مردم سپرده های خود را نزد بانکها و موسسات دارای مجوز از بانک مرکزی سپرده گذاری نمایند.<BR>

بانک مرکزی اعلام کرد:براساس ماده 2 مصوبه شورای پول و اعتبار دررابطه با سیاست‌های پولی و اعتباری نظام بانکی کشورتعیین نرخ سود علی‌الحساب سالانه سپرده‌های مدت دار و اوراق سپرده عام و خاص در طول دوره سپرده‌گذاری در اختیار بانک‌ها خواهد بود. همچنین به موجب ماده 9 همین مصوبه نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی 14 الی 15 درصد و عقود مشارکتی بین 18 تا 21 درصد تعیین شده است. بنابراین بانک ها و موسساتی که قصد دارند نرخ بالاتر از نرخ سود تسهیلات را به سپرده‌گذاران پرداخت نمایند ،ملزم می‌باشند قبل از اعلام نرخ سود سپرده‌ها، طرح توجیهی خود را به بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار پولی و اعتباری کشور ارائه نموده و تائیدیه دریافت نمایند.
  طرح‌هائی مانند سماء ، نگین  و ... که نرخ سود 5/150 الی 47/164 و ... توسط برخی از بانکها و موسسات، علی‌الخصوص موسسات بدون مجوز و در شرف تاسیس اعلام می‌ گردد، فاقد وجاهت قانونی است.
  ازاینرو مجدداً تاکید می‌گردد که مردم سپرده‌های خود را نزد بانک‌ها و موسساتی که دارای مجوز بانک مرکزی می‌باشند ،سپرده‌گذاری نمایند و فریب  تبلیغات خلاف قانون را نخورند.
  از رسانه ملی ، شهرداری‌ها، وزارت راه و ترابری و وزارت ورزش درخواست می‌شود  از تبلیغات موسسات فاقد مجوز و طرح‌هائی که با نرخ‌های غیر متعارف اعلام می‌شود در این رسانه‌ها و بیلبوردها در سطح شهر و جاده‌ها و میادین ورزشی جلوگیری نمایند.
   بدیهی است با بانک‌ها و موسسات متخلف برخورد خواهد شد و در صورت عدم جمع‌آوری اینگونه تیزرهای تبلیغاتی مجوز فعالیت آن‌ها ابطال خواهد شد.
سود سپرده پرداختی بانک‌ها و موسسات باید به صورت شفاف و معقول به اطلاع عموم برسد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    26 0
    مگه میشه موسسه مالی مجوز نداشته باشه و تاسیس بشه؟ واقعا جای تاسف هست که گفته شده "با بانک‌ها و موسسات متخلف برخورد خواهد شد و در صورت عدم جمع‌آوری اینگونه تیزرهای تبلیغاتی مجوز فعالیت آن‌ها ابطال خواهد شد." در صورت مشاهده چنین اقدامی باید بلافاصله در چنین موسسه تخته بشه ولی اینجا یه بیچاره ای رو می گیرند که این داره با اعلام قیمت اذهان عمومی رو فریب میده. در حالی که تشکیلات هایی شروع به کلاهبرداری میکنند و بانک مرکزی در حال تهدید آنان هست.!!!!!!!!
  • یک بانکی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    25 3
    خواهش داریم جلوی موسساتی مثل صالحین ثامن الحجج و .... را بگیرید ...
  • علی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    17 1
    چقدر خوب می شه همه بانکها مثل بانک سامان که فقط خدمات اینترنتی شو تبلیغ میکنه باشن .
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    3 12
    خود مقام معظم رهبری دستوردادند جلو این ها گرفته بشه و با تدبیر معظم له این کا ر شدنی هست
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    5 1
    بانک مرکزی در بازار تجارت بصورت حرفه ای وارد نیست و فقط روابط پولی ومالی را انهم با تهدید مثلا لغو مجوز بلد است .. نرخ تورم بالاتر از نرخ بانک است حالا اگر بانک ویا موسسه ای خواست کمتر از نرخ تورم واقعی و بیشتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی سود بدهد به جه دلیل مشگل در سیاست گذاری بانک مرکزی محسوب میشود
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    0 0
    طرح سما متعلق به بانك سپه است كه دولتي هم هست ! اين سياه بازي ها ديگر چيست؟
    • شمالی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
      4 0
      طرح سمابه نظر میرسد مربوط به مالی و اعتباری مهر باشد .
  • بهنام 64 IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    0 0
    الان ثامن داره روز شمار کوتاه مدت 18 درصد سود میده همینطور مهر اینا که مجوز دارن چطوری میدن ؟ من چند ساله حساب دارم مشکلی هم نداره قبلا 13 میداد روز شمار بانک 7 میداد حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    4 0
    بانک مرکزی اعلام کنه کدام موسسات مجوز ندارند. تا مردم پولشان را در این موسسات قرار ندهند. و همه این موسسات در تابلوی خود قید میکنند زیر نظر بانک مرکزی !! ما که نفهمیدیم کدوم مجوز نداره.