رئیس مجلس توصیه هایی خیرخواهانه برای سلامت انتخابات ارائه داد که مبنای آن تاکید دوباره بر نصایح اخیر مقام معظم رهبری بود.

به گزارش خبرآنلاین، صبح امروز به دلیل تاخیری که در برگزاری جلسه علنی امروز پیش آمد، رئیس مجلس از قرائت نطق خود منصرف شد.
او در این نطق با اشاره به بخش های مختلف سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، گفته است که مجلس صالح، سالم و قوی ، شعار ناصحانه ای بود که رهبری معظم برای مجلس آینده ترسیم نمودند تا بر قوه مجریه و قضاییه و حتی نیروهای مسلح ، تدبیر اثر گذار داشته باشد و باعث نا امیدی دشمن گردد .
به گفته وی، برای تحقق چنین مجلسی ، اولا عظمت اراده ملت در حضور در انتخابات ، شرط است تا هم مردم سالاری به معنای واقعی محقق شود و هم قدرت معنوی ملت به رخ دشمنان کشیده شود و هیبت ملت حفظ گردد. این سخن رهبری که انتخابات، مصونیت بخش است کلامی بسیار پراهمیت از منظر امنیت ملی و منافع ملی است .  ثانیا مجریان انتخابات باید در اجرای انتخابات با دقت کامل عمل کنند که بی جهت ، مستمسکی برای شعبده بازی عده ای در داخل و ماجراجویی بیگانگان فراهم نگردد . البته این امر را کاندیداها ، چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن نیز باید مورد توجه قرار دهند تا به تعبیر ایشان کلاهی که بر سر عده ای پس از انتخابات 88 رفت بر سر آنان نرود .  ثالثا ، شورای محترم نگهبان توصیه رهبری معظم را در احراز صلاحیت ها محقق نماید تا شورآفرینی انتخابات را باعث شود و در این راه با سماحت برخورد کنند . البته تبعیت از قانون پس از نظر شورای محترم نگهبان ضروری است . رابعا ، رهبری رقابت سالم را اینگونه توصیف کردند: «رقابت بدون تهمت زدن و بدگویی به یکدیگر»
متن کامل این نطق را اینجا مطالعه فرمایید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =