صبح امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس سه هزار میلیاردی آغاز شد.

این جلسه به ریاست قاضی سراج از قضات با تجربه دستگاه قضایی و با حضور ۳۲ نفر از متهمان در دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.

با شروع جلسه رسیدگی به پرونده فساد عظیم بانکی، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران کیفرخواست صادره علیه 32 متهم پرونده را قرائت کرد.

در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی اخیر، قاضی ناصر سراج رییس شعبه اول دادگاه عمومی انقلاب تهران پس از قرائت تبصره‌های 1 و 2 ماده 188 قانون آیین‌ دادرسی کیفری مبنی بر ممنوع بودن انتشار اسامی، تصاویر و هویت متهمان، از عباس جعفری‌ دولت‌آبادی خواست کیفرخواست صادره علیه 32 نفر از متهمان این پرونده را در دادگاه قرائت کند.
دادستان تهران نیز در ادامه به قرائت کیفرخواست صادره علیه 32 متهم پرداخت.

متن کیفرخواست آماده شده حدود ۲۲۰ صفحه است.همچنین اعلام شد بخشی از اسناد و مدارک مربوط به پرونده فساد مالی اخیر به دادگاه آورده شد.

جعبه‌ای حاوی بخشی از اسناد و مدارک پرونده فساد مالی اخیر که از متهمان به دست آمده است به صورت تحت‌الحفظ به دادگاه آورده شد.

 

در اولین جلسه رسیدگی به پرونده «فساد عظیم بانکی» جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز حضور داشت.


بر اساس این گزارش، رییس قوه قضاییه در روز چهارشنبه هفته پیش از درخواست صدور حکم مرتبط با اتهام «افساد فی‌الارض» برای 5 نفر از متهمان این پرونده خبر داده بود.

هم‌چنین پیش از این سخنگوی قوه قضاییه نیز از سنگین بودن کیفرخواست صادره برای این 32 متهم خبر داده بود. به گفته محسنی‌اژه‌ای، کیفرخواست صادره فعلا برای این تعداد از متمهان است و برای متهمان دیگر هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    7 6
    قاضي القضات و حاكمان دادگستري در امتحاني دشوار شركت مي كنند جدال بين قدرت و ثروت و عدالت و حق طلبي و اگر همه متهمان ريز و درشت رئيس و مرئوس و قائم مقام همه كساني كه بيت المال را غارت كرده اند و ضربه مهلكي به نظام رهبري و اعتماد مردم به نظام و اسلام و تشيع زده اند و خوراك تبليغاتي براي دشمنان اين مرز وبوم فراهم كرده اند و با غارت بيت المال وامهاي بلاعوض و بدون پشتوانه و رانتهاي فرواني براي خود و بستگان سببي و نسبي فراهم نموده اند اگر محاكمه و حكمي مناسب (اعدام ) برايشان صادرشود و اموال غارت شده را اگر كابين زنان خود و بستگانشان قرارداده اند برگردانند و مردم شاهد برگرداندن اموال غارت شده باشند اقتدار نظام و اسلام عزيز و اعتماد مردم به نمايش گذاشته مي شود
  • سینا IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    6 1
    از تلویزیون پخش نمیشه؟