اعلام اولویت های اعزام عمره مفرده که منجر به انتظار سه تا 10 ساله سپرده گذاران برای زیارت خانه خدا شد، با اعتراضات مختلفی همراه شد.

کاربران نوشته اند بهتر بود مسوولان سازمان حج و زیارت بجای قرعه کشی همه 6.5 میلیون سپرده گذار، ابتدا آنهایی که برای نخستین بار قصد عمره را دارند، انتخاب می کردند و سپس نوبت به آنهایی می رسید که پیش از این هم به عمره مشرف شده اند.

یکی از کاربران نوشته است: "سهمیه دادن به کسانی که بار اولشونه و کسانی که بالای 70 سال دان به نظر عادلانه میاد.به شخصه حاضرم نوبتم به این دلیل به تاخیر بیفته."

کاربری هم نوشته: "یادم می آید چند ماه پیش همان روزهایی که زمان ثبت نام برای عمره بود ریاست محترم سازمان حج در برنامه 20:30 گفت برنامه داریم که این سری مثل حج تمتع نشه ، حتما ترتیبی داده می شود که افرادیکه تا کنون نرفته اند و یا سن آنها بالاتر است در اولویت قرار گیرند.
تا امروز فکر می کردم حرفشون حتما درسته و به اجرا در می آید،اما امروز که دیدم، افرادیکه برای مرتبه چندم است که ثبت نام کرده اند وضمنا بسیار جوان هستند اولویت 350 دارند ولی پیر زنی که 75 سال سن دارد و تا کنون مشرف نشده باید تا سال 99 صبر کند،معنی برنامه ریزی و مدیریت را متوجه شدم."

یکی دیگر از مخاطبان هم نوشته: "اولویت گروه ما 597 است یعنی سال اعزام 1400 . همه بار اولمان است با یک مادر بالای 65 سال و مریض احوال که حتماٌ باید همراه داشته باشد. از وقتی نتایج را اعلام کردند به خاطر مادرم خیلی متاثر شدم. با این تعداد زیاد متقاضی چرا به کسانی که تابحال اعزام نشده اند اولویت ندادید .لطفاٌ تجدید نظر کنید. تا آن موقع معلوم نیست..."

از این دست نظرات بسیار وجود دارد. اما چند کاربر که برای دومین و یا چندین بار می توانند به عمره بروند، چنین نوشته اند:

- من و خانواده قبلا مشرف شده ایم،حالا که تعداد مشتاقان این همه زیاد است، انصراف می دهیم.

- من حاضرم اولویت 385 خودم رو با دو تا اولویت 600 عوض کنم

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به آنها به این خبر مراجعه کنید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    76 17
    من انشالله قرعه بنامم بیافته نوبت حجم رو می فروشم !!! در ضمن تا حالا هم حج نرفتم . چون حج و کربلا و .. بنظرم رفتن و هزینه کردند بدون هیچ تحولی در پیشگاه خدا جواب داره . چرا که کلی هزینه انسان بده برگرده و همون ادم باشه و پز حاجی بودن بده درست نیست و در اصل خود اصراف کردن و هدر دادن بیت الماله و از همه بدتر پرکردن شکم آل سعود و خانواده اشه!!
    • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      30 8
      آفرین
    • سارا IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      25 9
      پس ثبت نام کردی که کاسبی کنی؟؟؟
    • محمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      22 7
      خوب پس چرا ثبت نام کردین شما؟؟؟ کاسبی؟
    • مجید IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      12 4
      هرچی شما فکرشو میخوای بکن . ولی برای محض اطلاعتون من اونقدر از لحاظ مالی دارم که نیاز به این چیزها نداشته باشم که از این راهها کسب در امد کنم و اگه دقت کرده باشید گفتم اگه این شرایط حالم باشه می فروشم مگر اینکه تحولی درونم رخ بده و به معنی واقعی حج برم .دوستان مگه من چقدر میتونم سهمیه حج بخرم که بخوام کاسبی کنم؟ و اگه میخواستم کاسبی کنم اونقدر راهها سراغ دارم که هم سرمایه امو اینجوری نخوابونم . متاسفم که مردم ما بجای تامل در اصل قضیه به حواشی اون اهمیت میدند . خبرانلاین عزیز شما که لطف کردید نظرمو تایید کردید خواهشا این جواب من به این دوستان رو هم قرار بده تادوستان یه طرفه به قاضی نروند.
    • بنده ی خدا IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      5 3
      شما احتمالا اصلا ثبت نام نکردی مجید دلبندم!! حج خرید و فروش کردن در پیشگاه خدا جواب نداره فقط رفتن و متحول شدن جواب داره؟!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    44 2
    سود این رقم رو بچسب 5.200.000.000.000.000
  • amir IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    36 12
    شما لطف می کردید اصلاً ثبت نام نمی کردید تا بعداً با انصراف ایثارگر خطاب نشوید
  • امير IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    28 3
    سلام. اين طريق قرعه كشي اصلاً اصلاً عادلانه نمي باشد. (چندبار رفته ها چرا بايد ..... و نرفته ها ....)
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    20 3
    از وقتی فهمیدم مادرو پدرم سال 97مشرف می شوند بخدا چند روزه سرم درد گرفته و روحیم خیلی پایین است 7سال خیلی زیاده خودشونم روحیشون خیلی پایین و خرابه کاش تغییرات عمده ای بدن تا همه تاسال 94مشرف بشن درضمن نمی دونم از طرفی به یکسری که 1400مشرف می شن پس چرا بازهم ثبت نام می کنن بقیه رو می خوان کی نوبت بدند ازکجا معلوم تا 10سال دیگه دنیا و زندگی وجود داشته باشه
  • محمود باقرى نژاد IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    12 16
    اگر مي دانستم كه هر كس زود تر ثبت نام كنه اولويت ان زودتر است براى رفتن به حج شب پشت درب بانك مى خوابيدم تا مادر پدر پيرم خانه خدا را زود تر زيارت كنند نه سال 99
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    12 4
    چرا باید اینجوری باشه؟!! چرا ظرفیت پایینه؟ چه کسایی این کارو کردن؟
  • پیمان IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    54 2
    خدا از رگ گردن به انسانهان ها نزدیکتر هستش...نمیدونم این پولها برای چی خرج میشه...
    • سارا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      12 2
      احسنت بر شما
    • بنده ی خدا IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      2 2
      اگه بری می فهمی چرا!
  • یوسف IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    10 0
    احتراماً به استحضار می رساند با این روشی که این مسولین برداشته اند واقعاًاطمینان از ایشان برداشته میشه و هراز گاهی انسان بر این باور استوار میشه ایشان اصلاً کارشناس نیستند چگونه می توان کسی برای خود ده سال عمر بداند که شاید بعد از ده سال به مکه برود بنظر بنده کلیه این مسئولین نمی توانند بخدا جواب بدهند حالا با این عمل ها میخواهند چه کار کنند و به چه منظور و هدفی برسند نمی دانم انشااله خدا اینان را هدایت فرماید
  • علی MY ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    5 1
    سلام به همه دوستان من 32 سالمه بخاطر مادر پیرم که 75 سالشه ثبت نام کردم مادرم خیلی خوشحال شد گفت بالاخره می تونم برم خانه خدا رو زیارت کنم منم از این بابت کلی خوشحال شدم گفتم وظیفمو انجام دادم . ولی امروز نگاه کردم دیدم نوبتمون شده 567 یعنی سال 1400 نمی دونم باید الان به مادرم چی بگم !!
  • بدون نام US ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    10 1
    مرحبا به آقای رئیس سازمان حج که مادر من که بار اولشه و79سالشه تازه سال 98 باید اعزام بشه.واقعا که.....
  • ازادانديش درودي IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    8 8
    باسلام حضور رهبر معظم .ازحضرتعالي تقاضامي شودتازماني كه حكومت ال سعودازرفتار خصمانه ودشمني دست برنداشته ازاعزام حجاج جهت عزت مسلمانان وخشنودي حضرت صاحب الزمان (عج) متوقف شود زيرا منابع مالي بدست امده جهت هزينه سركوب وتوطئه عليه شعيان واستعمار مردم كشورهاي مسلمان چه شيعه وچه سني مي شود خداوندبه شما طول عمرباعزت عطا فرمايد..
    • میلاد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      0 2
      آقای آزاد اندیش.شما حساب حج و خانه خدا رو از سیاست جدا بدون.درسته که این پول میره تو جیب اون عربای مفت خور.ولی تو بیا این سیاست رو واسه مادر بزرگ 73 ساله من که یه عمره چشم انتظاره تا از دنیا نرفته خانه خدارو ببینه توضیح بده.
  • لطیفی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    16 0
    پدر پول بسوزه. ما که فعلا در گذران زندگی موندیم. خدا قسمت کنه پولی بهمون برسه بتونیم بریم عمره. متاسفانه الان وضعیتی شده که مردم میرن وام میگیرن که برن حج عمره. آیا فکر میکنید که واقعا از لحاظ شرعی درسته که ابا پول قرض گرفته شده که باید بهره هم پرداخت کرد ، حج رفت؟ بعد بریم پول رو بدیم به این عربها و به ریش ما هم بخندند.
  • عاشق خانه خدا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    8 2
    ولي چه كنم كه سال اعزامم 1400 است و بار اول. اين چه قرعه كشي است آيا عدالتي در اين است...
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    8 2
    راستش من نه اصلاً حج رفته ام و نه اصلاً اولویتی دارم چون یک معلم عیالوار مستأجر تهرانم و ... کارگرم... و ...
  • مجيد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    6 0
    سلام . به غير مطالب خبر چرا سود بانكي اين افراد بايد 6% باشد و ثبت نام كنندگان در موقعيت بد تصميم گيري قرار ميدهند (كه يا از سفر حج صفرنظر كنند يا سود بانكي همين است ) حداقل خواب 3 ميليون من 7 سال خواهد بود چرا تصميم ها به كام بانكيها است از مقامات حج و زيات و بانك مركزي تقا ضاي تجديد نظر دارم
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    8 0
    منم برنده نشدم البته چون پول نداشتم ثبت نام نكردم
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    3 0
    با سلام با کلی امید برای اولین بار در حج عمره ثبت نام کرده ام .اولویت 591 و سال اعزام حدوداٌ سال 1400 تخمین زده می شود.سازمان حج و اوقاف هم با طولانی کردن زمان قرعه کشی ثابت کرد هیچ برنامه ویا اراده ایی از خود ندارد.درهفته جاری از اخبا ز20:30 اعلام شد که زوجهای جوان بدون نوبت به حج اعزام خواهند شد.ادارات مختلف هم که سهمیه خاص دارند. متاسفانه تعدادی هم که چند بار تاکنون مشرف شده اند باز هم تمایل به سفر مجدد دارند و بر تعداد متقاضیان افزوده اند .هرچند که تمام تحول می باید در درون انسان رخ دهد ولی می شد و میشود از علم مدیریت هم بهره گرفت .
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    0 0
    حالا که حج و زیارت اعلام می کنه سودی از سپرده ها نمی بره،دلیل اینکه پول ثبت نام باید تا زمان اعزام تو حساب بمونه چیه؟بانک که نمیتونه اجبار کنه که کسی پول از حسابش برنداره، پس این الزام از طرف حج و زیارت گذاشته شده.وقتی میگه ما سودی نمی بریم،پس بهتر نیست بحث مالی رو به بانکها واگذار کنه که هم اونها برای اینکه پول تو حساب بمونه نرخ سود جذاب ارائه کنند و هم هر کسی پولشو لازم داشت یا سود اعلامی بانکی را نخواست(یا اونو کم بدونه یا اینکه اصلا مشکل شرعی با اون داشته باشه که سود حسابش برای هزینه حج محاسبه بشه)بتونه پولو برداره و زمان اعزام کل هزینه رو نقدی بده.یعنی اگه واقعا حج و زیارت ذینفع نیست،این رابطه مالی رو به بانک و سپرده گذار واگذار کنه که هم برای مردم بهتره و هم به خصوص برای خود حج و زیارت
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 0
    لطفا حق این مردم بد بخت را از مسولین جویا شوید.ترا به خدا شما کاری بکنید
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    11 0
    ///کعبه سنگ نشانی است که ره گم نشود --- حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست///
  • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    1 1
    توکل بر خدا . عشق است اولویت 569 . خدا را شکر . تا قسمت چی باشه. ..
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    3 0
    چرا علما به این قضیه ایراد نمیگیرن. مگه نه اینکه شرایط معامله اگر عوض شه معامله باطله. مگه اول نگفته بودن فقط حدود 2 میلیون و اونم برای سه سال ثبت نام میشه. شاید اگه از اول میگفتن قراره تا 10 سال پر شه خیلیهای دیگه هم پول جور میکردن ثبت نام کنن. به نطر من باید اولویتهای اعلام شده ابطال بشه و قرعه کشی بین 2.5 میلیون انجام بشه برای سه سال و پول بقیه رو پس بدن بعدش هم دو سه سال دیگه دوباره ثبت نام کنن
  • ali IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 0
    این چه عدالتی است افرادی که چندبار عمره رفته اند و افرادی که بالای 70 سال دارند هنوز خانه خدا را زیارت نکرده اند قرعه کشی بشود .پدر و مادر من که بالای 70سال سن دارند و امسال ثبت نام کرده بودند بعد از 8 سال نوبت می رسد و همسایه ما زیر 40 سال سن دارد و چندین بار قبلا رفنه اند و این دفعه هم سه سال بعد خواهد رفت .لطفا قضاوت کنید .
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 0
    حج و اوقاف فقط برای زیارت شاه عبدالعظیم قرعه کشی نداره و پول نمی گیره چون مترو دخالت در کار آنان کرده و فقط با یک بلیط دو سفره میتونی زیارت بری - ساعات اولیه صبح و عصر علاوه بر داشتن بلیط صاحبان زور بازو و قوی ترین مردان مترو نیز از الویت بالاتری برخوردارند - التماس دعا
  • amir IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 0
    باید دید چرا این همه دیر اولویتها را اعلام کردند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که راضی نیستم یه سری دو بار دو بار برندو پدرو مادرم 10 سال دیگه
  • گلنار IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    1 0
    اولویت بندی توی این قضیه واقعا مهمه. مادر من به اتفاق پدر بزرگ و مادر بزرگم سال 87 ثبت نام کردن اما هنوز مشرف نشدن. توی همین فاصله پدر بزرگم از دنیا رفت. مادر بزرگم هم اونقدر علیل و بیمار شده که دیگه نای راه رفتن نداره. مادرم هم تنها نمی تونه بره. آرزوی هزاران آدم با بی تدبیری مسئولین همین شکلی داره به باد می ره.
  • بدون نام US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    4 0
    آفرین به این سازمان حج که مادر 89ساله من با این که بار اولشه باید سال 98 اعزام بشه آفرین....
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    1 0
    این کمال بی انصافیه ادمیکه از یک دقیقه بعد خودش خبر نداره چجوری تا سال 99 صبر کنه ؟ بهتر نبود یا به همون تعداد 2.5 میلیون نفر ثبت نام کنید و یا فقط از کسانیکه تا به حال مشرف نشدن ؟ واقعا عدالتیکه همه ازش دم میزنید اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • غلام امام رضا US ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    0 1
    ای قوم به حج رفته کجایید کجایید ..... معشوق همینجاست بیایید بیایید سریال تیمسار بابایی رو میدیدم جمله ای در مورد حج گفتن ....... یه سری به محک بزنید حالتون خوب میشه ...... مثل یه حج.....
  • حق جو IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    0 0
    به نظر من عاقلانه ترين راه اين بود اول ثبت نام مي شد بعد اگه قرعه به نام افراد در ميومد مردم با يك بازه زماني مناسب قبل از اعزام، پول واريز ميكردند نه اينكه اول يه مدت پول مردم رو بگيرند بعدم يه سري حذف بشن اگه اسم اين كار رو كلاهبرداري و زد و بند ميان بانك و حج و زيارت ندونيم حتماً اسمش بي تدبيري هست!