رئیس جمهور گفت : معیار سنجش گروه های سیاسی که می خواهند در انتخابات جایگزین نماینده های فعلی شوند پس از ایمان به خدا و پاکی، مخالفت و ضدیت آشکار با سلطه آمریکا و غرب در منطقه و اشغال فلسطین است.

 به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در یک روز آفتابی در حالی که اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت خودگران فلسطین در مراسم سی و سومین پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن  در تهران حاضر شده بود. علاوه بر اشاره به خدمات دولت نهم و دهم، تحولات منطقه و انتخابات مجلس درباره مذاکرات هسته ای نیز موضع گیری کرد.
رئیس جمهور در سخنانش به مسئله انتخابات اشاره کرد و افزود: معیار سنجش گروه های سیاسی که می خواهند در انتخابات جایگزین نماینده های فعلی شوند پس از ایمان به خدا و پاکی، مخالفت و ضدیت آشکار با سلطه آمریکا و غرب در منطقه و اشغال فلسطین و رژیم صهیونیستی است.
احمدی نژاد تصریح کرد: اگر کسی آمد و گفت من طرفدار ملت ها و آزادی آنها هستم اما همان فرد یا گروه در برابر آمریکا و غرب نایستاد و حتی پنهانی با آنها ارتباط برقرار کرد بدانید که یک دروغگوست.
وی با بیان اینکه همه مشکلات ما به دلیل استیلای آمریکا و رژیم صهیونیستی است، گفت: این دولت ها علیه ایران وملت آن بسیج شده اند و با لحن توهین و تهدید با ما سخن می گویند، به آنها می گویم روش خود را اصلاح کنند و جغرافیا و تاریخ ایران را بخوانند چرا که باید بدانند با یک ملت بزرگ و تاریخ ساز مواجه هستند.
رئیس جمهور گفت: معلوم است که این دولت ها با پیشرفت ایران مخالف هستند و بهانه خود را هسته ای قرار داده اند و می گویند که می خواهند مذاکره کنند؛ بسیار خوب ما آماده ایم اما در چارچوب احترام و قانون؛ شما هر روز بهانه ای می آورید و قطعنامه علیه ما صادر می کنید، اگر با زبان زور و توهین سخن بگویید ملت ایران ذره ای تسلیم نخواهد شد.
احمدی نژاد تأکید کرد: تنها راه شما عدالت و احترام به حقوق ایران و بازگشت به میز مذاکره است و هر راهی غیر از این به شکست شما منتهی خواهد شد.
 
دیگر اظهارات رئیس جمهور در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب به نقل از مهر به شرح زیر است:
* سفرهای استانی طی سالهای اخیر موجب تحکیم وحدت، انسجام ملی و حرکت به سمت دولت و ساختن همه ایران شده است.
* طی 50 سال اخیر همه درآمدهای نفتی خرج ساخت کشور می شد و حتی برخی از سالها دولت استقراض داشت اما در سال گذشته با کمک مجلس صندوق توسعه ملی ایجاد کردیم که طی سال اول 20 درصد درآمد نفت در آن ذخیره و هر سال 3 درصد به آن اضافه می شود؛ برای اولین بار در 2 سال گذشته بیش از 30 میلیارد دلار برای اشتغال جوانان و پیشرفت کشور ذخیره شده است و بدون این پول کشور را اداره کردیم.
* ملت ایران گفتمان عدالت و توحید را جایگزین سلطه طلبی کرده است؛ مستکبران، برده داران و استعمارگران بتی را به نام رژیم صهیونیستی ساخته اند که ملت ایران این بت را شکست و زمینه آزادی ملت های غرب را فراهم کرد و اینها گوشه ای از اقدامات ملت ایران در صحنه بین المللی است اما برای رسیدن به قله های بیشتر باید تقوای الهی پیشه کنیم.
*به دست آوردن این اصل با همدلی و روشن بینی اتفاق می افتد و من خطاب به همه ملت ها می گویم، آزادی و دموکراسی هرگز از لوله تفنگ ارتش ناتو و بمباران آنها بیرون نمی آید و دخالت کشورهای مستکبر و دولت های آنها، ملت ها را به آزادی نمی رساند.
*اگر آنها یک دلار هزینه کنند می خواهند صدها دلار برداشت کنند و بدانند کشتارها جز کینه به ارمغان نمی آورد، هریک نفر که به زمین می افتد بذر کینه کاشته می شود.
*بدانید که دشمنان به دنبال تفرقه اندازی بین ملت ها، دولت ها در مذاهب گوناگون و حتی یک شهر هستند و می خواهند به دست یکی دیگران را ساقط کنند.
*بعضی دولت ها در طول عمرشان کلمه انتخاب و آزادی را تلفظ نکرده اند، افزود: حالا همین دولت ها با کمک آمریکا دور هم جمع شده اند و نسخه آزادی و انتخابات برای دولت های دیگر می پیچیند و قطعنامه علیه آنها صادر می کنند و این موضوع هم تلخ و هم مضحک است.
 
* راه اصلاح را بازگشت به ملتها و احترام به حقوق آنها  است.وقتی خط مقاومت شکسته می شود آمریکا تمام این کشورها مانند یک دستمال مصرف شده به دور می اندازد؛ آمریکا و غرب نشان دادند فقط به منافع خود می اندیشند.
 
 همچنین ایسنا این سخنان را به نقل از رئیس جمهور مخابره کرد:
*خداوند یک دین بیشتر نفرستاده است و تمام پیامبران یک دین و یک حقیقت را متناسب با ظرفیت انسان‌ها در شرایط آن زمان معرفی کرده‌اند و نقطه نهایی توسط حضرت محمد مصطفی (ص) به بشریت عرضه شده است.
* انقلاب عظیم اسلامی نیز با همین روح و با این اهداف و آرمان‌ها شکل گرفته است. انقلاب اسلامی ملت ایران از جنس نهضت پیامبر گرامی اسلام و در همین راستا بوده است. یگانه‌پرستی، محبت و علم و سعادت برای همگان.
* انقلاب اسلامی هرگز برای برپایی یک امپراطوری و تسلط بر دیگران ایجاد نشده است. انقلاب برای برتری بر دیگران نیست. انقلاب اسلامی برای توحید، عدالت، عشق، محبت، علم و سعادت است و برای همه انسان‌ها و ملت‌هاست و انقلاب اسلامی بر این اساس و با این روح و آرمان شکل گرفته است.
 * تداوم انقلاب و نیل به اهداف اصیل انقلاب نیازمند حفظ همین آرمان‌ها، روحیه و اهداف است.
* حفظ انقلاب اسلامی نیازمند تقوای الهی و مجاهدت‌های پی در پی و خستگی‌ناپذیر و مستمر است. انقلاب اسلامی مانند نهضت تمام پیامبران الهی، خود مقدمه‌ساز و زمینه‌ساز برای حرکت آخر و انقلابی است که بیاید و جهان را سرشار از عدالت کند و انقلاب باید در راستای این ماموریت حرکت کند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کند و در راستای این هدف متعالی عمل کند.
 
* ملت ایران همواره بر حفظ این آرمان‌ها و ارزش‌ها تاکید داشته و سر سوزنی از آن جدا نمی‌شود.انقلاب اسلامی در طول این 33 سال دستاوردهای عظیمی داشته است.
* این دستاوردها کم‌نظیر و قابل عرضه به بشریت و تاریخ بوده است. استقلال بی‌نظیر، حفظ وحدت و انسجام کم‌نظیر، کرامت و خودباوری و شجاعت گوشه‌ای از دستاوردهای بزرگ ملت بزرگ ایران است.
 
* انقلاب اسلامی در طول این 33 سال در شرایط بسیار سخت و در شرایط بداخلاقی و فشار دشمنان دستاوردهای افتخارآمیزی داشته است به خصوص در سال‌های اخیر که فشار دشمنان و بدخواهان چندین برابر شده بود، این دستاوردها نیز چند برابر شده است.
* طی چند روز آینده دنیا شاهد افتتاح چند دستاورد بسیار بزرگ در عرصه هسته‌یی خواهد بود.
 
 

/17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    1 1
    کاملا صحیح نیست. معیار نه شرقی و نه غربی و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است. نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم.