۱ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰

شرق نوشت:

هر چقدر محتوی کیف پول‌تان بیشتر باشد مشکلات‌تان بزرگ‌تر و البته قابل حل‌تر خواهد شد. این نکته را بعد از صحبت با مسوولان خصوصی‌ترین مرکز بازتوانی سوییس متوجه خواهید شد. جان گربر مدیر این مرکز – که در حومه شهر زوریخ واقع شده – با نشان دادن مجموعه‌اش و امکانات ویژه آن فرضیه ما را تایید می‌کند. مرکز او بخش ویژه افراد وی‌آی‌پی دارد که امکانات موجود در آن با سایر قسمت‌ها متفاوت است و زیبایی و به روز بودن از سر و کله آن می‌بارد.
گربر اعتراف می‌کند که این بخش مجموعه ویژه افرادی است که پول‌شان از پارو بالا می‌رود. مجموعه او از وقتی در کانون توجهات قرار گرفت که یکی از روزنامه‌های سوییسی مدعی شد که جان گالینو طراح معروف انگلیسی روی ساخت این مرکز وقت گذاشته و 5/1 میلیون دلار خرج امکانات ویژه این مرکز کرده؛ مرکزی که مجهز به هلی‌کوپتر و جت اختصاصی است.
گربر سعی می‌کند پاسخ روشنی به این شایعات ندهد: «ما در مورد مشتریان‌مان صحبت نمی‌کنیم.» او فقط به این نکته اشاره می‌کند که مجموعه‌اش پذیرای افرادی از نقاط مختلف جهان است که پیش از این در بهترین و گران‌ترین مراکز بازتوانی و ترک اعتیاد بستری شده و بعضی از آنها از بهبودی دوباره ناامید شده بودند اما این افراد با آمدن به سوییس نه تنها دوباره خوب خواهند شد بلکه هر چیزی که بخواهند دم دست‌شان است و می‌توانند زندگی تجملی‌شان را اینجا هم ادامه دهند.
در این مرکز بیماران به صورت گروهی تحت درمان قرار نمی‌گیرند و برای هر کدام از آنها درمان جداگانه‌ای در نظر گرفته شده و البته آنها به جای استراحت در اتاق‌های سرد و بی‌روح در آپارتمان‌های بسیار شیک دوران درمان را سپری می‌کنند.
اگر برای بیماران میهمانی بیاید، می‌تواند در هتل پنج ستاره دولدر گرند زوریخ - که شریک کلینیک بازتوانی است – ساکن شود. گزینه دیگر اسکان در ویلاهای شیک و مجلل منطقه است. مسوولان مرکز سعی می‌کنند تا حد امکان کارهایشان را محتاطانه انجام دهند چرا که بسیاری از بیماران کلینیک افراد شناخته‌شده‌ای در جامعه هستند که بهتر است آمار آنها لو نرود به همین دلیل بارها پیش آمده که نزدیکان بیماران هم در جریان جزییات قرار نمی‌گیرند. در این مرکز تمام بیماران از یک برنامه روزانه مشخص تبعیت می‌کنند. به گفته گربر از آنجایی که بسیاری از این افراد به دلیل شرایط کاری‌شان استرس زیادی دارند زندگی چندان جالبی را سپری نمی‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند به راحتی ترک اعتیاد کنند. از این رو در کلینیک سعی بر این است که سبک زندگی آنها عوض شود.
در طول دوره درمان، پزشک متخصص در خانه‌ای که مجهز به پیشخدمت و سرایدار است در کنار بیمار زندگی می‌کند و البته تنها روی روان‌درمانی کار نمی‌کند. از آنجایی که ترک اعتیاد کار آسانی نیست – و برای درمان آن هیچ قرص معجزه‌گری هم وجود ندارد – باید مجموعه‌ای از روش‌ها را برای نجات دادن معتاد به کار برد. یوگا، طب سوزنی، ورزش و سایر روش‌های درمانی بخش مهمی از برنامه روزانه بیماران است اما درمان شیمیایی حکایت دیگری دارد و بر اساس آن تاثیرات شیمیایی مخرب مواد مخدر روی بدن به تدریج از بین خواهد رفت. در ابتدا از بیمار آزمایش خون و ادرار گرفته می‌شود و بر اساس آن برنامه غذایی مناسب برای او نوشته می‌شود.
بعد از چند روز بدن معتاد به مکمل‌های غذایی جواب مثبت می‌دهد. گربر از روزی می‌گوید که به فکر تاسیس این کلینیک ویژه افتاد. 13 سال قبل بود که او به عنوان یک کانادایی به سوییس آمد و وقتی دید که خیلی از نزدیکانش معتاد شده‌اند به فکر ساخت مرکزی برای درمان اعتیاد افتاد.
گربر کارش را از مشاوره دادن در آپارتمانش شروع کرد و وقتی متوجه توانایی‌اش در این قضیه شد کارش را توسعه داد و در یکسری دوره‌های آموزشی شرکت کرد تا با علم بیشتری بیمارانش را مداوا کند. بیماران او هر روز بیشتر می‌شد و او در سال 2007 مجموعه فعلی را تاسیس کرد. موفقیت او به قدری بود که خیلی‌ها خواهان سرمایه‌گذاری در این مرکز شدند و حالا او می‌خواهد با خرید آپارتمان‌های لوکس بیشتری در منطقه کارش را توسعه دهد.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    1 0
    من متادون میخورم همدانی ام.آیا بیمارستانی هست ورتهران باهرینه کم