فارس نوشت:

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: در عرصه انتخابات از فرهنگ چاپلوسی پرهیز شود و طرفداران کاندیداها نباید اغراق کنند و نامزدها نیز به هیچ عنوان نباید وعده‌های بیجا دهند.
 حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی که در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های که نظام تربیتی در طول تاریخ با آن روبه رو بوده است، ارتباط آن با قدرت بود‌ چرا‌که قدرتمداران خودخواه و حریص آثار تربیت منفی بر تربیت جامعه داشته‌ و آن را تخریب کرده‌اند. قدرت به منزله تیغ تیزی است که اگر به دست عقل و ایمان سپرده نشود، برای جامعه خطرناک است و انسان را به نابودی می‌کشاند، همچنین اگر علم در اختیار فردی قرار گیرد که انسانیت ‌ندارد، این علم تیغ تیزی می‌شود که اختیار یک انسان دیوانه است و ما می‌بینیم که انسان‌هایی از علم استفاده کرده و سلاح میکروبی و شیمیایی تولید کردند.
گزیده سخنان وی از این قرار است:
·          باید قدرت را مهار کرد و مواظب بود که سرکشی نکند، چون اگر قدرت در اختیار کسی قرار گیرد که فاقد اخلاق است، مسائل و مشکلات بسیار در جامعه به وجود می‌آید. اسلام سعی می‌کند که قدرت را در اختیار کسانی قرار دهد که سلامت آن را تضمین کنند.
·         اگر ولی فقیه از عدالت ساقط شود، به طور طبیعی از ولایت هم ساقط می‌شود بنابراین عدالت با ولایت قرین است.
·         باید قدرت تحت نظارت عمومی باشد و هر فردی که در نظام اسلامی زندگی می‌کند، مسئولیت دارد که بر قدرت نظارت کند و هر گاه نشانی از نارسایی دید، حق دارد تذکر دهد. اگر یک مدیریتی در جامعه اسلامی مورد انتقاد قرار بگیرد، نباید ناراحت شود چرا‌که ممکن است آنها نیز اشتباه کنند و ما نیز باید به این توجه کنیم که اشتباه آن مدیر به عنوان اشتباه نظام نیست‌ لذا نظام و اشخاص را باید از هم جدا کنیم.
·          همانطور که رهبر فرزانه انقلاب بیان فرمودند؛ ‌فضای انتقادی باید در کشور باشد البته ‌انتقاد سازنده شرایط و ضوابطی دارد از جمله آنکه نباید هم‌آواز دشمن تضعیف کننده و تخریبی باشد. در کنار اشاره به ضعف‌ها باید خوبی‌ها نیز دیده شود.
·         باید در عرصه انتخابات از فرهنگ چاپلوسی پرهیز شود. طرفداران کاندیداها نباید اغراق کنند و نامزدها نیز به هیچ عنوان نباید وعده‌های بیجا دهند. گسترش فرهنگ چاپلوسی در جامعه بسیار خطرناک است چرا‌که نظام تربیتی جامعه را به هم می‌رسید و در نتیجه نالایق‌ها بر سر کار می‌آیند که باید زمینه فعالیت را برای چاپلوسان تعیین کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =