خطیب نماز جمعه تهران از مردم خواست تا با وضو و نیت قربه الی الله سر صندوق رای بروند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌ اول نماز جمعه امروز تهران، دههی فجر را دهه‌ پیروزی علم و فقاهت و عدالت و زوال سلطنت وابسته با ریشه‌های فاسد دانست و آن را به جامعه تبریک گفت.
وی از وضعیت متفرق جامعه اسلامی انتقاد کرد و گفت: حضرت خیلی ناراحت می‌شوند که ببینند امت اسلام متفرق است و دشمنان بر آنها مسلط باشند.  فتنه، به چالش کشیدن جامعه و ایجاد اختلاف، جزو گناهان کبیره است و هر کسی که محبت را در جامعه کاهش می‌دهد گناهان کبیره مرتکب شده است. خداوند متعال رشته‌ی برادری را محکم قرار داده است و ما باید احساسمان این باشد که برادر یکدیگر هستیم.
خطیب نماز جمعه تهران توصیه​های انتخاباتی بسیاری داشت. از جمله اینکه در فصل انتخابات کاندیداها به مسایل فتنه‌انگیز نپردازند. ایجاد فتنه و القای تفرقه در جامعه ولو با ایجاد مسجد باشد باید برسرشان ویران کرد و این کار را پیامبر به دستور خدا انجام داد. پایگاهی که عنوانش دین است اما باطنش نفاق است به دستور خدا توسط پیامبر خراب شد.
توصیه دوم به مردم بود که گفت: توجه داشته باشید کسانی که اسراف در تبلیغات می‌کنند نشان می‌دهند که امین شما در مجلس نخواهند بود و اگر دستشان به بیت المال برسد همین کارها را در مجلس هم انجام می‌دهند. کسانی که با ارباب قدرت و ثروت میدان‌داری می‌کنند وقتی نماینده شوند نماینده پولدارها می‌شوند.
صدیقی روی سخنش را به نامزدهای این انتخابات برگرداند و به آنها توصیه کرد: اخلاق اسلامی را رعایت کنید خود را اثبات کنید. ولی رقبای خود را تخریب نکنید این کار گناه و ظلم است چه می‌شود یک کاندیدا شایستگی‌های رقیب خود را هم بگوید. کسانی که رعایت نمی‌کنند و انتخاب خود را در گرو تخریب دیگران و یا نظام می‌دانند و یا برای خوشامد عناصر ضد انقلاب ایجاد بدبینی می‌کنند ایجاد فتنه و ناامنی کنند شورای نگهبان با آنها برخورد جدی می‌کند و حتی احتمال است آرای آنها ابطال شود.
گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید:
·         دشمن هر کار کرده که راهپیمایی 22 بهمن را کمرنگ کند و فتنه‌گران خواستند یک روز دیگر را اعلام کنند موفق نشدند و من مطمئنم این ملت خداجو با دین و وفاداریی که دارند و انقلاب را از خود و حاصل خون شهیدانشان می‌دانند حضورشان در راهپیمایی امسال نه تنها کمتر از سال‌های قبل نیست بلکه باشکوه‌تر از قبل خواهد شد.
·         سالگرد پیروزی انقلاب و بیداری منطقه ماست و این برای ما جای مباهات و افتخار و شکر است که در این مدت کوتاه چهار طاغوت وابسته به غرب سقوط کردند؛ غرب طرفدار انقلاب مردم نیست و دیکتاتورها را تا توانست حمایت کرد، اما علی رغم این حمایت‌ها چهار طاغوت سرنگون شدند و ما این را نشانه‌ استمرار این معنا و خاموش نشدن شعله انقلاب ایران تا آخر می‌بینیم و به ملت‌های بیدار عرض می‌کنیم ملت ایران و نظام اسلامی از شما حمایت می‌کند؛ خصوصا مردم مظلوم بحرین که در یک سال اخیر علی رغم همه کشتارها و دستگیری‌ها و شکنجه‌ها هر روز جدی‌تر شده‌اند و شعار سرنگونی رژیم خود را می‌دهند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    9 0
    ‫کجای قانون اجازه داده شورای نگهبان آرای مردم که به صندوق ریخته باطل کند؟! ‫