زمزمه های میزان افزایش حقوق بازنشستگان هر سال از بهمن ماه آغاز می شود.

با وجود تورم 13 درصدی امسال حقوق بازنشستگان تنها 6 درصد افزایش یافت و بازنشستگان خواهان افزایش حقوق حداقل به میزان نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی هستند.
علی اکبر خبازها رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در کافه خبر می گوید: دولت در لایحه بودجه سال1389 افزایش مستمری 6 درصدی برای تمامی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق تأمین اجتماعی در نظر گرفته شد. پس از تصویب این قانون، مسئولان صندوق تأمین اجتماعی اعلام کردند که از قوانین مصوب دولت نمی‌توانند سرپیچی کنند و ناچارند همان 6 درصد تعیین‌شده از سوی دولت را برای افزایش مستمری بازنشستگان در نظر بگیرند.
وی ادامه می دهد:اعتراض بازنشستگان راه‌به‌جایی نبرد و آنها نتوانستند حتی با پیگیری‌ای که از طریق نمایندگان مجلس انجام دادند، تغییری در تصمیم دولت ایجاد کنند، ‌اما آنان همچنان این تصمیم دولت را خلاف قوانین دانستند و به آن معترض بودند.
وی با بیان اینکه تجربه سال گذشته باعث شد تا امسال بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی پیگیری‌هایشان را زودتر شروع کنند و مراقب باشند تا دولت در لایحه بودجه خوابی برایشان ندیده باشد ادامه می هد: آنها این‌بار اعلام کردند که چنانچه میزان افزایش حقوقشان کمتر از نرخ رسمی تورم کشور که بانک مرکزی آن را13.5 درصد اعلام کرده باشد، کار را به دیوان عدالت اداری می‌سپارند.
متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید:
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته اموزش وپرورش IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    1 17
    دوردخدابراحمدی نژادکه ازهمه رییس جمهورهای قبلی بیشتربه بازنشسنگان خدمت کرد.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    8 0
    خدا اجرتان بده شمارو که پیگیر این موضوع هستید ... مطمئن باشید اگر این قشر مظلوم راه اینترنت را بلد بودند الان چند صد کامنت فقط زیر این خبر بود ... افسوس ...
  • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    13 0
    مشکل اینجاست که میزان تورم را به دروغ خیلی کمتر از اندازه واقعی اعلام می کنند!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    12 0
    آقای خبازها باز هم داغ دل بازنشستگان رنجدیده را تازه کردید !!!!!! شما که می دانید نرخ واقعی تورم چند است !!!!!! شما که از مشکلات این طبقه ظلم دیده با خبرید , اینکه می گوئید ما گفتیم ولی سازمان کار خودش را کرد یعنی چه ؟ چه دردی از دردهای این قشر را حل کردید ؟! شما در پیشگاه خداوند متعال نسبت به بازنشستگان مسئولید چشم همه ما به شماست ..... آقا یه کاری بکنید.........
  • بدون نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    10 0
    ایشان کدام 13.5 درصد را میگویند میبخشید ها همه کالاها روزانه حداقل چند درصدی قیمتش بالا میرود و علتش را میپرسی میگویند نوسانات دلار و طلاست مثال بگویم قند که 1700 تومن بود الان 2300 تومن شده برج 3600 تومن الان 4450 تومن است درصدش را حساب کنید به ما هم بگویید ؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    6 0
    13 درصد؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    5 0
    چشم! چشم! حتما! ای اقا! کجای کاری!
  • بدون نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    6 0
    شاغلان چی؟ حقوق همه به اندازه تورم زیاد شه خیلی بهتره
  • man IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    12 0
    نه تنها حقوق بازنشستگان ، بلکه حقوق کارگران نیز باید با هر افزایش قیمت افزایش یابد..این که نشد هر سال چند بار کرایه ها افزایش می یابد ، بلیط هواپیما سالی 3 بار می ره بالا ، مرغ و گوشت سالی 10 بار می ره بالا ، از بقیه اقلام هم بهتره نگو ...خودتون می دونین..آخه چرا حقوق کارگر و بازنشسته فقط سالی یه بار اونم 20 30 هزار بالا می ره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا یه کم فکر مردم نیستید.... منطقا و قانونا باید با هر افزایش قیمت حقوق هم به همون نسبت بره بالا تا عدالت برقرار شه .آخه یه کارگر با حقوق 330 چجوری خرج کرایه و خورد و خوراک خانوادشو تامین کنه.....کجاست فریادرسی؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    12 0
    اخه راست میگن ... مگه بازنشسته با یه عمر زحمت کشیدن : حالا این حقشه !!!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    10 0
    30درصد همین 2 هفته ای قیمت ها بالا رفته است
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    4 0
    در ارتباط با پرداخت یارانه ها به بازنشستگان ، دولت این پرداخت را از جیب خود بازنشسته ها پرداخت کرده است یعنی اینکه بعوض تورم 16 درصدی حقوق آنها را 6 در صد و زیر شش درصد افزایش داده است بعد مابه التفاوت تعهد خود به بازنشته ها را به شکل یارانه به آنها پرداخت کرده است و این اندازه هم منت می گذارد.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    6 0
    در کشوری که فاقد یک سیستم تامین اجتماعی برای افراد بیکار است ، بار تامین اجتماعی دولت به عهده همین گروه مظلوم وضعیف بازنشستگان است. کدام بازنشسته ای در کشور است که یکی دو فرزند 24 تا 35 ساله بیکار نداشته باشد و آنها را حمایت مالی نکند. اینست که نه تنها افزایش حقوق سالانه بازنشستگان می باید بر مبنای تورم بلکه به همین ملاحظه بالاتر از نرخ تورم منظور شود. شما برای یکی دو تا از این فرزندان در هر خانواده کار بدهید تعهد خودتان را بعنوان دولت انجام دهید بعد اصلا حقوق بازنشسته ها را افزایش ندهید و برای همیشه ثابت نگهدارید. من یکی که دعایتان خواهم کرد.