز به ریاست قاضی خازنی و حضور چهار قاضی مستشار برگزار شد اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند.

محرم نیز در دفاع از خود گفت: باور کنید نمی دانم چاقو چطور به بدن مقتول خورد. باور کنید در ژاپن به اندازه کافی زجر کشیده ام.

قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم وارد شور شده و با توجه به محاکمه محرم در ژاپن و گذراندن دوره محکومیت در آنجا برای او قرار موقوف تعقیب صادر کردند.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    5 2
    به اعتبار امر مختومه قابل رسیدگی مجدد نیست حالا چطور در یک مرحله حکم قصاص صادر شده نکته جالبی است