منصور ابراهیم زاده می گوید هستند افرادی که چشم موفقیتش را ندارند.

فرهاد عشوندی: سرمربی ذوب آهن در گفت و گویی با خبرآنلاین ؛ قبل از دوئل سخت با استقلال از شایعاتی سخن به میان می آورد که تا پیش از این هیچ گاه حاضر نبود چیزی درباره شان بگوید. گفت و گویی چندی قبل انجام شده اما در آستانه بازی با استقلال جذابیتی بیشتر برای خوانده شدن دارد. بحث از جایی شروع می شود که چرا ذوب آهن آن انسجام گذشته را ندارد و ابراهیم زاده می گوید:« چه کسی این حرف را زده؟ این ها که می گویید را قبول ندارم. ما با همه مشکلات و شرایطی که هست مثل یک خانواده کارمان را پیش می بریم.»
ذوب آهن مشکلات مالی دارد و این به تیم ضربه زده؛« من حرفی در این باره ندارم. مسائل مالی به من که مرزبی هستم مربوط نمی شود. فکر می کنم مدیریت تیم باید این حرف را بزند که پول هست ، نیست یا اینکه چرا نیست. همان طور که من مسئولیت فنی را بر عهده دارم و باید جوابگو باشم ، آنها هم باید مسائل مالی تیم را حل کنند.»
ذوب آهن 4 سال موفق را با ابراهیم زاده سر کرد اما هیچ وقت قهرمان نبود. این آیا افسوسی نیست برای ابراهیم زاده؟ اینکه باید بی قهرمانی از ذوب آهن برود؟ او می گوید:« چرا می گویی من به آخر خط رسیدم؟ چه کسی گفته این تیم به جام نمی رسد؟ بر اساس چه معیاری این را می گویید. این قدر قطعی از چیزی حرف می زنید که مشخص نیست. من اینجا مسئولیتی داشتم و فکر می کنم خیلی هم خوب به انجامش رساندم. هیچ وقت در کارم کم نگذاشتم. فوتبال شرایط خاص خودش را دارد. ما با تلاش پیش رفتیم. همین که همه ذوب آهن را تیمی در حد قهرمانی و لایق این افتخار می دانستند یعنی ما کارمان را درست انجام داده ایم. »
شاید یکی از مشکلات ابراهیم زاده این بود که در ذوب آهن ماند و جذابیتش را از دست داد. او که با موفقیت هایش تا مرز کاندیداتوری برای هدایت تیم ملی پیش رفته بود ، این قدر ماند تا دیگر حالا اسمی از او در محافل فوتبالی نباشد؛« می رفتم؟ کی می رفتم؟ وقتی که پولی دیگر در تیم نبود؟ می دانی اگر می رفتم چقدر پشت سرم می گفتند این فقط برای پول اینجا مانده بود؟ فکر می کنی برای من که بچه اصفهانم ، می شد در این شرایط ماند و کار کرد؟ من آدمی نبودم که وقتی پول از تیم رفت ، ول کنم بروم. ماندم که نشان بدهم بدون پول هم حاضرم کارم را بکنم.»
به عکس او قلعه نویی وقتی پول نبود ، حاضر نشد در سپاهان کار کند و گفت با این شرایط در تیم نمی ماند. اتفاقی که موفقیتی جدید را برای سرمربی تراکتورسازی به همراه آورده است. ابراهیم زاده در این باره می گوید:« تو که فرق من و امیر قلعه نویی را بهتر می دانی. او همیشه روی بورس است. اسمش برند است و این کارش برای همه تعریف شده. قلعه نویی شیوه کارش مشخص است. فرق من با قلعه نویی این است که منصور ابراهیم زاده یک معلم است. یک معلم نمی تواند ول کند و برود. وقتی معلم باشی باید زندگی ات را طوری دیگر برنامه ریزی کنی. رفتارت تغییر خواهد داشت.»
ناکامی ذوب آهن که ناشی از بی پولی این تیم بوده ، سبب شده تا دیگر تب ابراهیم زاده هم بخوابد. او دیگر خیلی در دیدها نیست و کسی از روند موفقیت هایش نمی گوید و حالا دیگر حتی سهمی از تصمیم سازی ها برای فوتبال ملی ندارد؛« چه حرفی باید برای گفتن داشته باشم؟ فوتبال ملی؟ مگر الان چیزی به اسم کمیته فنی داریم که من بخواهم در تصمیم سازی شرکت کنم و حرفی بزنم؟ کروش عادت دارد که کارها را تنها پیش ببرد و کار خودش را می کند. مشکلی هم نیست. من هم گه و گاهی حرف می زنم. مثلا بعد از بازی با پرسپولیس درباره کارگران پای کوره ذوب آهن حرف زدم و اینکه کارشان چه فرقی با من و شاگردانم دارد. اینکه چرا باید بازیکنانم فشاری بیش از حد را تحمل کنند...»
او البته معتقد است کاری که از دستش بر می آمده را برای فوتبال ملی ایران هم انجام داده است:« تا جایی که توانستیم ، بازیکن به تیم ملی معرفی کردیم. همین حالا فرشید طالبی ، شهاب گردان ، سینا عشوری ، حدادی فر ، محمد قاضی و چند بازیکن دیگر که در تیم ملی دعوت می شوند حاصل همین مکتب هستند . ما تلاش مان را کردیم. »
اما این روزها ، هواداران ذوب آهن خیلی از تیم راضی نیستند. حتی شایعاتی درباره اختلاف بین منصور ابراهیم زاده با بازیکنانی مثل گردان یا قاضی که کم هم دشنام نمی شنوند وجود دارد؛« مدام می گویی شایعه . می گویی ، می گویند. چه کسی می گوید. این ها چه کسی هستند که شهامت ندارند حرف شان را صریح بزنند؟ این ها که پشت سر حرف می زنند یک مشت ترسو هستند. محمد قاضی اگر همین حالا هم در تیم بازی می کند و در کنار ما مانده به خاطر رفاقتی است که با من دارد.»
وسئوال آخر هم از ابراهیم زاده بر اساس یک شایعه است. شایعه ای تلخ که باورش دور از ذهن بود. قصه نقش داشتن مربی ذوب آهن در پرونده مالی مدیریت قبلی تیم. این بار او کمی با گلایه پاسخ می دهد:« شما می دانید درباره چه کسی حرف می زنید. می دانم عده ای ترسو این حرف ها را می زنند. خودت هم می دانی که عده ای دوست ندارند منصور ابراهیم زاده موفق باشد. خودت هم این حرف را گفتی. همان ها این شایعات را مطرح می کنند. یادم هست داشتیم می رفتیم کره جنوبی برای بازی لیگ قهرمانان آسیا که یکی از دوستان زنگ زد موبایلم ، گفت دادستانی هستی؟ گفتم چرا؟ گفت مگر نگرفتنت؟ می گویند بازداشت شدی. ته این حرف های شان به کجا رسید؟ من الان زندانم؟ واقعا یکسری کارها بد است و دور از اخلاق. چرا من باید جواب این حرف های زشت را بدهم؟ من حرفی نمی زنم و سکوت می کنم. مردم خودشان دارند ته قصه را می بینند. خیلی ها ابراهیم زاده را می شناسند. بقیه را هم می شناسند. همین حالا هم می دانند که یک عده حتی نمی خواهند او با ذوب آهن ، استقلال را ببرد و در لیگ قهرمانان آسیا بماند. متشنج شدن یا ارام بودن سکوها هم فرمول هایی دارد که همه راهش را بلد هستند. منصور ابراهیم زاده حتی ترسی از اخراج ندارد اما تا لحظه آخر به کارش ادامه می دهد و برای موفقیت تلاش می کند. گفتم که من یک معلم هستم و بر اساس وظیفه ام کار می کنم.»
4141
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =