قانون آنلاین نوشت:

تبلیغات آپارتمان های چند میلیارد تومانی در تهران روز به روز بیشتر می شود و در روزهایی که بحث افزایش 5 میلیون تمانی وام مسکن برای خیل عظیمی از مردم مهم جلوه می کند تبلیغاتی به ایمیل های مردم ارسال می شود که آپارتمان های شمال تهران متری چند ده میلیون تومان معامله می شود!گزارشی از این نوع ساختمان ها به همراه تصاویر تجملات رویایی آن را در این گزارش ببینید و بخوانید.

در حالی که این روزها بسیاری از مردم توان خرید آپارتمان های مسکن مهر با قیمت ساخت متری 300 هزار تومان را ندارند و زیر بار وام و تسهیلات آن کمر خم کرده اند در تهران و شهر های بزرگ کشور ساختمان هایی قد علم می کنند که جز حسرت و آه برای قشر فرو دست جامعه چیزی ندارند. ساختمان هایی که با نام مجتمع و برج برای نو ثروتمندان ومتمولینی ساخته می شوند که ثروت و یا علاقه داشتن ویلاهای چند صد میلیاردی را ندارند اما خواهان کاخ هایی مجلل هستند با امکانات هتل های 5 ستاره .


ساختمان هایی که با سرمایه های نجومی شرکت های متمول ساخته می شوند و چند صد میلیارد تومان نقدینگی را درمدتی کوتاه جمع آوری می کند و در نهایت محل سکنای کسانی می شود که به سبک پادشاهان زندگی می خواهند و خواهان اقتصادی پر از شکاف طبقاتی هستند. اقتصادی که در آن فردی برای اخذ وام 20 میلیون تومانی مسکن وافزایش 5 میلیون تومانی آن شاد وغمگین می شود اما در سوی دیگر،فردی در یک متر خانه تجملی خود، سقف آرزوهای یک خواهان مسکن مهر و ....را ناچیز می بیند!
ثروتمندان این چنینی در این اقتصاد به دنبال نوع چیدمان چند صد میلیونی طراحی داخلی خانه های میلیاردی خود هستند و خبر ندارند که 5 میلیون تومان افزایش وام مسکن چه زمانی خبر رسانی شد و چه وقت،لغو شد!
به هر سو،فارغ از این مباحث عدالت گسترانه که دولت نهم و دهم سالها ادعای آن را داشتند باید به واقعیت ها پرداخت و دید در این دولت اقتصاد به کدامین سمت رفت و چه رخ داده است. باید این روزها را دید؛نگاهی به آگهی‌ها کرد و دید دراین خصوص طی ماه های اخیر چه نوع از مسکن به فروش می رسد و سطح تجمل گرایی تا کجا بالا رفته است.

مشتی از خروار مسکن های تجملی
با مروری برفایل‌های ثبت شده درمعاملات املاک تهران می توان دید که ارقام بسیار بزرگ شده اند و درمحدوده هایی از تهران حتی قیمت املاک تا 15 و 20 میلیون تومان هم معامله واقعی می شود.
نمونه این موضوع که این روزها تبلیغات گسترده ای درخصوص آن انجام شده و درفضای اینترنتی عکس‌ها ومشخصات تجملی اش ارسال می شود مجتمعی در محدوده کامرانیه تهران است که در زمینی به مساحت 7000 مترمربع با 47000 مترمربع زیربناساخته شده است.
این برج که گفته می شود توسط شرکتی خصوصی ساخته شده است شامل 32000 مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی است که 1000 مترمربع واحدهای تجاری و14000 مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات دارد و با قیمت میانگین دست کم 500 میلیارد تومان در بخش مسکونی اش ارزش فروش دارد.
حال اینکه این اعداد و ارقام از چه راه هایی کسب شده و خریداران چنین واحد هایی از چه قشر و چه محل درآمدی هستند بحث این گزارش نیست اما در خلال مرور اعداد وارقمی که درادامه می آید به این نکته توجه داشته باشید که به واقع قشر متوسط و ضعیف جامعه در مقابل چنین تجمل گرایی هایی چه احساسی دارد.

قیمت پایه متری 12 و نیم میلیون تومان
این مجتمع شامل 65 واحد مسکونی در 15طبقه است که در طبقات اول تا پنجم واحدهای 350 الی 400متری قرارگرفته اند

در تبلیغات اینترنتی این ساختمان قیمت دقیقی وجود ندارد.
بر همین اساس پیگیری ها نشان داد که قیمت پایه این آپارتمان ها 125 میلیون ریال است و در هر طبقه 2 درصد به این قیمت پایه افزوده می شود؛15 طبقه مسکونی و یک طبقه تجاری این مجتمع 3 طبقه پارکینگ دارد و امکانات کامل در واحد های مبله به نمایش در آمده است.
واحدهای تجملی و فوق گران به نمایش در آمده در تبلیغات اینترنتی این مجتمع که توسط یک شرکت مهندسی ارائه شده،هم اکنون قیمت ندارد و مشتریان در صورت درخواست امکانات مشابه باید قیمت روز و نمونه ای را موردی درخواست کنند تا واحدهای درخواستی تجهیز شوند.هزینه های این بخش مازارد بر قیمت فعلی خرید خواهد بود.
بر اساس این گزارش،درهرطبقه 6 واحد با چهار تییپ متقاوت معماری وجود دارد و دو واحد 600متری و دو واحد 400متری در طبقات 6تا 13 قرار گرفته اند که واحدهای 600متری دارای دو تیپ متفاوت و واحدهای 400متری نیز دارای دو تیپ متفاوت نقشه معماری هستند.

میانگین آپارتمان ها 7 میلیارد تومان
بدین صورت و با قیمت پایه اعلامی از سوی عرضه کنندگان این ملک باید به این نکته توجه داشت که با قیمت طبقه اول 125 میلیون ریال ودر نظر گرفتن واحد های 400 متری این مجتمع ،کمترین قیمت 50 میلیارد ریال است تا صاحب یکی از آپارتمان های این ساختمان شوید!
قیمت واحد های 600 متری در کمترین قیمت طبقات این مجتمع هم رقمی بالغ بر 75 میلیارد ریال است .
پیگیری ها نشان می دهد ،قیمت آپارتمان های این مجتمع با احتساب افزایش دو درصدی قیمت در هر طبقه نیز در طبقه دوم به متری 12 میلیون و 700 هزار تومان در هر متر مربع و در طبقه سوم به 13 میلیون تومان و تا طبقه پانزدهم به 16 میلیون و 250 هزار تومان افزایش می یابد.
بر این اساس در شرایطی که درطبقات 14 و 15 این برج دو واحد پنت هاوس 926متری درهر طبقه و یک واحد پنت‌هاوس 1400متری دوبلکس قرار گرفته اند بالاترین قیمت ها در این برج برای پنت هاوس 926 متری به 150 میلیارد ریال ودردوبلکس طبقه 15 به قیمت تمام شده 226 میلیارد ریال یا حدود 23 میلیارد تومان می رسد!
نکته جالب در این برج آن است که اگر رقم جابه جا شده در تعداد واحد ها را میانگین بگیریم با قیمت میانگین متری 14 میلیون تومان برای واحد های این برج و میانگین متراژ 500 متری برای واحد های این برج به عدد میانگین 7 میلیارد تومانی خواهیم رسید که نشان از ارقامی نجومی در خرید وفروش های ملک در تهران دارد.

220 میلیون تومان پورسانت معاملات احتمالی
جالبتر اینکه اگر ارقام مذکور را به صورت میانگین در نظر بگیریم ، املاک معامله کننده این واحدها در قانونی ترین شرایط می توانند دست کم در معامله واحد های این برج عددی بین 35 تا 70 میلیون تومان از طرفین معامله خواهد بود که اگر با 1 درصد معامله حساب شود تا 140 میلیون تومان هم برای معاملات املاکی ها سود آور خواهد بود.
حال آنکه اگر رقم پورسانت املاکی ها برای پنت هاوس را بخواهیم محاسبه کنیم ،رقمی بین 110 تا 220 میلیون تومان خواهد بود.

عدالت و ایمنی جان انسان ها
بد نیست در خصوص این برج بدانید که 65 واحد مسکونی فضای تفریحی و مشاعات، 7 دستگاه آسانسور،سه راه پله مجزا ،سالن برگزاری همایش های مرتبط با مدیریت برج و سالن اجتماعات بخشی از مشخصات جانبی است.
سالن سینمای سه بعدی با سیستم صوتی دالبی ساراند،سالن بیلیارد با میز اسنوکر،دو فضای مجزا با مساحت بالغ بر 500متر مربع جهت استخر،سالن Gymبا دستگاه های ورزشی ، کنترلرهای هوشمند ABB با امکان تنظیم دما، نور،صدا یا موسیقی از دیگر امکانات موجود است.
در آشپزخانه واحدهای مسکونی از تجهیزات اجاق گاز، فر،مایکروفر، کافی میکر وماشین ظرفشویی از برند آلمانی ، یخچال و فریزر آلمانی استفاده شده و آئین نامه 2800 ایران و استاندارد ISO 9001 در طراحی و ساخت برج مسکونی کسب شده است.
این سازه تا 6/8 درجه در مقیاس ریشتر در برابر زلزله مقام شده و انسان را به یاد مقاومت مسکن های مهر می اندازد که مقرر است تا 7 ریشتر مقاوم باشند.اینگونه است که در می یابیم حتی جان انسان ها نیز به نسبت ثروتشان ایمن است و عدالت در تیر اهن و مقاومت ساختمان ها نیز با قیاس دارایی صاحبانشان سنجیده می شود؛هر چند که در نهایت مسکن های مهر در شرایطی که راه ارتباطی مناسبی ندارند و بعضا بدون امکاناتی نظیر گاز و آب و... هم تحویل داده می شود.
22139

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    اين يعني عدالت
    • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      47 7
      بنظر من خريد اينها جرم نيست
    • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
      71 5
      بودن همچین آپارتمانهایی نشانه بی عدالتی نیست، خیلی جاهای دنیا از این بهترش هم هست. مهم اینه که فاصله طبقاتی مردم کم باشه و اکثریت مردم از امکانات یک مسکن متوسط برخوردار باشند که متاسفانه نیستند.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
      39 7
      در دین اسلام هم نگفتن بد زندگی کن وبد بپوش بد بخور را نشانه ایمان نگفتم بلکه در کنار داشتن رفاه به زیر دستانم هم رسیدگی کنن
  • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    181 3
    روی این اپارتمان وام هم می دن
  • ناشناس IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    121 4
    چه بگویم ؟! بعضی ها پولشون به مسکن مهر هم نمیرسه چون هرچی حقوق میگیرند باید هزینه کنند ...
    • هادی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      22 18
      حتما لیاقتشان رادارندو میتونند تواین خونه هازندگی کنند ماکه کلاس این رانداریم بذارید اینها که میتونند بسازنند تا ما ندیدوبدیدها ببینیم و یاد بگیریم -فکر ماده است -شمایک اطاق پول داشته باش تایک فکر به دنبالش نباشه هیچ ارزشی نداره فکرکار کرده تصویر رادرمغز کشیده وبعد پیاده کرده وما حالا میبینیم ولذت میبریم اگردرخارج بود قشنگ بود اون کسی که این کار راکرده میتونست اینکار رادرخارج انجام بده اما حتما کشورش رادوست داشته واینجا انجام داده دستش درد نکنه
  • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    94 2
    مسکن مهر؟
  • بی خانمان IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    93 6
    اگه به ما از همین مسکن مهر هم بدن راضییم
  • هادي IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    90 4
    چقدر ارزونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • نیما GB ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
      3 2
      مفته، درست مثل اون علامت تعجب هائی که داری مفت و مجانی تایپ می کنی.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    214 4
    از این امکانات هتل های 5 ستاره اینترنت پرسرعت رو کم کنید
    • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      8 1
      این یکی را معذوریم!!!!
  • رامین IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    107 1
    من اگه 350 هزار تومن عیدی خودمو با پنجاه هزار تومن اضافه کاری و 420 تومن حقوق ماهانه رو جمع کنم میخوام یکی از این اپارتمانها رو بخرم بگید یکیشو برای من کنار بذارن
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    86 24
    یعنی می فرمایید پولدارها این پولا رو ببرن خارج کشور خرج کنند
  • خود من IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    171 7
    چه ایرادی داره؟ بنده خودم الان دربدر جور کردن یک وام هستم تا بتونم ۶۰-۷۰ متر خونه با هفت سال کار کردن و پول جمع کردن خودم رو بخرم اما نمیتونم. اما برنمیگردم بگم که اره چرا یه خونه ای متری فلان قدر و اینا...هر کی عرضه داشته بیشتر پول دراره٫دوست داره هم اینطوری خرج کنه...فقط مساله اینه که این پول حلال باشه...اگه حلال باشه که نوش جونش اقا جان...
    • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      22 10
      خواهشا شما بگو اول چطور از راه حلال ميشه چنين سرمايه اي جمع كرد تا ما هم هميشه دعات كنيم؟
    • بدبخت آواره ی خونه به دوش IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      25 5
      احتمالا نویسنده مقاله عقیده داشته در شرایط امروز ااااااااامککککککان نددددددااااره کسی از راه حلال صاحب همچین خونه ای بشه...(البته نظر خودم هم همینه)
    • بدون نام IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
      27 14
      غیر ممکنه از راه درست این پولا جمع بشه
  • علیرضا IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    97 11
    اختلاف طبقاتی همه جای دنیا در حال کم شدنه یا اگرم هست اینقدر نیست .
    • اشکان IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      7 16
      دقیقاً روی چه مدرکی این حرف رو زدی؟؟؟ مثلاً فکر می کنی تو لیون اختلاف طبقاتی در حال کم شدنه!؟؟!!؟!
    • بدون نام AU ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
      11 8
      شما دقیقا کجای دنیا رو میگی؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    77 8
    الان اینایی که گفتی تو ایرانه؟! بعد شما بگید مردم پول ندارن پس کسایی که اینارو میخرن از کجا اومدن
    • بدون نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      12 1
      در فرهنگ عامه به اینا میگن از ما بهترون .
  • بدون نام US ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    4 3
    ببخشيد اين پول خوردهاي ته جيبم خيلي سنگيني مي كنه كجا بريم بخريمش
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    7 10
    نوشه جونت. حالشو ببر
  • محسن IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    18 11
    امام علی می فرمایند:هر جا کاخی استدر مقابل کوخی ویران شده است.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    14 5
    لازم به توضیح است که اولا قیمت پایه پارسال ( هنگام افتتاح برج و رونمایی ) متر 16 میلیون بود چه برسته به الان که همه چی چند برابر شده دوما سازنده این برج یکی از کارآفرینان نمونه و واقعا انسانه که بسیار خیر و خاکی هست و دلیل نمیشه هرکس پولدار باشه پولشو از ره نادرست کسب کرده باشه. نوش جونش خدا بهش بیشتر بده تا به مردم بیشتری هم کمک کنه امیدوارم همه مردم ایران در رفاه باشن .
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    2 7
    ازم به توضیح است که اولا قیمت پایه پارسال ( هنگام افتتاح برج و رونمایی ) متر 16 میلیون بود چه برسته به الان که همه چی چند برابر شده دوما سازنده این برج یکی از کارآفرینان نمونه و واقعا انسانه که بسیار خیر و خاکی هست و دلیل نمیشه هرکس پولدار باشه پولشو از ره نادرست کسب کرده باشه. نوش جونش خدا بهش بیشتر بده تا به مردم بیشتری هم کمک کنه امیدوارم همه مردم ایران در رفاه باشن .
  • محمد GB ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    6 5
    اگه یک سال پول یارانه خرج نکنیم میتونیم یکی بخریم
  • بدون نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    15 11
    واقعا جای تأسف دارد آقای خبر آنلاین که با این ادبیات ضد سرمایه داری به جای آنکه به مشکل واقعی یعنی توزیع نامناسب درآمد و فقدان ثروت زایی در جامعه اشاره کنی، تلاش کرده ای تا صاحبان این خانه ها را انسان هایی بی خبر و بی وجدان نشان دهی! از کجا معلوم همین افراد منبع تولید و کارخانه و کارآفرینی نیستند؟ همین افراد هستند که با سرمایه خود به ثروت زایی در جامعه کمک می کنند آنگاه شما انها را تخطئه می کنی. حالا تقصیر آنها چیست که شرایط اقتصادی لازم برای کاهش شکاف رفاهی مناسب نیست؟ این گونه برخورد مارکسیستی با صاحبان ثروت پیامدی جز فرار سرمایه ندارد. قطعا انتشار این نظر به مذاق شما خوش نخواهد آمد اما بیایید آرزو کنیم که همه ملت ایران روزی صاحب خانه هایی مناسب شوند و طرفداران تجمل هم نوش جانشان.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    17 5
    هیچ نگران نباشید دولت مهرپرور گفته تا 2 سال دیگه همه خونه دار میشیم. البته بعد از لبنان و ونزوئلا و کمور و .......
  • کم سواد US ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    5 6
    آیا در ایران یک کارخانه خصوصی هست که اینقدر درامد داشته باشه که کسی بتونه همچین واحد هایی بخره؟ اه یادم رفت نکنه افزایش حقوق کارخانجات دولتی زیاد شده که بشه همچین خانه هایی خرید بخدا من که کارمندم در حسرت خرید یک آپارتمان متری یک میلیون تومنم آخرش فهمیدم اگه عمرم به طول عمر بعضی ها برسه شاید با این حقوق بخور و نمیر هم بشه یه واحد 50 متری خرید
    • على IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
      2 1
      آره كه هست چرا نباشه فقط يدونه از كوچكترين هاشو برات مثال ميزنم همين شركت ماموت كه توليد كل كانكس رو به عهده گرفته سال ١٣٧٠ كه تاسيس شد با يه سوله كارشو شروع كرده بود حالا از اتوبان تهران قزوين رد شو ببين چي شده چون مسير رفت و آمد هر روزمه دارم مي بينمش گفتم از اين جور كارخونه ها كه به هر دليلى رشد قابل ملاحظه اى داشتن كم تو كشورمون نداريم
  • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    10 7
    آقا پول خودشه...هر کسی ثروتش بیشتره تجمل و آرمان هاش بیشتره...چرا الکی جبهه میگیرین واسشون...؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    11 3
    من یه دونه از اینا رو میخوام بخرم. ماهی 500 هزار تومن حقوقمه ولی..... با کلی پاداش و حق ماموریتو و رانت بازی و کلاه برداری که میکنم حقوقم به ماهی 20 میلیون تومن!!!! میرسه و به راحتی میتونم بخرم!!!!!! ها دلتون بسوزه شما نمیتونید حتی یه مسکن مهر هم بخرید. به این میگن عدالت. کسی اگر میتونه اعتراض کنه
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    6 4
    من ايرادي توش نمي بينيم.
  • زز IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    9 2
    داداش ...... از يارانه ها چه خبر؟
  • شیدا IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    8 3
    فوتبالیست ها هم نمیتونن بخرن!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    5 2
    با قیمت میانگین دست کم 500 میلیارد تومان؟؟؟؟؟؟؟؟
  • دلال املاك IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    4 4
    فروش اين جور آپارتمان ها بسيار مشكل است و مي توانم بگويم شايد تا چند سال هم فروش نرود!! الان در چند منطقه شمال تهران چنين آپارتمان هايي وجود دارد ولي مشتري براي آنها نيست. اينجور سرمايه گذاري در آپارتمان ريسك زيادي دارد!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    9 3
    معلومه دیگه کی میخره همونها دیگه همه میشناسند وبر کسی پوشیده نیست.
  • سما CZ ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    8 6
    و این است همون وعده مهرورزی و عدالت اجتماعی تحویل بگیرید
  • هوای کثیف IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    8 2
    توی هوای آلوده تهران نمیارزد.از کجا آورده ای چی شد؟
  • محسن IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    11 4
    من دارم یارانه هایم را جمع میکنم
  • ایرانی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    7 1
    خدا شانس بده و یک کم پول .....مگر اینکه تو خواب ببینیم؟؟؟؟
  • سعید IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    10 5
    هیچ کاخی را ندیدم که درکنارش حقی ضایع نشده باشد.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    10 2
    به من ربطی نداره این آقایان چه می کنند به قول دوستمون اگه حلاله نوش جونشون. ولی ای کاش یه خونه فسقلی هم به ما میرسید
  • بدون نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    17 5
    من یه مهندسم و مجرد- بعد از 5 سال کار کردن, وجمع کردن تمام حقوقام یه خونه 60 متری خریدیدم 75 ملیون - که 20 ملیون نقد داشتم 18 ملیون وام مسکن گرفتم - 15ملیون وام با سود 24 درصد از یکی از قرض الحسنه های با انصاف!-2 ملیون وام خرید کالا از بانک ملی -15 ملیون رهنش دادم و 5 ملیون نزول کردم - ماهی 300 واسه وام مسکن 350 واسه وام قرض الحسنه 70 وام بانک ملی و 160 نزول 5 ملیونه را میدم جمعا ماهی 880 هزار تومان -با حقوق ماهی 500 هزار تومان(اگه هیچیش را خرج نکنم) باورتون میشه 380 هزار تومنش را بابام که باز نشسته است میده!!!!!!!!!!! شب تا صبح فکر میکنم که 15 ملیون رهن و 5 ملیون نزولی را چه جوری تهیه کنم ؟ انشاء الله که کسانی که این خونه ها را میخرند حداقل شبا راحت بخوابند و مثل من نشوند
    • behi IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
      1 3
      عزیز دل برادر ......... بجای یک خونه 60 متری یک خونه با متراژ پایین تر می خریدی که هم بابات به زحمت نیفته هم خودت شبا راحت بخوابی..........................کسانی که این خونه ها را میخرند شبا راحت میخوابن شما غصه اونها رو نخور................
  • روحی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    7 14
    دارندگی و برازندگی.شما هم اگه در آمد میلیونی داشتید حتما میخریدید.خلاصه یکی زحمت کشیده یا خودش یا خانوادش.
  • م.ا. CH ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    16 9
    آدم وقتی این مقاله رو می خونه متاسف میشه! نه عصبانی میشه! تا حالا شده کسی تو ایران پول دار باشه و وقتی در موردش حرف می زنی فک نکنی حق تورو خورده پول دار شده! جون کنده از مغزش استفاده کرده پدرشم در اومده! حتی اونی که دزدی می کنه هم آدم باهوشی بوده که به اینجا رسیده! می دونی چن نفر نون خوردنشون به اون آدم بستگی داره! ممکن اگه اون کس دزد نبود الان نصف ماهام بیکار بودیم اون دوستمونم 420 تومن حقوقشو نمی گرفت! چرا ما ایرونیا هیچ وقت به این فک نمی کنیم که اگه پول خرید یه همچین خونه ای نداریم شاید تقصیر خودمون و بابامون بوده تقصیر فلانی نبوده که خونه اینطوری داره لابد پول بابای منو خورده!
    • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
      3 5
      خدارو شکر یک نفر هست که عادلانه فکر میکنه !!! تمام دنیا همینه و این برای یک بازار که ادعا میکند ازاده همینارو داره !!
  • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    11 8
    هركه بامش بيش برفش بيشتر هركسي به اندازه لياقتش داره(قانون كلي) با اين كه در كشور ما شايسته سالاري وجود خارجي نداره،اما فقط دقت اين قانون كلي رو كم ميكنه پس چرا حس ميكنيد كسي كه پولداره حق شما رو خورده؟! كسي كه پول داره براش زحمت كشيد، زرنگ بوده و با استفاده از استعدادش و به جون خريدن سختي هايي كه شما و من حاضر به فكردن بهش هم نيستيم به جايي رسيده جايي كه حقش بوده و جاي كسي رو هم تنگ نكرده
  • مهدی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    6 3
    از واحدهای مسکن مهر ه؟؟؟؟؟؟ اگه 20تومن وامشو کنار بذاریم چقد دیگه باید نقدی داد؟؟
  • سبلان CA ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    6 3
    عزیزان مسکن مسکن اینه اونی که قراره به ما بدن مسکن مهره که لغتی هست به جای خوابگاه
  • رضا IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    15 1
    لعنت برهرچی بی عدالتی
  • اگاه IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    13 5
    به عنوان یک مطلع جهت روشن شدن بهتر این گزارش این را بدانید که همه مطالب بجز قیمتها درست است واما در مورد مالک اصلی باید عرض کنم این اقا هم اکنون در چند کارخانه و شرکت تحت مدیریت خود به 20 هزار نفر حقوق می دهد و همچنین ایشان انقدر توانایی دارد که اگر سرمایه اش را به یک کشور ازاد ببرد به سرش قسم می خورند .واما از گذشته این مالک اینرا بگویم که از 12 سالگی با دوچرخه کار می کرد .اگر امثال این اقایان نبود باید همه برای شرکتهای دولتی یا شبه دولتی کار می کردند .مدیریت و راندمان تولید کارخانه های ایشان را با کارخانه های ضررده اگر مقایسه شود راز موفقیت امثال این اقا مشخص می شود.حقشه نوش جونش.
    • خدا رو شکر IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
      5 1
      آقای آگاه . شما که میدونی . خوب به ما هم بگو. این که نمیشه بیای از یکی اینهمه تعریف کنی و اسمشو نبری !! یه دو تا سر نخ میدادی خودمون حدس بزنیم آقااااااااااااااااا نوش جانش. خدا صاحبشو سلامت نگه داره. به ما هم بده. برای خدا که کاری نداره. ایشالا همه انقدر احساس بی نیازی کنیم که از همون چیزی که داریم لذت ببریم... انقدر با حسودی و حسرت نگیم لابد دزد بوده... توکل به خدا
    • ... IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
      9 1
      اینکه مالک یا مالکین چه کسانی و با چه تاریخچه خانوادگی هستند مهم نیست.مهم اینه که ما در کشوری با نرخ تورم بالا زندگی میکنیم.یعنی مثلاً من امسال یه خونه میخرم 200 میلیون.سال دیگه میشه 350 میلیون!این یعنی بی عدالتی و ثروتمند شدن بدون زحمت.چون اون کسی که مثل من ارث پدری نداشته و نتونسته خونه بخره در نتیجه سال دیگه 150 میلیون تومن درآمد مفت نداره! اینجاست که باید به فکر اصلاح بود...
  • بدون نام IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    10 5
    [b] به قول حضرت علی (علیه السلام) کاخ نشینی مشکلی نداره، خوی کاخ نشینی هست که انسان رو نابود میکنه....!! خداییش همه رو از بالا دیدن خیلی .........
  • بدون نام US ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    5 1
    قانون پیش فروش آپارتمان ها چی شد؟ کی اجرایی می شه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    8 2
    اینکه در کشور حداقل بتونیم عکسهایی اینچنین ببینیم باز خودش دلخوشیه ،اما اینکه چرا خیلی از مردم حسرت خیلی از چیزها رو دارند مسئله ای است خیلی مهم و بی اهمیت برای خواص ...
  • بدون نام US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    6 1
    ما آپارتمان میلیاردی نخواستیم چرا دولت آیین نامه ی قانون پیش فروش ساختمان را ابلاغ نمی کند تا یه عده دزد با پیش فروش آپارتمان سر مردم کلاه نگذارند؟
  • بدون نام US ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    2 5
    این افراد روزی چند ساعت در این آپارتمان ها هستند و چقدر از آن استفاده می کنند؟
  • بدون نام US ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    3 2
    از این آپارتمان ها بهترش حتما در دبی و سایر جاها هم هست و دارند
  • بدون نام US ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    4 4
    مقایسه با مسکن مهر دست نیست مسکن مهر یک حمایت دولتی از عموم مردم است و این شخص با پول خودش این چیزها را خریده است.
    • سهراب IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      0 1
      آخه با هوش، مگه غیر از نفت میشه همچین سرمایه ای تو کشوری که اقتصادش تحریمه و بیماره بدست آورد؟
  • بدون نام US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    8 3
    با جنبه داشته باشیم و وقتی از یک سری واقعیت ها با خبر می شیم مقایسه های الکی و بی خودی نکنیم.
  • عباس IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    9 1
    سلام دوست عزيز اين آپارتمانها مال افراد پست ومنصب دار و وابستگانشان است من وشما بايد توي مسکن مهر ثبت نام کنيم.اجراي عدالت هميشه مال طبقه بدبخت وبيچاره است ازمابهتران هميشه مافوق عدالتند.
  • سپیده IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    9 2
    قسم می خورم کلیدش مال منه... گمش کرده بودم چه کسی کلید مرا برداشته است؟؟؟؟!!!
  • پولدار GB ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    15 8
    آقا به شما چه؟ دارندگی و برازندگی خیلی جالبه ها، مگه همه ی پولدارا از راه حروم پول دراوردن؟ مگه پولدارا دلیل فقر هستن؟ برقراری عدالت در جامعه وظیفه ی قشر ثروتمند نیست.
  • بدون نام GB ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    1 7
    ارزش نداره با نمای ساختمون حال نکردم
  • سارا IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    11 8
    این مجتمع روما رزیدنسه واقعأ دم مهندساش گرم. عالیه. در مورد مسکن مهر با اطمینان بهتون بگم که در برابر زلزله 6 ریشتری هم مقاوم نیست چه رسد به 7!!! در ضمن چه اشکالی داره که یه عده میتونن تو همچین آپارتمانهایی زندگی کنن نوش جونشون. دولت عدالت محور باید اختلاف طبقاتی رو کم کنه که همه از سطح رفاه بالاتری برخوردار باشن.(که با این افزایش قیمتها این امر غیر ممکن می نماید)
  • ایمان IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    5 0
    لطفا اگه این اپارتمان سرایدار خواست حتما خبرم کنید
  • Nima GB ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    2 0
    بسیار زیبا است.
  • بدون نام MY ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    6 0
    با 3000 میلیارد چندتاش رو میشه ساخت؟
  • محمد بیدقی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    3 0
    خدا مبارک گرداند این خونه هارا بر کسانییکه از ان استفاده میکند ویا خواهد کرد.وانشالله از راه حلال خریده شده است.ولی یک نصیحت شنیدن از بنده شاید به صلاح باشد . ما در ترکی مثلی داریم که مگوید در کنار گرسنه خوردن کباب بره مصلحت نیست
  • سهراب IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    1 2
    مالک این ساختمانها افرادی هستند که سرمایه هایشان در بانک های خارجی بدلیل قرار گرفتن در لیست سیاه جوامع بین المللی بلوکه میشود بهمین دلیل در ایران چنین برجهایی میسازند و خود و دیگر رفقای هم دوره ایشان در آنها زندگی میکنند چرا که امکان سفر به خارج کشور برای بسیاری از آنان میسر نیست پس خارج را به داخل آورده اند. "حتما با خود فکر میکنید پول نقت چه ها که نمیکند"