فرمانده نیروی انتظامی گفت: سرباز و نیروی مفت و مجانی نمی خواهیم، اما افزایش 50 درصدی حقوق سربازان 200 میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم در دومین جشنواره جوان سرباز با اشاره به اینکه در بودجه 91 ردیفی از افزایش حقوق سربازان وجود ندارد تاکید کرد: امیدواریم مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح گام اول را برای افزایش حقوق سربازان بردارند و تا پایان برنامه پنجم بتوانیم قانون را اجرایی کنیم.

وی با اعلام اینکه اگر 50 درصد به حقوق سربازان اضافه شود هزینه 200 میلیارد تومانی برای ستاد کل نیروهای مسلح به همراه دارد، افزود: پیشنهاد داده ایم اگر سازمانها بپذیرند با کم کردن هزینه ها این هزینه را از سایر قسمتها تامین کنیم. سرباز شهروند درجه سه و چهار نیست و پایه اصلی تشکیل نیروهای مسلح است.

او گفت: در دو قرن گذشته هر کسی که به کشور حمله می کرد گوشه ای از آن را اشغال و به تصرف خود در می آورد در جنگ قفقاز این منطقه جدا شد ضمن اینکه ایرانیها با بستن قرارداد گلستان و ترکمانچای مورد تهدید دشمن قرار گرفتند حاکمان فاسد آن دوره نه تنها جلوی دشمن ایستادگی نکردند بلکه از مردم خود که بر علیه دشمنان خارجی پرچم جنگ بر می داشتند نیز حمایت نمی کردند. در جنگ جهانی اول ایران مرکز رفت و آمد قدرت های بزرگ شده بود و در این رفت و آمدها مردان به قتل رسیده و زنان نیز به اسارت در می آمدند. در این زمان دختران را از کشور خارج می کردند و کسی از سرنوشت آنها آگاه نمی شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام رونمایی از نماد مقاومت سربازان به یاد شهید سبحانی گفت: این افراد قهرمانان کشور هستند که باید از آنها تقدیر شود. در ایران هیچ وقت کسی را به زور به سربازی نبرده اند و متاسفانه به علت ضعف اطلاعات کارگردانها و نویسندگان در برخی از فیلمهایی که ساخته می شود پستهای ایست بازرسی برای شناسایی سربازان فراری نشان داده می شود که این امر صحت ندارد. در زمان جنگ نیز اگر سربازی به هر بهانه ای در شب حمله در عملیات حاضر نمی شد مجازات نشد. سربازان دوره جنگ بسیجیانی بودند که مقداری نسبت به سایر بسیجیان مکلف تر بودند.

وی با اشاره به وضعیت سربازی در عراق همزمان با جنگ تحمیلی افزود: در این کشور همزمان با جنگ تحمیلی هیچ سربازی ترخیص نشد و سربازان این کشور را افراد 18 تا 50 ساله تشکیل می دادند در هر عملیات جوخه مرگ در پشت سر سربازان عراقی مستقر می شد و اگر این سربازان به سمت جلو پیشروی می کرد در معرض تیر ما قرار داشت و اگر قصد عقب نشینی داشت تحویل جوخه های مرگ می شد این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس یک سرباز نیز مجازات نشد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان وجود دشمنان قسم خورده علیه انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز نیز دشمنان قسم خورده ای داریم که باید در برابر آنها آماده باشیم البته جهاد امروز تنها در عرصه دفاع نیست و ما شاهد جهاد علمی، اقتصادی و سیاسی هستیم. در زمان جنگ سربازان در مناطقی که امکان حضور معلم وجود نداشت روزها به تدریس مشغول بودند و شبها نیز در برجکها نگهبانی می دادند سرباز معلم در زمان جنگ این گونه شکل گرفت. امروزه ده ها پروژه علمی توسط نخبگان سرباز رقم خورده است و این افراد سفیران علم و خدمت هستند. اگر در هر مرکزی بیوتکنولوژی ، نانو، صنایع دفاعی و هسته ای حاضر شوید می بینیم که جوانان 25 تا 35 ساله با انرژی مضاعفی در این مراکز مشغول فعالیت و خدمت هستند.

احمدی مقدم با بیان اینکه نسل سوم انقلاب بسیار شجاع و در دفاع از کشور مصمم است افزود: اگر امروز خطری در کشور به وجود بیاید نسل سوم پایه کار تر و شجاع تر از نسل اول انقلاب است البته با انواع تهاجم فرهنگی ممکن است ریزشهایی وجود داشته باشد اما متاسفانه فیلمهایی ساخته می شود که فضای یاس در کشور را نشان داده و خارج رفتن را یک آرزو برای افراد ترسیم می کنند و گویی کشور ویرانه ای بیش نیست.

احمدی مقدم گفت: سربازی نقطه ای برای مسئولیت پذیری است و نگاه ما به سرباز نباید گاهی برای کمبود نیرو و تامین آن باشد. سرباز را نیروی مفت و مجانی و مجبور نمی خواهیم و امیدواریم با آموزشهای لازم حرفه ای را که در آن موثر است به او بیاموزیم. هیچگاه در نیروی انتظامی به سرباز به عنوان نیروی مجانی نگاه نکرده ایم و معتقدیم باید دوران سربازی غنی سازی شود. در گذشته خانواده ها خرج سربازان را می دادند اما اکنون سربازان با حقوقی که دریافت می کنند می توانند زندگی خود را در این دوره اداره کنند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    36 1
    با ماهی 50هزار تومان میشه این دوران را سر کرد؟؟؟؟ یه بلیط بخوای بخری 20ت در میاد!!!!!! قانون جدید کی میاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد؟ اجرای واقعی!! آیین نامه ای!! که وقتی رفتی پلیس 10 بدونه قانون عوض شده نه اینکه بگه مگه قانون عوض شده؟
  • كامياب IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    39 0
    . . . اما اکنون سربازان با حقوقی که دریافت می کنند می توانند زندگی خود را در این دوره اداره کنند!!!! با همين جمله كل فرمايشات ايشان در مقاله با اين جمله زير سئوال مي رود !
  • بدون نام IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    18 0
    سرباز شهروند درجه سه و چهار نیست = دیگه حداکثر درجه دوئه دیگه!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    26 0
    باعرض سلام بنده 2پسردارم هر2سربازند خداشاهداست ماهیانه یک چهارم حقوقم رابرایشان میفرستم بلکه پول جیبی فقیرانه ای داشته باشند
  • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    29 1
    من به عنوان پدر یک سرباز نظرم این است که سرباز شهروند درجه 4 است چرا که درپادگانها بخصوص مراکز اموزشی درشان یک انسان باانها رفتار نمیشود درضمن فرزند اینجانب درچهارمین ماه خدمت هنوز یک ریال هم دریافت نکرده هرچند هم فرقی نمیکند
  • بدون نام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    12 0
    خداییش من جوان 26 ساله! با فوق لیسانس از دانشگاه شیراز! برم خدمت توی پادگان که به من آموزش فنی حرفه ای بدن؟؟؟ من آموزش را نخوام به کی بگم؟ من که می خوام ازدواج کنم خرج زن و اجاره را از کجا بیارم؟ تورم هم که داره نابدمون می کنه و کسی حرفی نمیزنه! یا حرف نزنیم یا حرفی بزنیم که مردم به درایت ما شک نکنند!
  • محمود IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    0 1
    من یک سرباز معلم هستم حقوقی که می دهند خرج خدمت در نمیاره بلکه عین همون مبلغ میذاریم روش تا بتونیم هزینه خورد و خوراک و منزل و کرایه رفت و برگشت و ... را بچرخونیم در ضمن ازاول سال جاری هم حقوقی بهمون نداده اند.