ایسنا نوشت:

مخابرات استان تهران در راستاي مشتري‌مداري و حمايت از مشتركان تلفن ثابت خود، طرحي به نام پيش‌پرداخت را به اجرا گذاشته كه به نفع اجاره‌نشينان است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اخيرا شاهد در دستور كار قرار گرفتن روشي ساده براي درخواست و دريافت اينترنت پرسرعت از سوي مخابرات استان تهران بوديم كه هرچند به عقيده كارشناسان كمي دير صورت گرفته اما اقدامي شايسته به شمار مي‌رود.

اين طرح كه از آن با عنوان PREPAID ياد مي‌شود طرحي در جهت امکان پيش پرداخت هزينه تلفن ثابت و اينترنت پرسرعت بر روي سامانه 1818 است به گونه‌اي كه اگر مشتركاني از تلفن ثابت و يا خطوط اينترنت پرسرعت مخابرات استان تهران به علت برخي مسافرت‌هاي ناگهاني و طولاني مدت قادر به پرداخت سر موعد كاركرد تلفن ثابت خود نيستند مي‌توانند از اين روش استفاده كرده و مباغي بيش از 100 هزار ريال را پيش پرداخت كنند.

يكي ديگر از چالش‌ها و معضلاتي كه در اجراي اين روش ديده و برطرف شده اين است كه تا قبل از اجرا، متقاضيان دريافت اينترنت پرسرعت مخابرات ملزم بودند كه مدارك شناسايي صاحب خط تلفن ثابت را به مخابرات ارائه دهند و حال اگر فردي منزلش اجاره‌اي بود و به تبع آن خط تلفنش نيز به نام مالك بود، بايد مداركي از قبيل اجاره‌نامه را نيز همراه مداركش به مخابرات ارائه مي‌داد.

البته موضوع به همين سادگي‌ها هم نبود و عده‌اي به دليل روابط آشنايي و دوستي كه داشتند بين خودشان اجاره‌نامه‌اي را نوشته و به امضا رسانيده بودند كه از نظر مخابرات وجهه معتبر و قانوني نداشت و به همين منظور درگير روند ديگري مي‌شدند كه مخابرات به آن‌ها پيشنهاد مي‌داد و آن تهيه مدارك شناسايي مالك خط بود كه اين هم مي‌توانست با در دسترس نبودن مالك اصلي، چرخه‌اي تمام نشدني را به وجود آورد كه در انتها با رسيدن به نتيجه عدم ارائه مدارك خواسته شده، خط اينترنت پرسرعت براي متقاضي راه‌اندازي نمي‌شد.

خوشبختانه ‌با طرح PREPAID (پيش‌پرداخت)، متقاضيان اينترنت پرسرعت ديگر اجباري به رعايت برخي روال‌هاي تعبيه شده در پيش نيازهاي دريافت پورت پرسرعت ندارند.

در اين طرح متقاضيان تنها مي‌توانند بسته به نياز خود اقدام به دريافت پورت پرسرعت كنند و برروي خط تلفني كه به نام ديگري است با ارائه مدارك اصلي و كپي خود اينترنت پرسرعت دريافت كنند.

عرب - مدير کل امور مالي شرکت مخابرات استان تهران - در اين باره گفت: مشترکين مذکور بايد براي خريد يک پورت اينترنت پرسرعت حداقل نسبت به پيش پرداخت 200 هزار ريال براي سرعت 128 کيلو بايت، 250 هزار ريال براي سرعت 256 کيلو بايت و 400 هزار ريال براي سرعت 512 کيلو بايت اقدام کنند و مراکز مخابراتي نيز موظفند با رعايت ضوابط قانوني قبلي بدون نياز به اجاره نامه اقدام به برقراري سرويس براي متقاضيان کنند.

وي همچنين گفت: در صورت پرداخت قبوض ماهيانه کارکرد تلفن ثابت و يا اينترنت پرسرعت مبلغ پيش پرداخت واريز شده در قبض مشترک باقي مانده و ارتباط مشترک به صورت مستمر برقرار خواهد بود.

فرد متقاضي براي راه‌اندازي بايد مدراكي از قبيل كپي شناسنامه و كارت ملي خود را به همراه اصل آن‌ها به مركز مخابراتي مربوطه ارائه كند و مبلغ اوليه 200 هزار ريال را نيز پرداخت مي‌كند تا سيكل رسيدگي به تقاضا آغاز شده و مراحل انجام كار طي شود.

سرويس‌هاي اينترنت پرسرعت طبق تعرفه ثابت مخابرات كه براساس ضوابط رگولاتوري است، اتخاذ شده و هر دو ماه يكبار برروي قبض تلفن به صورت تفكيك شده از تلفن ثابت اعمال مي‌شود تا كاربران بتوانند به آسودگي سرويس خود را شارژ كنند كه البته هر زمان هم مايل به استفاده از پورت خود نبودند مي‌توانند درخواست آزادسازي پورت را به مركز مربوطه ارائه كنند.

البته بايد دانست كه سرويس‌هاي با پهناي باند بالاتر از 128 كيلوبيت بر ثانيه طبق قوانين، تنها به اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها، دانشجويان كارشناسي ارشد، وكلا، پزشكان و اساتيد دانشگاه‌ها تعلق مي‌گيرد و پهناي باند بالاتر از 512 كيلوبيت بر ثانيه نيز مخصوص خبرگزاري‌ها و شركت‌هاي بزرگ خواهد بود كه بر روي مجوز فعاليت آن‌ها ارائه خواهد شد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    138 1
    تو رو قرآن نگاه کن چی میگن...سرعت بالاتر از 512 فقط برای خبرنگاران و شرکت های بزرگ...تو کشورهای دیگه سرعت های مگابایتی دارن و دارن کاری میکنند که بیشرش کنن اینجا یه 512 که سرعت واقعیش 70 هم نمیشه به مردم نمیدن...همین کارارو می کنید که از پاکستان و افغانستان هم عقب تریم دیگه...
    • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      35 16
      سلام اقا ما ایرانی هستیم اگه سرعت مگابایتی به ما بدن کل دنیا رو نابود میکنیم از ما میترسن ؟
    • بدون نام DE ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      49 1
      مگابایتی چی؟ بگو گیگا! مگا دورەش نمونده، فقط در ایرانه.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    40 0
    مشكل فقط اين است. بعضي خطها(به قول آقايون) فيبرنوري هست و امكان ارائه ADSL روي اونها نيست.فقط خطهايي كه كابل مسي هست رو مي تونن ADSL بدن و اين خودش مشكل بزرگيه. كاش يه فكر اساسي به حال اين مشكل كنن. البته مي شه درخواست تعويض خط داد، ولي متاسفانه بعضي مسئولين مراكز مخابراتي هم در اين زمينه همكاري نمي كنن.من بارها درخواست تعويض خط( و البته نه تعويض شماره) دادم، ولي مسئول مربوطه مي گفت نمي شه، يك روز كه مجددا مراجعه كردم و همكارش اونجا بود درخواستم رو گرفت و در عرض 48 ساعت مشكل من رو حل كردن.
    • حامد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      32 0
      دقیقا، این خیلی زشته که خطوط PCM و فیبر نوری امکان راه اندازی ADSL نداره. بدتر از اون اینکه بسیاری از مناطق دیگه خط مسی هم ارائه نمیدن. مثلا شخصا برای دفتر کارم 3 تا خط خرید کردم ولی گفتن خط جدید فقط PCM خواهد بود. واقعا شاهکاره که پز فیبر نوری بدن اما این تکنولوژی جدید امکان اینترنت نداره از طلا بودن پشیمان گشته ایم، بی زحمت همون مسیش کنین ...
    • صنم IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      16 0
      در بيساري از مواقع گفته مي شه كه علت اين ناهماهنگي خود مخابرات است. يعني مخابرات خطوط فيبرنوري را گسترش مي دهد از طرفي شركتهاي خدمات دهنده اي دي اس ال نمي توانند روي فيبر نوري به مشتري خود خدمات بدهند
    • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      14 0
      آقا اين آقا حامد كاملا درست مي گه / خود من چند ماهه گرفتارشم
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    52 0
    وضعیت اینترنت ایران خجالت آوره اه
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      33 0
      براي كي خجالت آور ما يا مسولانننننن!!!!!
    • نيما IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      23 4
      معلومه ديگه براي ما خجالت آوره . عجب كاربرهاي پررويي هستيم مدام از فيلترينگ رد مي شيم مدام فيلم مي بينيم مدام مي ريم توي فيس بوك بعد تازه طلب كار هم هستيم. معلمومه كه ما بايد خجالت بكشيم.
  • ehsan IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    18 1
    آقایون نخبه ما فیبر نوری که نشه ای دی اس ال گرفت چه بدردمان می خورد خواهشا برگردید به همون سیستم قبلیتون.
    • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      12 0
      چرا ما همیشه کوتاه می آیییم خوب چرا سیستم برگرده عقب//// نه خیر باید بفرمایید برن درستش کنن
    • بی باک IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      19 0
      دقت کردین مخابرات هر چند وقت یک بار خبر می ده که آی ملت بیاین ببینید من چی هستم و از توسعه خطوط حرف می زنه بعد چند روز بعدش وزیر می آد و می گه آی ملت بیاین ببینید من چی هستم و از افزایش پهنای باند کشور می گه آخر شب هم ما می زنیم تو سرمون که یه ایمیل هم نمی تونیم با این همه منم منم مسوولان باز کنیم
    • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      10 0
      شما این دفعه کوتاه نیا ببینم چه می کنی
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    9 0
    این نظر شخصی مخابرات که سرعت های بالاتر از 128 را دسته بندی کرده و قانونی نیست . بالاتر از 128 به هر دانشجویی ( نه فقط کارشناسی ارشد ) طبق قانون قابل تخصیص است و اون حرفهای که برای سرعت بالاتر از 512 زده کاملا غیر قانونی است . اگه راست می گن متن مصوبه قانونی را رو کنن.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    10 0
    شرکت مخابرات اگه دولتی هم بود این بخشنامه ایی که برای سرعت 128 به بالا صادر کرده غیر قانونی بود و با بخش نامه نمی شد اینطور حق و تکلیفی ایجاد کرد و نیاز به آیین نامه داشت که دست وزیر است نه شرکت مخابرات.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    38 0
    لطفا تیتر را اصلاح کنید و کلمه پر سرعت را حذف کنید. یکی ببینه میخنده .
    • بدون نام DE ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      7 0
      به شدت با این نظر موافقم تیتر رو عوض کنید
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    10 0
    چرا فقط تهرانی ها پس شهرستانها چی؟
  • امیر US ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    6 12
    من از سرعت اینترنتم به شدت راضیم ! شاتل هستم و دارم حدود سرعت 2مگ استفاده میکنم ! درحالی که 512 هستم
    • سهراب IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
      1 0
      شما مایه و پارتی داری.80 میلیون دیگه چی؟
    • سهراب IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
      1 0
      به هزینه های اینترنتی ایران باید گفت: چپاول در روز روشن.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    11 0
    ماهم درمنطقه سعادت آبادشعبه جدیدشرکت راتاسیس کردیم 3تاخط داریم وکارمان وابسته به سیستم شبکه ایست اما متاسفانه خطوط مشکل دارد وحتی به ما مسیش هم نمیرسد وباوایمکس 1 کارمیکنیکم شدیدا مشکل داریم .........
  • بی پولی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    32 0
    اینا فقط به فکر اینن یه جوری جیب مردم خالی کنند
  • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    17 2
    دروغه.....من خودم از مخابرات گرفتم هرکاری کردم بیشتر از 128 کیلوبایت نمیدن که سرعت واقعیش حداکثر حدود 16 کیلوبایته....چه برسه بخوان 256 کیلوبایت بدن...
    • بدون نام US ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      9 0
      دوست عزيز. 128 كيلوبايت درست نيست. 128 كيلوبيت و چون هر بايت 8 بيته مي شه همون 16 كيلوبايتي كه مي گي. البته قصد دفاع از سرعت اينترنت ارائه شده رو نداشتم و مسلماً شرم آوره اين سرعتها، فقط به قصد اصلاح اشتباه شما گفتم.
    • پویان IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
      7 0
      استانداد سرعت کیلو بیت است نه بایت پس 128کیلوبیت میشه همون 15 کیلو بایت!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    8 0
    وزیر چرا به شرکت مخابرات بگه با مردم بهتر از این باشن؟ و از خودشون بخشنامه و قانون در نیارن و طبق قانون به هر دانشجویی که اینترنت بالاتر از 128 لازم داره تا هر سرعتی که می خواد بهش بدند
  • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    14 1
    من خود دانشجوی یک دانشگاه مجازی ( اینترنتی ) هستم اصلا با 256 نمی شه تصویر استاد را داشته باشی حداقل 512 می خواد
  • ایرانی IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    11 0
    »ن یک سوال از همه دست اندرکاران اینترنت در ایران دارم .برادران گرامی چرا مردم را در تنگنا قرار میدین .آخه با تنگ کردن عرصه بر مردم چه چیزی رو میخواید ثابت کنید .اگر میخواین بگین همه کاره هستید وهر کاری بخواین میکنید خوب حرفی نیست .اما اگر فکر میکنید که که مشکلات سیاسی واجتماعی به وجود میاره یک نگاهی به دو کشور کره بندازین کره شمالی چه به روز مردم آورده ومقایسه کنید با کره جنوبی که مردم چه پیشرفتی کردن و چه رفاهی دارن و با اینترنت در بالاترین سرعت هم دسترسی دارند ...برای خدا یک کمی به خودتون بیاید
  • دانیال IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    7 0
    مسخره بازی شرکت مخبرات استان تهران از جایی اثبات میشه که شما کافیه یه زنگ به شرکتهای خصوصی مثل صبا و فن آوا و .... بزنی ببینی اصلا نمی÷رسن کی هستی تا دو مگابایت پول بدی سرت رو جلوت خم می کنن حال کنی محدودیت دیگه چیه اینا همش واسه اینه که ملت دانلود نکنن وگر نه شما برجی دویست هزار بده دو مگابایت نامحدود میدن در حد بنز !
  • آنام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    1 0
    باید مسولین مخابرات را مجلس محترم بابت در یافت ارقام خلاف واقع از کاربران اینترنتی به صحن مجلس بکشند . چرا که دریافت مبلغ سرعتهای ادعایی آنان خلاف واقع است .
  • بینام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    2 0
    هر چقدر هم که سرعتش بالا باشه، وقتی نتونی، ایمیلهاتو چک کنی، به چه درد میخوره؟ امان از این روزها . . .
    • saeed IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      0 0
      دنیای این روزای من
  • سهراب IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    0 0
    اینترنت در همه جای دنیا رایگانه ولی در ایران باید هزینه کنیم تا 2 گیگ به ما بدن اونم با منت و فیلتر...
  • بی نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    0 0
    همش میگن یو سیم نسل 4کجاست پ گرفتم نمیتونم یه عکس باز کنم