برف و باران وعده پیش بینی هایی است که برای شرایط آب و هوایی ایران در آخر هفته سوم بهمن 90 وجود داشت. به همین دلیل راهداری و پلیس راه نسبت به تردد در جاده های بین شهری هشدار داده اند.

به گزارش خبرآنلاین؛ پلیس‌ راهور ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد محور چالدران - خوی و محور زنجان - دندی در استان زنجان از چهارشنبه شب مسدود شده است.

محور چالدران - خوی در استان آذربایجان غربی به علت بارش شدید برف، کولاک و دید ناکافی از ساعت 22 چهارشنبه 19 بهمن ماه تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

همچنین محور زنجان - دندی در استان زنجان به علت کولاک و عدم‌دیدکافی از ساعت 22 چهارشنبه 19 بهمن ماه تا اطلاع ثانوی مسدود است.

 مرکز کنترل پلیس‌راه ناجا با شماره تلفن 88255555 (با 10خط ) به طور شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور (جوی و ترافیکی) یا امداد رسانی احتمالی است.

غیر از این در اطلاعیه شماره 1251مرکز مدیریت راههای کشور آمده است: باتوجه به تصاویر دوربین های نظارتی مرکز و براساس آخرین گزارشات دریافتی درحال حاضر دراکثرمحورهای ارتباطی کشور بارش برف وباران موجب لغزندگی سطح راه ها شده، به همین دلیل به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می شود به هنگام سفر حتما تجهیزات ایمنی زمستانی بخصوص زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته و با سرعت مناسب رانندگی کنند.

محور چالوس در استان های البرز و مازندران و محور شمشک به دیزین در استان های تهران و البرز به علت بارش برف و نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است.

پیش بینی های هواشناسی هم از ادامه برف و باران برای نیمه شمالی ایران حکایت می کند؛ از آذربایجان غربی تا خراسان رضوی. مسیرهای بین این دو استان غربی و شرقی، همگی برفگیر هستند؛ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، البرز، قزوین، زنجان، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و چند استان همجوار اینها.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =