معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور در نامه‌ای از محمد خزاعی دبیر سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مسعود احتشامی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور به همراه هیئتی پنج نفره متشکل از کار‌شناسان و پژوهشگران در طول ده روز برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به ارزیابی کیفیت جشنواره و فیلم پرداختند.

در نامه معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور آمده است: «در ابتدا لازم می‌دانم از همدلی و همراهی صمیمانه دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خصوصاً جناب آقای محمد خزاعی دبیر محترم جشنواره و آقای یزدان عشیری مدیر روابط عمومی تقدیر و تشکر کنم که مقدمات حضور هیئت کار‌شناسان رسانه‌ای حوزه علمیه قم را در این مهم‌ترین رویداد فرهنگی هنری کشور فراهم کردند.
ورود حوزه علمیه به مقوله سینما و هنرهای نمایشی با رویکرد مشخص جشنواره فجر اتفاق خوشایندی است که اگرچه با تاخیری 30 ساله روی می‌دهد، اما با این حال امیدهای بسیاری را در دل فرهیختگان و هنرمندان متعهد این مرز و بوم برای رقم زدن فردایی بهتر و متعالیتر رویاند.
کار‌شناسان اعزامی حجج الاسلام: مسعود احتشامی (کار‌شناسی ارشد هنر، سرپرست گروه)، مهدی رادنیک (کار‌شناسی ارشد تهیه کنندگی)، حسین نقی‌زاده (کار‌شناس کودک و رسانه)، مهدی بنکدار (کار‌شناس سینما، حسین شعبانی (کار‌شناس ارشد تهیه کنندگی)
این گروه پنج نفره به صورت مرتب و روزانه، تمامی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره را به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند که نتیجه و گزارش مفصل آن به زودی در اختیار مسئولان حوزه علمیه و نیز مدیران کلان فرهنگی و هنری کشور قرار خواهد گرفت.

برخی از نکات مثبت در محتوای تعدادی از آثار سینمایی اکران شده:
- گرایش امیدوارکننده فیلمسازان به مفاهیم دینی و مذهبی و استفاده از عنصر روحانیت در متن اثر
- ثبت مستقیم یا غیرمستقیم مقوله دفاع مقدس
- نگرش اثباتی در برخورد با مفاهیم ارزشی
همچنین در بخشی از این نامه با اشاره به پاره‌ای مضامین نامناسب در چند فیلم عنوان شد: در وقت مقتضی، ضمن تبیین مسائل و موضوعات با مسئولان سازمان سینمایی و سینماگران و دست‌اندرکاران تهیه و تولید این آثار به تعامل و همفکری خواهیم رسید.
حوزه علمیه قم با بهره‌گیری از توان و ظرفیت بسیار بالای موجود در بدنه حوزه‌ها و طلاب دانش آموخته رشته‌های مختلف هنری از جمله فیلمنامه‌نویسی، تهیه‌کنندگی، کار‌شناسی، پژوهش و تحقیق و... این آمادگی را دارد که در رشد و تعالی سینمای ایران سهیم باشد.

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =