اردشیر زاهدی که خود یکی از فاسد‌ترین رجال رژیم پهلوی است در خاطراتش ، ازفساد فرح پهلوی در آخرین ماههای عمر محمدرضاشاه خبر می دهد.

 اردشیر زاهدی که مدتی داماد شاه بود، در بخشی از دولت هویدا، وزیر خارجه بود و سپس به عنوان سفیر شاه در امریکا منصوب شد و تا سقوط رژیم این سمت را حفظ کرد در کتاب خاطراتش می نویسد:
*یکی از دوستان صمیمی شهبانو هم در ایران جا مانده بود و علیاحضرت بیم آن داشتند که او به دست انقلابیون بیفتد و اعدام شود. این فرد آقای فریدون جوادی  بود که اعلیحضرت از او متنفر بودند و همیشه بین ایشان و شهبانو بر سر این شخص دعوا بود. شاه او را بچه خوشگل می‌‌نامید و همیشه به شهبانو می‌گفت که خوب است این بچه‌ خوشگل‌ها را از دور خود دور کنید(!) اما شهبانو اهمیتی نمی‌داد و از فریدون جوادی حمایت می‌کرد.
واقعیت این است که از سال 1353 یا 54 به بعد که اعلیحضرت پای دختر سرلشکر آزاد را به کاخ باز کرد شهبانو برای مقابله به مثل و انتقامجویی از شاه با افرادی مانند فریدون جوادی رفت و آمد می‌کرد.
فریدون جوادی موفق به فرار از ایران شد و به آمریکا آمد و در نیویورک موقعی که شاه در بیمارستان بستری بود خودش را به شهبانو رساند و باعث عذاب و ناراحتی شاه در آن روزهای آخر عمر گردید.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    اين ها بعداز33سال چه سودي داره؟ضمنا آيااين مسائل ترويج فحشاءنيست؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    اصلا نمی دانم هدف از تاکید بر این موارد زشت رفتار آدمها که تازه مال 30 تا 35 سال قبل است چه سودی دارد یعنی الان خیلی جامعه پاک و مبرایی داریم به فکر درد معضلات اخلاقی ناشی از بی برنامگی و نادیده گرفتن نیاز جوانها باشیم تا برهم زدن گندابی قدیمی که سودی برای ما ندارد خود ما الان کجاییم ؟ جامعه مان به کجا می رود سری به بخش حوادث سایت خودتان بزنید آنها را ریشه یابی کنید هنر کرده اید مثل خاله زنکها هی گذشته نکوهیده عده ای را زیر و رو نکنید رسالت شما و رسانه ملی عزیز که در همین ورطه افتاده چیز دیگری است .
  • lpln A1 ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    28 23
    بایدازتاریخ درس گرفت .تاریخ هیچ موقع اشتباه نمی کند
    • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      31 27
      من هم موافق نیستم و باید از تاریخ درس گرفت....همچنین اگر این چیزهارا نخوانیم یا کسی بازگو نکند ایا همنسلی های ما نمی گویند شاه که خوب بود پس چرا انقلاب شد؟
    • بهادری DE ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      28 14
      من هم از شما در این مورد مثل بقیه انتقاد دارم این نوع خاطرات چه مشکلی از ما را حل میکند
  • عادل A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    7 4
    مگه قراره با خوندن چیزی مشکل حل بشه .میخونید دیگه قضاوت با خودتونه