طراحی اپلیکیشن نیم میلیون نفر را در امریکا به خود مشغول کرده است.

digitaltrends نوشت: تحقیقات نشان دهنده رشد خیره کننده این صنعت نوپا است که تاکنون توانسته است بیش از نیم میلیون نفر را در آمریکا به خود مشغول کند.
در میان خبرهای ناراحت کننده‌ای که امروزه درباره صنعت و اقتصاد می‌شنویم شنیدن خبرهایی مانند این درباره صنایع و شركت‌هايي که هنوز خوب کار می‌کنند، می‌تواند امیدوار کننده باشد.
مثلا گروهی از محققان تحت پوشش TechNet، جمعی از مدیران کمپانی‌های دنیای تکنولوژی، اعلام کرده‌اند که صنعت طراحی اپلیکیشن در آمریکا در حال حاضر نیم میلیون نفر شاغل دارد. که این برای صنعتی که کار خود را از سال 2007 یعنی همزمان با تولید و پخش آی‌فون شروع کرده است خیلی هم خوب است.
همچنین مطالعه‌ای که توسط دکنر مایکل ماندل از LLC انجام شده نشان می‌دهد که این صنعت نه تنها در نقاط مخصوص فن‌آوری مثلSilicon Valley بلکه در سرتاسر آمریکا بیش از 466 هزار نفر کارگر دارد. که البته بین محدوده‌های مترو نیویورک و مناطق اطراف آن در راس سایر مناطق قرار دارند.
اما کالیفرنیا با بیشترین میزان توسعه دهندگان مستقل در راس قرار دارد و به خصوص مناطقی مانند سانفرانسیسکو و سان خوزه. بنابراین جای تعجب نیست که Silicon Valley در میان آمار TechNet بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است.
بعد از کالیفرنیا و نیوریوک ایالت‌هایی مانند جورجیا، فلوریدا و ایلی‌نویز بیشترین میزان طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن را دارند.


با توجه به رشد روز افزون این صنعت TechNet معتقد است که جمعیت شاغل این حرفه به صورت اجتناب ناپذیری تغیر می‌کند. به گفته TechNet این صنعت شامل کمپانی هایی که فقط مختص طراحی اپلیکیشن هستند مانند Zynga و کمپانی که به نوعی با این حرفه مرتبط هستند مانند Electronic Arts، Amazon، AT&T و همچنین کمپانی که اپلیکیشن‌ برای آنها حالت مبنایی و زیرساختی دارد مانند فیس بوک، اپل و گوگل می‌شود.
مشاغل مختلف این حرفه هم عبارتند از برنامه نویسان، طراحان رابط‌های کاربر، بازاریابان، کارمندان و مدیران پشتیبانی.
مدیر عامل TechNet، ری رمزی، درباره این پژوهش گفته است: رشد اقتصاد اپلیکیشنی آمریکا که تا 5 سال پیش قبل از تولید آی‌فون هیچ شاغلی نداشت نشان دهنده این است که ما می توانیم از طریق نوآوری‌های بیشتر مشاغل و ارزش‌های اقتصادی بیشتری خلق کنیم. او اضافه کرده است که امروزه صنعت اپلیکیشن در هر نقطه‌ای از آمریکا شغل ایجاد كرده و صدها هزار نفر را مشغول کرده است که این میزان در سال جاری بیشتر هم می‌شود.
در طول این چهار سال فروشگاه‌های زیادی از این اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های مربوط که تازه به وجود آمده پشتیبانی می‌کنند.
فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل در حال حاضر تعداد بیشماری اپلیکیشن را ارئه می‌کند. کمپانی Cupertino در دسامبر سال گذشته اعلام کرد که هم اکنون بیش از نیم میلیون قفسه مجازی پر از اپلیکیشن دارد.
توسعه دهندگان آندرویید هم به شدت روی اپلیکیشن‌ها کار می‌کنند تا حدی که Distimo ماه گذشته گزارش داد که بازار آندرویید گوگل در حال حاضر بیش از 400 هزار اپلیکیشن برای دانلود دارد. با افزايش آمار دارندگان اسمارت فون‌ در جهان بازار طراحی اپلیکیشن هم رشد می‌کند که این فرصت بزرگی برای این صنعت نوپا و توسعه دهندگانی است که ایده‌های منحصر به فرد دارند و آینده حرفه ای خوبی انتظار آنها را می کشد.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =