اختصاص حقوق بازنشسته های فوت شده، به خانواده اش، اتفاق عادی است که همیشه می افتد. اما در این میان، یک مشکل وجود داشت که به تازگی حل شده است.

در گذشته با فوت بیمه گذار سهم همسر 50 درصد و 50 درصد باقیمانده نیز در صورت داشتن فرزند به تعداد فرزندان آنها تعلق می‌گرفت. اما اگر بازنشسته مستمری‌بگیر هنگام فوت فرزندی نداشت یا فرزندان او تحت تکفلش نبودند، 50 درصد مستمری، خود به خود حذف و همسر متوفی تنها 50 درصد مستمری را دریافت می‌کرد. این موضوع موجب نارضایتی و گلایه بازنشستگان مستمری‌بگیر و بخصوص همسران آنها شده بود، چون با این شیوه نصف شدن مستمری برای گذران زندگی و تامین مخارج و هزینه‌ها با مشکلات جدی مواجه می شوند. آنچه موجب نارضایتی بیشتر بازماندگان بازنشستگان متوفی تامین اجتماعی شده بود، این بود که این وضعیت در مورد سایر گروه‌های بازنشستگی از جمله بازنشستگان کشوری و لشکری مصداق پیدا نمی‌کرد و مستمری بازماندگان این گروه‌ها پس از فوت بیمه شده به صورت کامل پرداخت می‌شد.

علی اکبر خبازها رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی درباره رفع شدن این مشکل به خبرآنلاین، گفت: "وجود این نقص در قانون تامین اجتماعی آنچنان برای خانواده‌های مستمری‌بگیر تامین اجتماعی دغدغه شده بود که بسیاری از مردان مستمری‌بگیر حتی هنگامی که در قید حیات بودند نیز از بابت این ‌که پس از مرگشان مستمری پرداختی به همسرشان نصف خواهد شد و این وضعیت بازماندگان را در تنگنای مالی قرار خواهد داد، ابراز نگرانی می‌‌کردند. نگرانی‌ها و دغدغه‌های بازنشستگان و همسران آنها از بابت نصف شدن مستمری پرداختی به آنها و نگرانی‌هایی که از بابت تامین معاش بازماندگان در این زمینه وجود داشت، موجب شد مسوولان سازمان تامین اجتماعی در تیرماه امسال ماده 83 قانون تامین اجتماعی را مورد بازنگری قرار دهند."
به گفته او با اصلاح ماده 83 قانون تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت تنها‌ 50‌ درصد مستمری ‌استحقاقی‌ به همسران مردان متوفی تحت‌پوشش این سازمان که فرزند تحت تکفلی ندارند، این دسته از زنان حقوق کامل و به عبارتی صددرصد حقوق همسران خود را دریافت می‌کنند: "بی‌تردید تصمیم اخیر در جهت اصلاح ماده 83 قانون تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت صددرصد مستمری به بازماندگان متوفی تامین اجتماعی بدون در نظر گرفتن تعداد نفرات بازمانده یا سهم هر یک از آنها، اقدام مهمی است که می‌تواند قشر بازنشسته و بخصوص خانواده‌های آنها را به حمایت هر چه بیشتر سازمان‌های بیمه‌گر تامین اجتماعی و کاستن از دغدغه‌های این قشر امیدوار کند."

مشروح کامل گفتگوی خبرآنلاین با رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را اینجا بخوانید

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریمچی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    63 16
    مگه یه بازنشسته بیچاره کلا چقدر حقوق می گیره که حالا به کسی ام تعلق بگیره یا نگیره...
  • دار يوم IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    55 14
    كل حقوق چيزى نيست واى به روزى كه اونم نصف بشه پول آب و برقش هم نميشه ,,,,!
  • فرزند شهید IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    72 24
    متاسفانه یه قانون مسخره دیگه که وجود داره در مورد خانواده های شاهده که حقوق کامل به همسر شهید میرسه البته بعد از ازدواج فرزندان که واقعا بی انصافیه مثل خود من که مادرم 26 ساله ازدواج دوم کرده ولی هنوز داره از همسر اولش که بابای من باشه حقوق میگیره و با توجه به اینکه زندگی بنده به خاطر مشکلات مالی به سختی میگذره اما 1 ریال از پول خون پدر خودم به من نمیدن واقعا اگر مسئولی هست که این مطلب رو میخونه پیگیری کنه
    • بدون نام IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      48 34
      شما نگفتید خانومید یا اقا اگه اقا هستید که قانون بیمه اجازه نمیده پسر بعد از 18 سالگی حقوق پدر دریافت کنه چون خودش باید بیمه باشه اگه خانومید که بعد از ازدواج وضیفه مالی خونه به عهده شو هر شماست نه پدر شهید و یا بیمه در مورد مادرتون هم باید بگم خوب مادرت خباثت به خرج نده جای دوری نمیره تو جیب مادرت میره خوب خدا واسه تو هم کریمه به خداتوکل کن مشکلات حتما حل میشه ما تو این دنیا ادم بی مشکل نداریم مطمن باش
    • بدون نام IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      36 10
      من کارگرم دارم ماهی نزدیک به 100 تومن حق بیمه ازاد میدم یه لا یحه اومد از مجلس برای حمایت از کارگرا هی ساخمانی که حق بیمه رو دولت پرداخت کنه به ما گفتند باید کارت مهارت بیارید با هزار بدبختی از فنی حرفه ای گرفتیم مراجعه که کردیم گفتند نه شما چون از قبل بیمه بودید شامل شما نمیشه همان 100 تومن رو پرداخت کنید شامل کسایی است که تا بحال بیمه نبودند گفتم چه ربطی داره گفتند سیاست تامین اجتماعیه که اونایی که بیمه نیستند رو جذب کنه اخه شما بگید انصافه یه گارگر ماهی 20 تومنبریزه یکی 100 تومن اونو به کی بگم من این عدالته
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    44 8
    خدا خیرتون بده.تو این آشفته بازار حداقل هوای اون بنده خدا ها رو داشته باشید
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    33 5
    چه عجب یه حرکتی کردند .......................................
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    28 24
    آیا پس از فوت همسر بازنشسته سهم 50% همسر مجددا به سهم فرزندان اضافه میشود یا حذف میشود؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    31 13
    با تشكر از اقدام انجام شده دستتون درد نكنه
  • ایرانی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    26 5
    متاسفانه سازمان تامین اجتماعی همیشه حقوق کارگران را به طرق مختلف ضایع کرده است. تکلیف این همه سال که حقوق بازنشستگان متوفی را این سازمان به جیب زده چه می شود؟ در قبال حق بیمه های هنگفتی که دریافت می کند خدمات ضعیفی ارائه می کند و حق بیمه ها را به عناوین مختلف به کارکنان خودش می دهد( با نگاهی به حقوق اضافه کاری پرسنل تامین اجتماعی می بینید که چه پولی به جیب آنها ریخته می شود). لیست حقوق هیچ شرکت خصوصی مطابق دریافتی های واقعی کارگران نیست و این سازمان هم به این امر واقف است ولی هیچ برخوردی نمی کند. اگرچه در همه ی ایران خدمات بیمارستانهای این سازمان برای بیمه شدگان رایگان است ولی در شهر محروم بوشهر برای بستری و جراحی به قیمت آزاد از کارگران پول دریافت می شود و هزاران مشکل دیگر .
  • عاطفه_الف IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    26 11
    سلام خداییش این ظلمه منی که 26 ساله بدون پدر بودم ومادرم 17 ساله که ازدواج کرده وسرپرست داره وسرپناه نیمی از حقوق پدر من رو ببر وبعد از ازدواج من کلا ببرتش در صورتی که هیچ زحمتی ومادری در حق من نکرده.این قانون چرا عوض نمیشه؟
  • بدون نام GB ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    51 29
    سلام، من دختر مجردی هستم که در حال حاضر با مادرم در یک خونه زندگی میکنیم. پدرم سالیان زیادی است که فوت کرده، بعد از فوت پدرم حقوق بازنشستگی ایشان به مادرم و به من پرداخت میشد. الان مادرم در حال مرگ است و نمی دونم بعد از مرگ مادرم سهم حقوق بازنشستگی که ایشان دریافت میکردند به من میرسه یا به وراث؟ تمام خواهرها و برادرهایم ازدواج کرده اند و من تنها دختر مجرد خانه هستم. میشه لطفا برام توضیح بدهید که بعد از مرگ مادرم وضعیت من چه میشود؟ با تشکر.
    • سهراب A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      43 35
      شما تا زمانی که ازدواج نکنید و در جایی مشغول به کار نشوید .کل حقوق ایشان به شما تعلق میگیرد
    • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      33 12
      سلام من پدر فوت شده وحقوق بازنشستگی به مادرم رسیده ولی در حال حاضر مادر بزرگم میگه حقوقش به من هم میرسه آیا این قانون وجود داره
  • ربانی A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    85 40
    من جدا شدم پس میتونم از حقوق مستمری پدرم که فوت کرده بگیرم و از حقوق مادرم کم نمیشه
    • ارسلان A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      75 47
      سلام. بدربزرگ من ژاندام نظام قدیم بود25ساله مرده وبعداز مرگش حقوقش به مادر بزرگم رسید وبعدش مادربزرگم مرد والان حدود13ساله که حقوق رو به یکی ازعمه هام میدن چون شوهرش مرده ولی به ناحق بهش میدن چون وضع مالیش خوبه.خونه وباغ وچندتامغازه داره. حالا بابای من که اجاره نشینه و مادرم مریضه نفس تنگی داره و برادر بزرگم تصادف کرده ویکی از چشاش کورشده وضربه مغزی شده واز کارافتاده کامله و واقعآ درفقربه سرمیبریم وبه زور زندگی میکنیم میتونیم حقوق رو از عمم که اصلآ حقش نیست بگیریم . لطفا راهنماییمون کنید. راستی با بابام اصلا مشورت نشد که حقوق میخوای یانه باوجود این که بسر ارشد هم هست .
  • دادور نیکخواه BE ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    59 33
    من مردی ۵۷ ساله هستم. ۲۰ سال پیش بعد از مرگ پدرم دیگر ازدواج نکردم و از مادرم مراقبت کردم. به دلیل درد مفاصل، زانو و کمر بیکار هستم. حالا که مادرم هم از دنیا رفت، می‌تونم بازنشستگی پدرم را که مادرم دریافت میکرد دریافت کنم؟
  • ویدا IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    39 34
    با سلام پدر بنده قبل از پدربزرگم فوت نموده و پدر بزرگم قیم ما شد.بعد پدر بزرگم که بازنشسته بود فوت کرد میخاستم بدونم الان ما میتونیم مستمری بازنشستگی مرحوم رو بگیریم یا نه؟
    • نسرين A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
      21 19
      سلام پسر من٦سالشه پدربزرگ دوسال كه زنده بود مخارج نوه رو پرداخت ميكرد در ضمن او ولايت قهري فرزند داشت اوحدوديكسال فوت شده ومادرشوهر هيچي به نوه نميدهد مادربزرگ حقوق كامل پدر بزرگ راميگيرد ازحقوق جده به نوه صغير نميرسد
  • زهرا A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    20 10
    با سلام من و همسرم حقوق مستمری مان حدود 180 توان است که 42 هزار تومان برای بیمه تکمیلی کم میشه خوا هش می کنم حقوق ما را انداره یک کارگر کامل بدهید تقاضا می کنم به این خواهش بنده رسیدپی نمایید.
  • زهرا ابراهیمی IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    22 10
    با سلام من خانمی 37 ساله و سرپرست خانواده هستم. پسری 8 ساله دارم که بیماری صعب العلاج دارد. می خواستم بدونم بعد از فوت من حقوق بازنشستگی ام به فرزندم تعلق می گیرد یا خیر؟؟ لطفاً پاسخ را به ایمیل من ارسال فرمایید. سپاسگزارم
  • كيارش IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    28 16
    سلام ميخواستم بدونم كه آيا حقوق فرزند كارمند دولت كه مجرد بوده و فوت كرده پس از مرگش به پدر و مادرش كه مستمري بگير تامين اجتماعي هستن تعلق ميگيرد يا خير؟
  • لیلا US ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    28 31
    سلام مادری هستم که پسرم فوت کرده که دارای همسر وپسری پنج ساله بود،سرپرستی نوه ام هم با مادرش هست ،میخواستم ببینم از بیمه پسرم به من یا پسرش و همینطور همسرش چقدر سهم میرسه؟ممنون
  • ناصر IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    65 49
    ایا به زنی که شاغل بوده وتامین اجتمایی است حق بیمه همسر متوفی میرسد یانه/
    • مریم IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
      69 20
      من ازدواج نکردم حقوق بازنشستگی پدرم را دریافت میکنم اگه مدتی کار کنم و بیمه شده باشم و بعد بیکار بشم حقوق بازنشستگی پدرم به من نمیرسد؟
  • بی نام A1 ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    17 11
    سلام وخسته نباشید من سوالم اینکه چرا سال 90کسانی البته خانمها //شوهرشان فوت کرده بود ازدواج کرده حقوق میگیرن وای خانواده شهدا وکشوری لشکریها سالهای سال این قانون برای اونها پیاده میشه مگر همه ما از این اب و خاک نیستیم خودش هم حقوق تا مین اجتماعی چندر غاز خودتون بیشتر وبهتر میدانید به خاطر ای چندر غاز خانم بیوه تامین اجتماعی ازدواج نمیکنه ویا صیغه میشه ویا رو به خلاف میره تو رو خدا این چند رنگی را از مملکتمان بردارید میلیاردها دزدی میشه پی اونرو بگیرید نه به دنبال اون باشید که یکی ازدواج کنه حقوقش را قطع کنید ما این مملکت را باخون ومرگ جوانان بدست اوردیم که یک رنگی در مملکتمان باشد تامین اجتماعی باید هرکس مستمری ازدواج کرده نکرده باید حقوق این زنان را پرداخت کندبه این زنان رحم کنید خواهش میکم
    • محمد قلی لاله IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
      29 9
      با سلام.با توجه به اصلاح بعضی از قوانین باید عرض کنم.شخص متوفی اگر حقوق باز نشستگی داشته و دارای همسر و دختر ی دارد که متارکه کرده و در منزل پدر و تحت تکفل او بوده.حقوق بازنشستگی متوفی بین همسر و ان دختر بطور مساوی تقسیم خواهد شد.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    27 17
    الان بیشتر طلاقها سوری شده برای دریافت حقوق والدینشون
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    31 27
    سلام به نظر من اینکه بعد از فوت به دختران که طلاق میگیرند کل حفوق پدر ومادر میرسه بهترین مشوق واسه طلاق میشه حالا چه ثوری وچه حقیقی
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    51 31
    اگر یک خانمی که خودش بازنشسته باشد آیا حقوق همسرش که فوت شده است نیز به او تعلق میگیرد
  • moj A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    56 23
    سلام من زن سرپرست خانوار هستم و كارمند هم هستم آيا پس از فوت پدر حقوق ايشان به من تعلق ميگيرد؟؟؟
  • بی نام RO ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    20 18
    ايا بعد از مرگ زن حقوق زن به مرد كه خود حقوق بازنشستگى ندارد ميرسد؟
  • شیدا معصومی A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    34 16
    سلام من یک زن مطلقه هستم بعد از فوت پدر م حقوق را با مادرم میگرفتیم بعد از فوت مادرم حقوق رو من میگیرم دختر مطلقه دارم آیا بعد از مرگ من دخترم میتواند از حقوق پدر بزرگش که پدر من بوده استفاده کند
  • شیوا A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    35 22
    سلام من مطلقه هستم ومیخواستم بپرسم میتونم حقوق بازنشسته پدر بزرگمو برای خودم درست کنم پدر بزرگم ۳۴ سال فوت شده لطفا راهنمایی کنید.
  • شیبا دمشقی A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    15 10
    زنی48ساله هستم که شوهرم توانایی انجام کارندارد ایا ممکن است بتوانم حقوق بازنشستگی پدرم را دریافت کنم خیلی در مضیقه هستم
  • بی نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    22 11
    سلام حقوق بازنشتگی بعد از فوت پدر ومادر به فرزند پسر در صورت داشتن چه بیماریهایی تعلق میگیرد
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    22 9
    سلام پدرم فوت شده حقوق بازنشستگی به مادرم رسیده ولی مادر بزرگم ادعای حقوق پدرم را دارد آیا این قانون وجود دارد
  • بی نام GB ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    12 6
    پدم مرحوم شدن مادر و خوهر مجردم حقوق دریافت میکنن بنده مطلقه هستم اگر اقدام کنم همین مثدار حقوق تقسم بر ۳ میشه؟
    • نسرین EU ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
      11 13
      سلام من مستمری بگیرهستم مادرم فوت شده ایا حقوق مادرم به من میرسه؟
  • بی نام EU ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    19 5
    سلام من مستمری بگیر هستم مادرم به تازگی فوت شده میخواستم ببینم میتونم حقوق مادرم را بگیرم
  • ونسا A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    7 3
    سلام لطفا من راهنماي كنيد
  • علی دا A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    8 2
    آیا افزایش حقوق برای کسانی ک فوت کرده اند هم وجود دارد؟
  • مهناز A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    6 9
    با سلام اول پدرم فوت کرده، حقوقش به مادرم رسیده، بعد ایشونم فوت کرده و حقوق برای چن ماه قطع شده حالا من که میخام طلاق بگیرم ، امکانش هست که حقوق و مستمری پدرم به من تعلق پیدا کنه یا چون قطع شده دیگه نمیشه؟ لطفا راهنماییم کنید برام خیلی مهمه
    • محمد A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
      12 5
      سلام اره میشه فقط سند ازدواج باید طلاق قید بشه و سه ماه و ده روز هم بگزره
  • لیلا A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    20 6
    من پدر بزگم فوت شده مادر بزرگم مستمری میگرفت که مادر بزرگم فوت شده حالا هیچکس نمیگیره من نوه پسری هستم و بیوه هستم آیا تعلق میگیره؟
  • محمد A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    16 1
    سلام من پدر ومادرم فوت شدن ومادرم مستمری بگیر بود الانم خواهروبرادرام همه ازدواج کردن و من بیست سالمه ودارم ادامه تحصیل میدم. میخواستم بدونم که ایا کل مستمری به من تعلق میگیره یا درصدی ازاونو به من میدن ممنون
  • علیرضا A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    8 7
    سلام اگر پسری زودتر از پدر و مادرش فوت کند ایا به فرزندان پسر ارث میرسد؟
  • بی نام RO ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    12 0
    سلام مادر بزرگم فوت شده و بازنشسته اموزش پرورش .ايا حقوق ايشان به مادرم يعنى دخترش ميرسد. در ضمن مادرم هم بازنشسته و مجرده و دو برادر هم دارد
  • سيما IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    15 0
    سلام ، اگر دختر مجرد شاغل باشه ولی صندوق بیمه تامین اجتماعی باشه میتونه حقوق پدر مرحومش رو که از صندوق خدمات درمانی پرداخت میشه دریافت کنه، این هم بگم که شغل من ارگان دولتی نیست، اگر نمی تونه به جه دلیل و از کی این قانون اومده،
  • سيما IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    10 2
    سلام ، اگر دختر مجرد شاغل باشه ولی صندوق بیمه تامین اجتماعی باشه میتونه حقوق پدر مرحومش رو که از صندوق خدمات درمانی پرداخت میشه دریافت کنه، این هم بگم که شغل من ارگان دولتی نیست، اگر نمی تونه به جه دلیل و از کی این قانون اومده،
  • سيما A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    25 2
    سلام ، اگر دختر مجرد شاغل باشه ولی صندوق بیمه تامین اجتماعی باشه میتونه حقوق پدر مرحومش رو که از صندوق خدمات درمانی پرداخت میشه دریافت کنه، این هم بگم که شغل من ارگان دولتی نیست، اگر نمی تونه به جه دلیل و از کی این قانون اومده، لطفا اگر كسي ميدونه پاسخ بده
  • فاطمه هستم A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    8 1
    با سلام پدرم من ۴۰ سال پیش فوت کرده و مستمری ندارد و مادرم با عمویم ازدواج کرد و عمویم هم فوت کرده . شوهر من هم ۷ سال پیش فوت کرد و الآن ۳ فرزند دارم که یکی از آنها معلول است و درآمد و یا بیمه ای نداریم سوال من این است که حقوق ناپدری به من تعلق میگیرد یا نه؟
  • بی نام A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    13 2
    خواهرم قبل از بازنشستگی دراموزش وپرورش فوت کرد همسر ویک دختر ویک پسر زیر هجده داره تکلیف حقوقش چی میشه ایا به پدرومادرش هم ازاین حقوق میرسه پدرومادربالای شصت هستن ولی پدرش بازنشستگی داره
  • حرف حق A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    2 2
    سخت ترین کار جهان کار در معدن نیست افرادی که به اداره های بیمه رفتن میدونن چی میگم :
  • فاطمه A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    7 1
    من و شوهرم معلول هستیم آیا میتونم از حقوق پدرم که فوت شده دریافت کنم
  • بی نام A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    10 2
    واقعا متاسفم چیز دیگری نمیشه گفت
  • نیلوفر سمیعی DE ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    7 3
    سلام خسته نباشید من یه سوال داشنم پدر من فوت کردن که حقوق و مادرم دریافت میکنه منم بعداز جدایی از ین حقوق سهم میبرم الان برادرم که ازدواج کرده و ۵ فرزند داره و سکته کرده و درامدی نداره ایا از این حقوق و پدرس سهمی میبره؟