توزیع شب​نامه علیه رئیس​مجلس، اموال لاریجانی و فعالیت​های اقتصادی​اش، موضع​گیری در قبال فتنه و میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی، رد صلاحیت مطهری و ....سوالاتی بود که طلاب حوزه علمیه قم در فضایی صمیمی از او پرسیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب فارس مقیم قم، در پاسخ به پرسش یکی از طلاب در خصوص سکوت رئیس مجلس در قبال برخی از اتفاقات گفت: ما از حق دفاع می‌کنیم و ممکن است در برخی از مسائل همانند مسائل خارجی اظهار نظری نکنیم چرا که برخی از اظهار نظرها هزینه برای کشور به بار می‌آورد. باید آنجایی حرف زد که هم حق و هم به نفع کشور و مردم باشد و باید تلاش کرد که در برابر حریف دست خودمان را رو نکنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در برخی از مواقع قاطع بود و در برخی از موارد باید هم همگرایی ایجاد کرد افزود: نباید زود رنج باشیم و رجال سیاسی همواره سهمی از بد و بیراه دیگران دارند.
وی با اشاره به شب‌نامه‌هایی که علیه وی در روزهای اخیر در قم پخش شده اشاره کرد و ابراز داشت: بنده نه در شهرک قدس و نه در پردیسان هیچ ساخت و سازی ندارم و اینجا باید عنوان کنم که بنده در قم به جز همان خانه پدری یک وجب زمین هم ندارم. معتقدم رجال سیاسی نباید به این سمت حرکت کنند اما می‌توانند با بیرون آوردن لباس سیاست به دنبال مسائل اقتصادی و مادی باشند که در این صورت مشکلی وجود نخواهد داشت.
گزيده سخنان وي را به نقل از مهر بخوانيد:
·         عده‌ای عنوان می‌کنند که بنده بعد از انتخابات به آقای موسوی تبریک گفتم که اینگونه نبوده است و در واقع اینگونه رفتارها که عده‌ای به دنبال آن هستند هم خلاف دین و هم خلاف مصلحت است.
·         عده ای عنوان می کنند که ما بعد از فتنه سکوت کردیم و حرفی نزدیم. بنده جزو کسانی بودم که بیشترین موضع گیری در این زمینه را انجام دادم اما ادبیات من مرگ بر فلانی نیست و بنای من بر حفظ آرامش کشور است.  ما معتقدیم که باید با همه حرکاتی که در چارچوب قانون نیست برخورد شود و همه مسائل باید در پناه قانون دنبال شود و کشور باید در مسیر آرامش حرکت کند.
·         بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب و همچنین مراجع تقلید در عرصه انتخابات حاضر شدم. من به جایی فشار نمی آورم تا نامم را در لیست خود قرار دهند اما جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص انتخاب بنده و آقای آشتیانی تصمیم گرفته است.
·         {در پاسخ به سوال یکی از طلاب در خصوص رد صلاحیت علی مطهری} رد صلاحیت ایشان را درست نمی‌دانم من مطهری را انسان با تقوایی می‌شناسم و 34 سال سابقه آشنایی دارم و او فرد متقی است. عدم التزام آقای مطهری به اسلام را قبول ندارم و این تصمیم غلطی بود که توسط شورای نگهبان اصلاح شد. افراط و تفریط ها در تائید صلاحیت‌ها نادرست و اشتباه است که این امر تنها باید در چارچوب قانون باشد.
·         {در پاسخ به سوالي در مورد مواضع هاشمی رفسنجانی} ایشان همانند همه رجال سیاسی خدمات و نقاط ضعفی داشتند که بنده برخی از رفتارهای ایشان را نمی‌پسندم.
·         {در خصوص زد و خورد نماینده دولت و نماینده مجلس} کسی نمی‌تواند به صحن مجلس بیاید و به دلیل عصبانیت به اصل مجلس توهین کند و بنده به عنوان رئیس مجلس ساکت باشم. رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها باید در عصبانیت از زبان خود مراقبت می‌کرد تا آن حرف را که توهین به مجلس بود به زبان نمی‌آورد و اصلا سابقه نداشته است کسی به این نهاد محکم چنین توهین و بی حرمتی کرده باشد.
·         مجلس دولت را در خصوص اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها محدود نکرد. در سال گذشته مصوب شد که دولت می تواند تنها 20 درصد از قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد اما دولت در 10 ماهه اول سال آن را گران نکرد و می‌خواست همه این پول‌ها را در دو ماهه آخر سال بگیرد که این امر خلاف قانون بود .
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =