مهر نوشت:

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعریف راه حل اساسی برای معضل کاربران ایرانی در دسترسی به اینترنت، گفت: شبکه ملی اطلاعات بر اساس ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه مشکل کندی سرعت اینترنت را به صورت اساسی مرتفع می کند.
علی مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه های راهبردی برای حل مشکل اینترنت، اظهار داشت: راه حل کوتاه مدت، مشکل سرعت اینترنت را مرتفع نمی کند و اعتقاد بر این است که این موضوع باید ریشه ای و اساسی حل شود.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، مشکلات اینترنت در قالب شبکه ملی اطلاعات به طور کامل حل و فصل خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر، سرعت اینترنت تنها مربوط به محدودیت اینترنت کاربران خانگی نیست و موارد متعددی چون کم فروشی پهنای باند نیز ممکن است اتفاق افتد که باید از سوی سازمان تنظیم مقررات با آن برخورد شود.

مطهری با اشاره به اینکه وجود هرگونه کم فروشی در عرصه پهنای باند اینترنت مربوط به ضعف نظارتی است که باید از سوی سازمان تظیم مقررات و سایر ارگانهای نظارتی مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: با این وجود به طور قطع این مشکل به صورت اساسی حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید به این مسائل به صورت پلیسی پرداخته شود، تاکید کرد: ایجاد هر گونه محدودیت، زمینه ساز انحراف، تخلف و اشکال خواهد بود چرا که زمانیکه پهنای باند اینترنت به حد کافی دردسترس باشد و تمهیدات لازم نیز دیده شود این مسائل به خودی خود حل خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه زمانی برای خرید یک خط تلفن ثابت مردم مجبور بودند سالها منتظر بمانند، پیش بینی کرد: همانطور که این مشکل در زمان حاضر رفع شده، مشکل کیفیت سرعت اینترنت نیز به زودی حل خواهد شد.

مطهری با اشاره به ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه که در آن بر لزوم ارائه سرویس همراه با توافق نامه سطح کیفیت خدمات تاکید شده است، گفت: باید مشخص شود که کاربران و دریافت کننده پهنای باند هر یک به چه نحو و با چه شرایطی این سرویس را دریافت می کنند.

رئیس کمیته مخابرات مجلس با تاکید بر اینکه باید پهنای باند اینترنت به قدری باشد که نیاز همه را برطرف کند، ادامه داد: در شرایط فعلی نیز هر گونه کم فروشی باید از سوی رگولاتوری با مکانیزمهایی چون برخورد، توبیخ و لغو پروانه فعالیت مطابق با استاندارد برخورد شود اما این موضوع به تنهایی پاسخگوی مشکلات این چنینی نخواهد بود و معضل پهنای باند با شبکه ملی اطلاعات خود به خود حل خواهد شد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    135 1
    میشه این آقایون بگن چرا gmail قطع شده.بابا به پیر به پیغمبر ما کارو زندگی داریم.این که نمیشه هروقت این آقایون دلشون خواست میلهارو قطع کنند
    • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
      68 1
      به خدا كلافه شديم
    • بدون نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
      66 2
      ببینین با اعصا ما چطوری بازی می شه واقعا متاسفم:(
    • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
      19 1
      با فيلتر شكن ميره . اين ديگه جالبه
  • علی خان IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    59 1
    حتما باید راه حل فوق الذکر رابه ثبت رساند تا بقیه کشورها نتواننداین راهکار درخشان را که نتوانسته اند انجام دهند به حساب خودشان بگذارند
  • دانيال IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    75 2
    بله بله فقط يك سوالي با اين شبكه وضعيت ايميل ها چي ميشه؟ ايا با گوگل تالك ميشه كار كرد ؟ آقا اين شير بي يال و كوپال ارزوني خودتون ما همون اينترنت كند رو ترجيح ميديم. ضمنا شما چرا هيچ حقي براي كاربران قائل نميشيد كه حق انتخاب داشته باشند؟
  • کاربر IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    95 1
    فعلا که همه چیز قطعه نه google باز می‌شه نهgmail نه yahoo mail نه gtalk و نه oovoo . برای کسانی‌ که با خارج از کشور در ارتباط هستند چه فکری کرده اید؟ آیا ما شبکهٔ ملی mail داریم آید سیستمی‌ برای جایگزینی google traslaor ایجاد شده است . مثلا من همسرم در ایتالیا دانشجو هست و با oovoo با هم در ارتباط بودیم تنها راه ارزان و بدون هزینه . آیا فکر مشکلاتی که برای کاربران با قطع شدن این سرویس‌ها ایجاد میشود هستید؟ به خدا اگر کلا قطعش کنید اینطوری خیال همه راحت می شه.
    • بدون نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
      10 87
      1- وقتی ارتباطتان با خارج قطع شد می فهمید که دیگه نیاز به google translator هم ندارید. 2- همسرتون بیاد همین جا دانشجو بشه، مگه ما کمبود دانشگاه و امکانات تحصیلی داریم؟ 3- اگه همسرتون بیاد اینجا، ارتباطتون کم هزینه تر میشه، استفاده از oovoo هم نمیخواد. 4- مشکل دیگه ای دارین؟
  • امیر IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    66 2
    اگه میخواد با اینترنت ملی دسترسی ما به سایتهای خارجی کاملا مسدود بشه دست شما درد نکنه ما به همین اینترنت راضی هستیم.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    59 2
    من فقط موندم چرا این فکر به ذهن متخصصین بقیه کشورها نمیرسه! راست میگن که هنر نزد ایرانیان است و بس!
  • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    64 2
    همه پروتکل https و ssl بسته شده!جیمیل و یاهو هم که دسترسی ممکن نیست!ابزار دسترسی هم بی فایده شده!! پس این اینترنت ملیه؟تمام کار و مراودات اشخاصی که با میل ها بود به هم خورده!اگر اینجوری بخوان پیش برن من خودم به شخصه قرارداد اینترنتم را باطل می کنم.فکر کنم وقتی همه کاربران قراردادها را فسخ کنند و پهنای باند بیکار بمونه و بی مشتری متوجه می شوند که حق با مشتری است!!!!!
    • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
      18 2
      از پول نفت ضررش جبران میشه.البته اگه ضرر داشته باشه.
  • نفس IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    65 2
    تا کی این آقایون ملت ایران رو صغیر فرض کرده و بجای میلیون ها ایرانی تصمیم خواهن گرفت.خبر انلاین عزیز لطفا بجای نظرسنجی در مورد مضوعات بی معنی و سرد نظیر اینکه .... اکثریت آینده مجلس دست کدوم گروهه ؟؟؟... بهتر در این مورد که ملت تا کی باید صغیر بمونه؟ سن تکلیف چنده؟ ؟؟؟
  • بسيجى رزمنده IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    3 110
    همين كه هست هر كسى هم راضى نيست بره از اين مملكت
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    56 1
    جمع کنید این بازیتونو مارو از کارو زندگی انداختین
  • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    57 2
    دیگه میل رو هم باید با ف ی ل ت ر شکن باز کرد
  • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    69 2
    عکسهايي که در google earth هست در سايت www.panoramio.com آپلود ميشه و در گوگل ارس قرار ميگيره حالا سايت panoramio فيلتر شده (که اصلا معلوم نيست واسه چي ) ، متعاقبا عکسهاي گوگل ارس هم باز نميشه . من از خبر آنلاين خواهش ميکنم پيگيري کند که چرا يه عده معدود براي کاربران ميليوني اينترنت تصميم گيري ميکنند و هيچ گونه پاسخ گويي هم ندارند .
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    57 2
    الان ياهو هم قطعه!
  • پیام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    29 2
    پروتکل https که برای صدور گواهی امنیت (امضای دیجیتال ) ازش استفاده میشه رو بستن . برای همین اگه از فی ... تر .... شک ... هم استفاده کنید وقتی میحواهید تو سایت یاهو یا شبکه اجتماعی لاگین بشید . خطا میده
  • سعید IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    29 2
    خبر آنلاین این دفعه آنلاین نبودین که!!!!! جی میل 2 روزه قطع شده.چراش رو شما بایستی پیگیر باشین
  • مهدی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    37 2
    اخه چرا جی میل و یاهو میل رو قطع می کنید ما چیزی برای جاسوسی اجانب نداریم . اخه چرا همه چیز رو برای مردم قطع می کنید همه چیز رو برای مردم بستید نفرینتون می کنیم نگین نگفتید
  • سعید IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    39 2
    دوستان عزیز از این به بعد برای اتصال به اینترنت باید 5 نفر باشین.4 نفر هل بدن یک نفر در اینترنت وبگردی میکنه
  • esi IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    28 2
    Yahoo و Gmail چرا باز نميشه چه به سره اين اينترنت آوردين من كار ضروري توي ايميل هام دارم ...
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    12 4
    همچنان سرویس ها بسته است!حداقل یک روز اعلام فرجه کنند ملت بروند ایمیلهایشان را به ایمیل ملی که قرار است عقد دایم ملی مان باشد فوروارد کنند! با اینکه اینهمه مسئولان از قدرت بررسی ایمیل ها صحبت کرده اند و از dpi که شنود لایه های عمیق اطلاعات ssl است چرا باید معمول ترین شیوه ی ارتباط را ببندند؟؟
  • ای خداااااا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    18 2
    خبر آنلاین تو رو خدا پیگیری کنید چرا جیمیل و یاهو باز نمی شه؟.....
  • سما CZ ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    11 1
    اینترنت ملی راه بندازید قول میدم بجز ادارات و نهادهای دولتی کسی دیگه adsl نمیگیره... پول مردم رو هدر ندید
  • دانشجوی خوشحال IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    4 1
    آخ جون استادمون گفت تا ایمیل وصل شه وفت دارین واسه پروژه ... ..آقای اینترنت لطفا یه 10 روز دیگه ببند ... هنوز خیلی کار دارمممممممممممممممممممم
  • بدون نام IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    10 1
    میزنیم تو کار دیش. سرعت بالاا فیلترم بی فیلتر. اصلا شما مردم رو مجبور به این کارا میکنید.
    • امید IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      3 0
      خوب عزیز به ما هم یاد بده.....
  • بدون نام IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    1 1
    عجب سوکت اتصالی داره کابل شبکه با لپتاپ در تصویر ارائه شده. خیلی علاقه دارم یک کالای درست و حسابی در بازار پیدا کنم . احتمالا تصویرتان داخلی نیست .
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    1 0
    طبق نامه 2571/م/103 7/12/87 سازمان تنظیم مقررات اینترنت خانگی 128k خواهد بود . چرا؟ هیچ کس جوابش را نمی داند. مجلسیان هم تمایل به حل این مشکل ندارند شاید علتش این است که خواص از سرعت بالای اینترنت در منزل برخورداند . اینترنت ماهواره ای یاه ست داره میاد دعا کنیم که ارزون تموم شه هر ایرانی بتونه جدای از دولتمردان و مسئولین مشکل خودش را حل کند. با فناوری نمی شه جنگید.