چهار ماه پس از ثبت نام عمره مفرده و استقبال 6.5 میلیون نفری از آن، از صبح شنبه، 15 بهمن 90، اولویت های اعزام اعلام شد. اما یک سوال در این میان وحود دارد؛ هر اولویت چه زمانی اعزام می شود؟

امید کریمی: سازمان حج و زیارت، اولویت های 300 تا 600 را برای اعزام اعلام کرده است. با توجه به اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، اولویت پیش از 300، به ثبت نام شده های سال 87 اختصاص دارد. اعزام آنها تا سال 93 طول می کشد و پس از آن، اعزام اولویت های 300 به بعد که دو روز از اعلام شده، شروع می شود.

پیش از این هم سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود، اولین گروه از  ثبت نامی های جدید در بهترین حالت، سال 93 اعزام می شوند. سازمان حج و زیارت اعلام کرده هر سال 800 تا 900 هزار نفر را به عمره اعزام می کند. همچنین اعلام شده است که هر اولویت 22 هزار نفر را شامل می شود، یعنی هر سال 40 اولویت اعزام می شوند.

در حدول زیر زمان احتمالی اعزام ها آمده است؛

 

اولویت سال اعزام
301 تا 340 93
341 تا 380 94
381 تا 420 95
421 تا 460 96
461 تا 500 97
501 تا 540 98
541 تا 580 99
581 تا 600 1400

 

سود سپرده ها چه شد؟

اما در مدتی که سپرده های 800 هزار تومانی در بانکها هستند، چه اتفاقی برای پول مردم می افتد؟ در این باره روایت های زیادی وجود دارد، اما روایت سازمان حج و زیارت این است: "به سپرده های مردم سود کوتاه مدت بانکی تعلق می گیرد، هر زمان هم سپرده گذار بخواهد، می تواند پولش را با سود بانکی، پس بگیرد."

درواقع سود سپرده ها، روی سپرده می رود تا هزینه اعزام، با توجه به تورم، تامین شود و نیازی به دریافت پول اضافه بر سپرده، در زمان اعزام وجود نداشته باشد. هرچند اعتراض هایی درباره سود پایین 6درصد بانکی برای سپرده هایی که حداقل سه ال و حداکثر 9 تا 10 سال در بانکها می مانند، وجود دارد.

اما دراین باره، علی محدث مدیر اداری مالی سازمان حج و زیارت به مهر گفته: "تعیین نرخ سود سپرده های عمره بر عهده سازمان حج نیست و در قرارداد موجود نیز عنوان شده که سود سپرده بر عهده بانکها است. مقرر شده است که براساس قوانین و مقررات بانکی کشور نرخ سود سپرده عمره گذاران تعیین و پرداخت شود و بانکها موظف به اجرای آن هستند. سازمان حج تعیین کننده سود نیست اما مدافع زائران و عمره گذاران است و اجازه نمی دهد حقی از آنان تضییع شود."

 

فراخوان

اگر سوال و یا ابهامی درباره اولویت ها، زمان اعزام، سود بانکی و یا هر مورد دیگر درباره عمره مفرده دارید، در بخش نظرات همین خبر ارسال کنید تا پاسخ را از مسوولان سازمان حج و زیارت بگیریم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 212
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    جالبه پول ما تا سال 1400 مي خواد تو بانك باشه و بعد سود كوتاه مدت تعلق مي گيره؟ پس ميشه لطف كنيد بفرمائيد چند سال بايد پولت توي بانك باشه كه سودش بشه بلند مدت؟
    • مرتضی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      37 51
      بانک ملی و ملت اعلام کردند سود 15درصد به سپرده های عمره میدهند.
    • الي IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      101 5
      حال كه اولويت ها معلوم شده پول مردم پس داده بشه و در زمان اعزام به نرخ روز محاسبه و اخذ نمايند . نه مشكل شرعي داره و نه مردم ناراضي هستند .
    • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      18 99
      دوست عزیز شما برای اجر معنوی این پول رو کنارگذاشتید یا نه...؟ این مکه رفتنا بد درد نمی خوره؟با خدا کاسبی نکن
    • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      67 4
      دوست عزیز اگه یادت باشه این پولو بانکا قبل از اینکه سازمان حج وزیارت اعلام کنه از مردم می گرفتن مدتشو هی تمدید کردن تا مردم هر چی پول دارن بذارن تو بانکا حالا بعد از گذشت 5-6 ماه میگن نرخ سودش 6% تا سال 1400 هم طول می کشه دقت کن بعد از 6 ماه شرایط سپرده رو اعلام کردن. بیا یه حساب سر انگشتی با هم بکنیم: هر اولویت 22000 نفر هر سال 40 اولویت میکنه به عبارتی 880000 نفر در سال تا پایان سال 1400 میشه 13.200.000نفر به حج فرستاده می شن پولی که از هر نفر گرفتن یعنی همون 800 هزار تومن میشه 10.560.000.000.000 تومن این میشه درامد بانکا از پول مردم بدون هیچ استرسی تا سال 1400 اگرم اعتراض کنی میگن شما میخوای از پولی که واسه مکه گذاشتی سود بگیری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • حسن IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      14 53
      خیلی جالبه آقایان حاجی دنبال این هستن که برا پولشون سود بگیرن به عبارت دیگه بهره و نزول از بانک بگیرن و با این پول برن مکه و حاجی بشن یعنی با پولی که نزول و بهره قاطیشه واشکال شرعی داره حاجی شن .
    • امیر IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      16 8
      عزیزم من یک سوال دارم از روی خیر و در راه هدا شما حاضرید یک ملیون به کسی قرض بدی بعد 10 سال بش یک ملیون پس بدی اگه یک قران بیشتر بگیری رباست ببینم زمان حضرت رسول(ص) تورم بود؟ فقط شعار ندید ب این کار سازمان حج به اسلام ضربه میزند حالا هی شعار یدید
    • اهانیه IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
      7 11
      معذرت میخوام عروسی من 10 سال پیش سکه بوده 50000 تومان 10 سال دیگه انگار من 70000 تومهن دادم حالا جقدر دیگه باید بدهیم؟؟؟؟؟؟؟
    • زهره A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      29 24
      سلام الویت مادرمن392خواستم ببینم بجزاون 800تومن که توبانک واریز کردیم حالابایدچیکاکنیم چطور ثبتنام رو تکمیل کنیم که خیالمون از اعزامش راحت بشه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    123 7
    با نك هم مي ري جواب سر بالا م يدهند در كل همه در حال پيچوندن هستند و تنها كسي هم كه ضرر مي كنه ماييم نه شما دست اندر كاران بهر حال ما كه زور مون نمي رسه ببينم از گلو هر كي كه متوليشه پاين مي ره.
  • احمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    60 7
    اگر عده ای انصراف دهند، آیا اولویت های بعد از آن جایگزین می شوند؟ یا انصراف برخی افراد در زمان اعزام مثلاً اولویت 500 فرقی ندارد؟ بطور روشن آیا سازمان افراد موردنظر خود را جایگزین افراد انصرافی می کند و یا اولویت های بعد ازآن جایگزین می شوند؟
    • بانو A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
      5 7
      اگر كسي نوبتش نزديك باشه و نخواد بره ميتونه انصراف بده و پولشو بگيره؟ يا اينكه به كسه ديگه انتقال بده؟
  • اولویت 600 IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    112 8
    بهتر بود اول کسانی را قرعه کشی می کردید که تابه حال به سفر حج مشرف نشده اند بعد کسانی را که برای چندمین بار ثبت نام کرده اند .تا برخی لازم نباشد برای اولین بار تا 10 سال منتظر بمانند . یک پیشنهاد : بهتر نیست افرادی که چند بار رفته اند ثبت نام خود را باطل کنند تا دیگران زودتر بتوانند به این سفر بروند؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    121 6
    پول مردم 10 سال توي بانك بخوابد با سود 6 درصد ؟
    • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      84 8
      بانکداری اسلامی
  • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    29 16
    سود حساب عمره بانک ملت 15 % شده تو سابت اینترنتی بانک ملت قابل مشاهده است
    • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      31 6
      زحمت کشیدند!
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      5 5
      میشه بگید کجای سایته که ما نمی تونیم ببینیم.من به بانک زنگ زدم 19/11/90 میگه سود 6 درصده
  • سعید IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    69 7
    کجایی عدالت ؟!؟ ما که همه جوره دیدیم اینم روش !
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    86 7
    خدا از تقصيراتتان نگذرد با اين تصميماتي كه مي گيريد
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    85 3
    هیچ وقت تو این مملکت ما یه برنامه ری درست و حسابی ندیدیم و هر چی میکشیم از نامدیریتی و عدم برنامه ریزی صحیح است کمترین کاری که میتونستند بکنند این بود که کسانی که تا به حال مشرف نشده اند را در اولویت های اول قرار دهند و بعد بقیه افراد ، در ضمن سود 6 درصد به سپرده 10 ساله یعنی چی ؟؟؟؟؟
  • محمد عظیمی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    44 7
    بسمه تعالی به نظر اینجانب و اعتقاد به اینکه بانکها عملا" کارهای ربوی انجام میدهند زیرا پول را گرفته و با سود بالاتر به دیگران وام میدهند و در بهترین شرایط پول را گرفته و سرمایه گذاری می کنند که سود مشخصی را به سپرده گذار میدهند آیا همه ی سرمایه گذاری ها سود ده می باشد که این نیز ربا است سوال 1- اگر نخواهیم پولمان به این شکل حرام شود چه باید بکنیم 2- چرا پول را به ما بر نمی گردانند و در سال مورد نظر مطابق آن سال هزینه سفر دریافت کنند راه حل 1- هزینه کامل سفر را برای امسال حساب کنند و سازمان حج پول را دریافت کند و با شرکتهای هواپیمایی و ... قرداد بسته به شرط اینکه پول را دریافت کرد و سالهای بعد خدمات بدهند اما با تخفیف بی زحمت فتوی همه ی مراجع را برای اینکار سازمان حج بگیرید و چاپ کنید
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    49 16
    سود سپرده ها 6 درصد است هر كس نمي خواهد بيايد پولش را بگيرد. اصلانمي خواهيم به سپرده ها سود بدهيم هر كس ناراحت است بيايد پولش را بگيرد. اصلا دوست داريم يك كتك به سپرده گذارها بزنيم هر كس مشكلي دارد بيايد پولش را بگيرد....
    • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      20 22
      بی ادب
    • لبخند IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      12 14
      منهم میگم بی ادبی
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    54 6
    من نمی فهمم برای ده سال آینده ثبت نام کردند با چه استدلالیه ولی اینو می تونم مطمئن باشم برای کسری های اتفاق افتاده (اختلاس ناچیز 3000تایی )است
  • شششششش IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    49 11
    بهتر نبود کسانی را که قبلا" رفته اند اولویت های آخر میگذاشتند . چرا اینقدر بی عدالتی به وجود آمده .خدا ازتون نگذره . اون دنیا من از خدا میخوام تو آتش بسوزید .
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    29 3
    اگر قسمتتم بشود هم برای خودم هم دست اندرکاران توبه میکنم که قبلا ظرفیتها را اعلام کنندبعد اقدام
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    21 7
    بیچاره این سری آخر 1311 سال دیگه میرن:دی از 99 تا 1400 میدونی چقدر راهه؟:دی
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    36 2
    واسه مکه ثبت نام میکنن!!! پول مردم رو میگیرن سود هم نمی دن چطور میشه اعتراض کرد اخه؟ثبت نام واسه 10سال بعد؟هرکی هرموقع میخواد میره دیگه..! طرح ثبت نام اون موقع واسه کاهش نقدینگی بود..اما الان چی؟ اخه چرا کسی حرف نمیزنه ثبت نام کردن چه حکمیه دیگه!
  • مظفری IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    12 2
    به نظرم اولا سود حساب بلند مدت است بنابراین قطعا چون اعزام ها بعداز یکسال دیگر انجام می شود بنابراین سود یکساله حداقل سود پرداختی است و در صورت بیشتر شود متناسب سود هم بالا تر می رود ثانیا یک سوال مطرح است اگر کسی قبلا همسرش (زن) در دور قبل ثبت نام کرده باشد آیا شوهرش با اینکه در اولویت مثلا سال 95 است می تواند با ایشان در سال 91 به عمره مشرف شود؟ و در پایان با نظر آن خواننده محترم هم موافق هستم ای کاش هنگام ثبت نام می پرسیدند که آیا قبلا رفته اید یا نه می توانستند یک امتیا ز به آنان که نرفته اند منظور کنند و شانس آنان را در قرعه کشی بالا ببرند افسوس که نشد؟ و یا برای سه سال آینده بعد از اولویت های سه ساله اول حداقل منظور می کردند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    43 6
    چراانهايي كه تا به حال به مكه مشرف نشده اند با انها كه ده بار رفته اند (پولدارها)باهم قرعه كشي شدند اين است عدالت ؟
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      14 6
      عدالت به یه بار و دو بار مکه رفتن نیست من روستایی هایی رو میشناسم که پول زیادی ندارن ولی هر سال مکه و کربلاشون به راهه و افرادی رو که پولشون از پارو بالا می ره و سجاده اب می کشن و میگن قسمت نشد انشالا سال دیگه عدالت باید در سیستم مدیریتی بانک ها و سازمان حج اعمال و اجرا بشه
  • اکبر IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    25 1
    ما رفتیم بانک پول پس بگیریم چون از بانک ملی وام گرفتیم سود بانک را روز اول از ما گرفتند اما حالا سود را بر نمی گردونند.میگوییم پس وام را بدید قسط را می پردازیم بازم می گویند نه این چه قانونی است که فقط به نفع بانک است ؟ چون قدرت داره وپول داره سر زور هم دستش است .
  • تهرانی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    33 2
    ایا واقعیت دارد که سازمان حج وزیارت بطور محرمانه با بانکها توافق کرده مابقی سود تا 20/0 را بگیرد یعنی ملیارد ها تومان درامد ازسپرده مردم . اگر اینطور نیست چرا اصلا پول گرفتند میتوانستند بدون سپرده ثبت نام کنند مو قع اعزام هزینه ره یکجا بگیرند
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    17 2
    با سلام تا اولويت 250 جهت اعزام فراخوان شده است آيا براي اعزام 50 اولويت باقيمانده دو سال وقت لازم است؟
    • حسین IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      7 0
      تا اولویت 250 همه اعزام نشدند ولی فراخوان شده اند . بعد از فراخوان تا حدود 2 سال مهلت دارند که اعزام بشند بعد نوبتشان میسوزد با این حال به نظر میرسد از سال 92 ثبت نامهای جدید اعزام میشوند و قبل از 1400 تموم میشود.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    42 3
    نماينده محترم ولي فقيه حضرت حجت الاسلام قاضي عسگر دراين قرعه كشي عدالت رعايت نشده.ما كه تا كنون مشرف به مكه نشده ايم بايد 8 سال ديگر منتظر بمانيم ايا اين عدالت است؟
  • سعید IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    18 4
    میشه یکی اولویتشو با یکی دیگه جابه جا کنه ؟ امکانش هست ؟
  • راستگو IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    43 1
    حداقل الویت اول را به پدران ومادران مسن بالای 60 یا 70 سالوهمراهانشان میدادند که آرزو شان برآورده شود وخدای ناکرده حسرت بدل نمانند .
    • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      7 17
      همه چيز دست خداوند است
  • سعیدی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    5 1
    ایا این برداشت اقای امید کریمی است یا برنامه سازمان حج
    • گروه جامعه IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      4 5
      کاربر گرامی، این اطلاعات از سازمان حج و زیارت گرفته شده است.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    20 2
    یا خدا سال تشرف ما افتاده 1397مگه حج تمتع هستش بخدا به مامانم گفتم انقدر ناراحت شد سود پول جهنم از ذوق افتادیم مگه قرارنبود تا 1394همه رو بفرستند این دیگه چه قرعه کشی هستش بخدا اینا فقط سود پول مدنظرشونه نه دل مردم بگن انقدر تومن پول اضافه بدید ولی سریع بفرستنمون
  • مصطفي IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    13 1
    با سلام جناب اقاي قاضي عسگر احتراماشخصا بازرساني جهت چگونگي روند كار درحج وزيارت منصوب فرماييدتا منتظر امدن حضرت مهدي جهت نجات سازمان تحت مديريت جنابعالي نباشيم.
  • سید رضا IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    32 2
    درخواست از سازمان حج و زیارت برای حذف سهمیه ها بر اساس نتایج اعلامی اعزام به حج ثبت نام کنندگان اخیر تا سال 1400طول می کشد و خیل عظیم مشتاقان پول خود را در بانکها خوابانده اند و در این شرایط هیچ توجیهی وجود ندارد که سازمان حج و زیارت سهمیه هایی را خارج از اولویت ثبت نام در نظر بگیرد. هم اکنون7 نوع سهمیه وجود دارد که ما خبر داریم و شاید بیشتر هم باشد. 1- سهمیه دانش آموزی 2- سهمیه دانشجویی 3-سهمیه هیات علمی 4-سهمیه برخی ادارات و وزارت خانه ها 5- سهمیه مبلغانی که زبان خارجه می دانند 6-سهمیه ایرانیان خارج از کشور که بعضا به اعزام رانت گونه آقازاده های داخل کشور تبدیل می شود 7-سهمیه افراد مسن. بجز سهمیه اخر که توجیه عقلی و منطقی دارد ضرورت دارد سازمان حج و زیارت بقیه سهمیه ها را حذف نماید.
    • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      23 3
      سهميه بنياد شهيد هم فراموش نشود بگيد
  • باربد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    6 2
    آقا ما که شدیم آخری دو باره سه بار چهار باره هاش شدند اولی دومی سومی از آ نها التماس دعا ما هم تا اون موقع سود کوتاه مدتش را میگیریم تا بقیه دلشون بسوزه
  • عزیزی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    19 0
    با تشکر از خبر انلاین به خاطر پیگیری و احقاق حق مردم .قرعه کشی برای 10 سال اینده ونکه داشتن پول مردم برای یک دهه اشتباه بزرک و ظلم اشکار است 10 سال اینده بر اثر تورم ارزش 000/800 معارل000/80 حالا می شود. بسیاری از ثبت نام کنندگان که با سختی پول ثبت نام را تهیه کردند ممکن است عمرشان بدانجا نرسد
  • حامد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    12 1
    دمشون گرم این یعنی بانکداری نوین اسلامی
  • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    17 2
    جالبه به هرکی میگی .مگه من اولویت 500 به بالا هستم پس اولویت های پایین مال کیه ؟؟؟؟؟یعنی واقعا قرعه کشی شده؟؟//یا اینکه ........
    • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      13 1
      مادر من هم اولویت 581 هستش یعنی 1400.ان شاءالله سایش رو سرم باشه همیشه.
    • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      4 7
      خانواده ما جزو اولویت اول انتخاب شده اند و هیچ کدام هم قبلا مشرف نشده ایم و سهمیه ای هم در کار نبوده .
  • بی اولویت US ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    9 0
    به امید روز های بهتر یه خبر می گذارن اینقدر فکر خوب جمع میشه حیف که مملکت و ما اداره نمی کنیم چه انتظارهایی دوستان دارند ببینید یکی از مسئولین تو این اولویت ها هستند یا نه بعد به اون بگید یه فکری به حال همه بکنه
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    17 1
    نماينده محترم ولي فقيه حضرت حجت الاسلام قاضي عسگر نظر حضرت عالی مبنی بر قرعه کشی 2 یا 3 ساله بسیار منطقی وبجا بودولی چرا از حق قانونی خوداستفاده نکردید این قرعه کشی نا عادلانه واشتباه است هنوز هم دیر نشده با اعمال حکم بعثه رهبری قرعه کشیرا باطل کنید ومجددا برای 1 یا 2 سال قرعه کشی کنید بقیه مردم هم پولشان را پس بگیرند
  • م.ك IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    10 1
    سايت بانك ملي اصلاً باز نميشه كه اولويت ها رو بتونم ببينم
  • پارسا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    37 1
    ایشالا با ظهور آقا میریم مکه !!!
  • مهدی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    19 1
    اااههههههههه الان اولویت من واسه حج 508 یعنی سال 98 اعزام هستیم تا اون موقع معلوم نیست زنده باشم یا نه!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    7 2
    اصلح اينست كه بانكها سود سپرده هاي عمره را براساس سودي كه به سپرده گذاران عادي و بر مبناي سنوات زمان ثبت نام تا زمان اعزام به حج ، محاسبه و پرداخت كنند.( به طور مثال براي اعزم شوندگان سال 93 به ميزان سود سپرده هاي عادي سه ساله و براي اعزام شوندگان سال 95 بر مبناي سود سپرده هاي مدت دار 5 ساله محاسبه نمايند.)
  • علی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    22 2
    10 سال پولمون تو بانک بخوابه اونم با سود 6 درصد واقعا ظلمه...
  • ایرانی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    22 7
    یه اتفاق جالب من بعد از مشاهده بی شاز 15، 20 نفر به یه نتیجه رسیدم که با منطق بانکی کشور هم جور در میاد. :اکثر کسانی که بار اول قصد رفتن به حج را دارند در اولویت های بالای 500 قرار گرفته اند و بر عکس کسانی که چند بار به مکه رفته اند در اولویت های بین 300 تا 400 قرار گرفته اند. دلیل بانکی:کسانی که تا کنون به حج مشرف نشده اند حتی اگر اولویت های آخر هم باشند احتمال انصرافشان بسیار کمتر است چرا که چاره ای ندارند ولی کسانی که چندین بار به حج رفته اند اگر زمان انتظارشان زیاد باشد احتمال منصرف شدنشان بسیار بیشتر است. پس بانکهای عزیز جهت از دست ندادن سپرده های مردم این راهکار را انتخاب کرده اند .البته من مطمئن نیستم و تنها با دیدن تعداد محدودی از نتایج به این نتیجه رسیده ام.
    • مریم IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      9 1
      ولی خدایش من تا حالا نرفتم اولویتم 399 شده
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    24 1
    'گفتند اینها که وام گرفتند و ثبت نام کردند اشکال شرعی دارد حالا اگر پول ما 8سال تو بانک بمونه اشکال شرعی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمدي IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    16 1
    متاسفانه كسي كه 80 سال دارد برا 4 سال اينده در قرعه كشي اسمش بيرون امده ايا اين انصاف است؟
    • مصطفي IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      4 2
      حالا جاي شكرش باقي است براي 10سال آينده نشده
  • برهان IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    2 6
    من ثبت نام در ملت انجام داده ام اینترنت بانک دارم به 795 تومانی که تو بانک هست (5تومان توسپرده کوتاه مدت مانده)ماهی 9860 تومان سود دادن یعنی پانزده درصد اون شش درصد رو به سپرده کوتاه مدتم میدن که سودها داخلشریخته میشه دوستان میتونند حسابها را چک کنند متوجه میشوند به پول ثبت نام من سود 15 درصد دارند میدند به حسابی که سود داخلشه چون سپرده کوتاه مدته 6 درصد میدند
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    18 0
    جناب اقاي قاضي عسگر لطفا به اين امر رسيدگي بفرماييد چرا كه اكثرا معترضند
  • خدایی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    24 2
    واقعا که آخه این چه وضعیه باید اول کسانی که به مکه مشرف نشده اند اعزام شوند نه اینکه با مایه دارها اولویت بندی شوند اصلا این انصاف نیست شاید اصلا تا سال 1400 اجل مهلتمون نده .
  • ابراهیم IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    9 3
    قرار بود افراد مسن در الویت باشند چه شد پدر 70ساله باپسر 30ساله با هم ثبت نام کردند پسر الویت 400وپدر الویت 580 خنده دار است
  • ابراهیم IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    12 2
    قرار بود افراد مسن در الویت باشند چه شد پدر 70ساله باپسر 30ساله با هم ثبت نام کردند پسر الویت 400وپدر الویت 580 خنده دار است
  • بدون نام US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    5 1
    تمام گروه مان برای اولین بار بوده که میخواهیم بریم مکه و طبق جدول بالا ما 94 میریم ولی برای سود پول ها و یا مرجوع کردن آنها به نظرم بهترین کار طبق قانون بانک ها عمل شود که به سپرده ها متناسب با زمان سپرده گذاری سود به آنها تعلق بگیره اگر بالای 5 سال سود 5 ساله و اگر بین 4 تا 5 باشه سود 4 ساله و به همین ترتیب تا دوساله که حداقل انتظار هست معادل 18 % و سود سپرده ها را در یک حساب کوتاه مدت دیگری واریز کنند که هر کسی مختار باشد از آن برداشت کند یا خیر
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    3 0
    من تو برگه ثبت نام ..عدد 3 رقمی نمیبینم...؟؟؟؟؟اولیت ها رو از کجا نگاه میکنید؟
    • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      2 1
      اولویت شما را بانک ثبت نام کننده اعلام خواهد کرد بصورت پیامک یا با به سایت همون بانک مراجعه کنید جهت اطلاع از اولویت خود
  • رسول IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    16 0
    5هزار تومان هم برای ثبت نام کافی بود تا اینهمه حرف وحدیث نباشه
    • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      11 1
      عزيز من! 800 هزار تومان گرفتند 6500000 هزار نفر اسم نوشتند اگر پول نمي گرفتند كه 70 ميليون نفر اسم مي نوشتند!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    8 0
    كاش افرادي كه قبلا به حج مشرف شده‌اند مرام مي‌گذاشتند و ثبت نام نمي‌كردند تا نوبت به ديگر هموطنان برسد، حال كه اين اتفاق نيفتاده، پيشنهاد مي كنم سازمان حج افرادي را كه قبلا به عمره رفته اند در اولويت‌هاي آخر بگذارند. پدر و مادر من كه مسن هستند و همين الان مشكلات كهولت سن دارند بايد تا سال 98 صبر كنند. پدر من تا آن زمان 78 ساله خواهند بود تازه اگر (زبان لال) اتفاقي برايشان نيفتد.
  • حبیب غلامی DE ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 0
    ما الویت 300 هستیم ولی سال 1386 ثبت نام کردیم ما کی اعزام میشویم
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 0
    من تا به حال نرفتم اولویتم شد 599 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! سال 1400 کی مرده کی زنده دمشون گرم با برنامه ریزیشون همه چیاین مملکت به هم میاد
  • دکتر عزیزی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    9 1
    بهترین و عادلانه ترین روش ثبت نام عمره بصورت یکساله است/مثل کنکور وازمونهای استخدامی وارشد که سالی یکبار بر گزار میشوند/ان هم بصورت پیش ثبت نام وبدون وجه. بعد از قرعه کشی علنی و شفاف که مستقیما از تلویزیون پخش میشود از روی شماره سریال فیش ثبت نام. ومردم همان لحظه از نتیجه اگاه میشوند.سپس برندگان هزینه حج را یکجا پرداخت میکنند . این مراسم سالی یکبار بر گزار میشود و مردم همه ساله شوق وانتظار شرکت در ان را دارند
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    7 1
    يادتونه روزاي اول ثبت نام بانك ها 500 هزار تومان وام مي دادند گفتند اين ربا است و جمع شد . حالا با توجه به مخالفت نماينده محترم ولي فقيه با اين شيوه ثبت نام و قرعه كشي ، نمي شه مثه اون دفعه يه حكم داد كه اين نوع از ثبت نام و نگه داشتن پول مردم در بانك ها تا 10سال ديگه اشكال شرعي داره و مردم برن پولشونو بگيرن هر وقت نوبتشون بشه هزينه را در همان موقع واريز كنند
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    2 2
    اگر بخوایم انصراف بدیم چیکار باید بکنیم؟
    • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
      8 1
      در کل متاسفم
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    7 1
    چند بار بايد بگيم اولويت با حج نرفته ها باشد. گوش شنوايي نيست؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    0 2
    اولويتو چه جوري متوجه شيم يكي جواب بده لطفا
    • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      0 0
      برو توی سایت
  • میثم A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    10 0
    بزرگ ترین دروغ این بود که گفتن تا اولویت 3 سال قرعه کشی می شه و بقیه افراد پولشونو پس بگیرن و 3 سال بعد مجددا قرعه کشی بشه ولی بانک ها با دیدن این همه سرمایه دهنشون آب افتاد و تا 10 سال همه رو اولویت بندی کردن تا کسی جرات نکنه پولشو پس بگیره . با این دروغ سفر عمره هم مثل تمتع آرزوی دور شد.
  • امین IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    10 0
    6/000/000 میلیون و ضرب در 800000 تومن کن بین چقدر میشه
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 0
    با این حساب برای ده سال خوش به حال بانک ملت و ملی شده است.از طریق وام دادن این پول به مردم بیچاره چندین برابرش را در خواهند آورد
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    11 0
    خوبه پول را پس بدن ولي نوبتها سرجاش بمونه... موقع اعزام پول را بگيرن ..هركي دوسداره خودش پولشا بذاره بانك سودش را بگيره... ديگه اينكه يعني كسي كه الان ثبت نام نكرده تا 10سال ديگه بايد منتظر بمونه؟؟؟؟
  • س.آ IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    16 0
    اولویت گروه ما 597 است یعنی سال اعزام 1400 . همه بار اولمان است با یک مادر بالای 65 سال و مریض احوال که حتماٌ باید همراه داشته باشد. از وقتی نتایج را اعلام کردند به خاطر مادرم خیلی متاثر شدم. با این تعداد زیاد متقاضی چرا به کسانی که تابحال اعزام نشده اند اولویت ندادید .لطفاٌ تجدید نظر کنید. تا آن موقع معلوم نیست..........
    • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      2 1
      من حاضرم اولویتم که برای سال 95 با دو تا عوض کنم
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    5 2
    من حاضرم اولویت 385 خودم رو با دو تا اولویت 600 عوض کنم
    • سایه IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      4 1
      باشه داداش ما حاضریم!!!!!!!
    • اعظم نجارزاده IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
      3 2
      سلام اگه واقعا حاضری من پدر بزرگم که 85سالشه و مادربزرگم اولویتشون افتاده واسه سال 99 اگه میشه با ایمیلم تماس بگیر
  • ma IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    6 0
    چرا سایت بانک ملی از موقع انتشار خبر مشخص شدن نتایج حج بسته است و با مراجعه حضوری نیز کسی پاسخگو نیست!!؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    6 1
    آخه این حج رفتنه یا حل مشکل نقدینگی بانک ها، شد مثل بازار ارز و سکه ......
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    1 2
    نه كامنت مرا منتشر كرديد نه پاسخي كه به آقا رسول دادم. يادتان باشد ها!
  • shafieezadeh IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    2 1
    سلام به نظر من در مرحله دوم سال اينده اعزام اولويت 301 تا 350 انجام ميشود نه سال 93
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 1
    نمی دونم زیارت به چه قیمتی!!! شخصی میشناسم سرمایه کافی دارد اما پسرانش با بدبختی زندگی میکنن و پدر سالی یک بار مکه میرود اما کوچکترین کمک مالی به فرزندان نمی کند ! فکر نکنم خداوند چنین بنده زواری را بخواهد
    • خانم IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
      3 3
      خيلي هم خوب مي كند! پسراش جوونن برن كار كنن دربيارن!نگين كار نيستا! قبول كه كار خيلي خوب رو بدون پارتي نميشه پيدا كرد اما كار متوسط رو چرا!
  • طبسی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 1
    اگر این واقعاً تصمیم سازمان حج است چرا رسماً اعلام نمی کنند؟؟!!
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    2 0
    با سلام یادم می آید چند ماه پیش همان روزهایی که زمان ثبت نام برای عمره بود ریاست محترم سازمان حج در برنامه 20:30 گفت برنامه داریم که این سری مثل حج تمتع نشه ، حتما ترتیبی داده می شود که افرادیکه تا کنون نرفته اند و یا سن آنها بالاتر است در اولویت قرار گیرند. تا امروز فکر می کردم حرفشون حتما درسته و به اجرا در می آید،اما امروز که دیدم، افرادیکه برای مرتبه چندم است که ثبت نام کرده اند وضمنا بسیار جوان هستند اولویت 350 دارند ولی پیر زنی که 75 سال سن دارد و تا کنون مشرف نشده باید تا سال 99 صبر کند،معنی برنامه ریزی و مدیریت را متوجه شدم.
    • رجبیان IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      0 0
      این آقایون از بس رفتن مکه نمی توانند درک کنند افراد بالای 60 یا 70 سال چقدر عمر میکنند که نوبتشان بشه یعنی چه اینها هم باید منتظر بمانند! لکن بعضی ها برای چندمین بار می خواهند برن ! . بعد از چند ماه وعده قرعه کشی همینه ! با بی برنامگی مردم را مایوس میکنین چرا بدون حساب و کتاب ! ؟
  • بدون نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    10 0
    بی عدالتی تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    0 2
    نحوه اطلاع رساني به چه شكل است . بنده ثبت نام كرده ام ولي از اولويتم بي اطلاعم.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 1
    ما سال 1387 ثبت نام کردیم با اولویت 292 اینحوری که حساب کردین ما سال 1393 باید بریم!!!!!!!!!!! یعنی 7 سال !!! واقعا که بی انصافید
  • جلال IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    2 1
    باسلام من که فکرنمیکنم درقرعه کشی تقلبی شده باشد چون هم خودم وچندنفردیگررا که میشناسم برای باراول ثبت نام کرده وهیچ گونه سهمیه ای هم نداشتیم واولویت 301تا330هستیم
  • علی IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    4 0
    ایا دو نفر که با هم ثبت نام کرده اند همزمان در یک گروه اعزام می شوند؟
    • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
      2 1
      بله
  • علی IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    5 1
    با سلام قرار بر این بود که برای دو یا سه سال سهمیه را مشخص کنند ما چون پول نقد نداشتیم و اعلام نمودند که وام نکیرید ثبت نام نکنید ثبت نام نکردیم و گفتیم در اینده ثبت نام میکنیم حال با این وضعیت چگونه میتوانیم از سازمان خج شکایت کنیم اگر اینجور ثبت نام نباشد هر که فعلا وضعش خوب است به حج میرود نه اینکه یکسری طلاهای زن وبچه را بفروشند و یا وام بگیرند وثبت نام کنند
  • بار دوم اولويت 373 IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    10 3
    سهميه دادن به كساني كه بار اولشونه و كساني كه بالاي 70 سال دان به نظر عادلانه مياد.به شخصه حاضرم نوبتم به اين دليل به تاخير بيفته. اين سهميه دانش اموزي و دانشجويي و هيات علمي و اينا واقعا به نظر من هم بيخوده.ببخشيد! پيرزن 75 ساله داره حسرتشو مي كشه دانش آموز داره ميره!! بعد هم اونجام زياد رعايت نمي كنن بچه هاي كوچك....
  • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    16 0
    800 تومن طلا در تابستان الان چند مي ارزيد؟ جواب مادري كه طلاشونو فروخت ثبت نام كرد رو چي بديم؟اولويتش هم شد 588....
  • م . ج IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    5 1
    با سلام . لطفاٌ از مسئولین حج و زیارت بخواهید به کسانی که بار اولشان است و یا مسن هستند اولویت بدهند . باتشکر
  • یو یو IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    4 1
    یکی از بانکهای خصوصی یه طرحی داره اگه قرارداد3.5ساله ببندی معادل اصل سپرده سوددریافت می کنی حال فرض کنیم یه زن وشوهر همین پول عمره را باآن بانک قراردادسه ونیم ساله ببندیه که هر سه و نیم سال تمدید بشه بعداز 10سال به سپرده خودکه شانزده میلیون ریال است معادل یکصد بیست وهشت میلیون ریال سوددریافت می نماید...حال چه ظلمی این بانک ملت و ملی و سازمان حج به مردم می کنند بابت پول ودیعه عمره
  • hussienomidi IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    7 1
    خوب بود حق را به افراد سن بالا و افرادی که برای اولین بار به حج مشرف میشوند می دادند تا عدالت انجام می شد.
  • امینی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    4 1
    باسلام. 1.مگر قرار نبود برای دومیلیون و اندی اولویت اعلام شود.لطفا سوابق اعلام خبر قرعه کشی را ببینید وبا خبر اعلام نتایج مقایسه فرمایید.چرا برای همه اعلام شد؟2.آیا خداپسندانه تر نبود افراد بالای شصت سال ونیز افرادی که تاکنون توفیق تشرف نداشته اند،مورد عنایت قرارگیرند؟ 3.کسانی که از طریق اینترنت ثبت نام کرده اند،در صورت انصراف،پولشان را از کجا وچگونه و در ازای چه مدرکی دریافت کنند؟ چون بانکها پاسخ روشنی نمی دهند...4.آیا هدف اعزام مشتاقان به زیارت خانه ی خداست یا پرکردن حساب بانکها؟5. چرا از آغاز تا این مرحله این همه ابهام و شبهه در در این موضوع ایجادشده؟بهتر نیست به صورت شفاف سال اعزام و روش انصراف واسترداد پول مردم اعلام شود؟اگر بدانیم ده سال دیگر اعزام می شویم،شایدانصراف بدهیم.../ممنون
  • عمره گذار IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    4 1
    مسئولان محترم سازمان توجه فرمایند نباید کاری کنند که کار آنها با فروش سکه و تحویل آن یک سال بعد مقایسه شود.برای ثبت نام چه لزومی دارد،از الان پول بگیرند؟ لابد خواهند گفت اگر پول ندهند،بعدا به راحتی انصراف می دهند...اما با این استقبال و اشتیاق گسترده اگر نیمی از ثبت نام کنندگان هم انصراف دهند، بازهم مشکلی پیش نمی آید...این همه متقاضی هست...بهتر است بدون دریافت پول ثبت نام کنند و شش هفت ماه قبل از اعزام پول بگیرند، تا هر دو طرف راضی باشند. اینگونه اقدامات از سوی سازمان حج به عنوان متولی امور دینی عجیب است!!!
  • برادری IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    2 1
    توصیه می کنم اولویت های بعد از سال 94 پلشان را بگیرند و دوبار بروند عتبات عالیات.پشیمون نمی شوید.التماس دعا
  • امین IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    8 2
    من و خانواده قبلا مشرف شده ایم،حالا که تعداد مشتاقان این همه زیاد است، انصراف می دهیم.
    • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      4 0
      کدام اولویتی مدرک انصراف حرف زیاد میشود زد
  • بدون نام US ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    3 2
    من هم قبلا مشرف شدم ترجيح ميدم اين فرصت رو به كساني بدم كه اولين بارشونه من هم انصراف ميدم
  • بدون نام US ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    3 1
    اگه سالي ٤٠ أولويت إعزام ميشه الان تا ٢٥٠ رفته پس تا سال ٩١ بايد گروههاي قبلي رفته باشن و سري جديد از سال ٩٢ بايد أعزام بشه نه ٩٣
    • امیر IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      1 3
      کسانی که سال 86ثبت نام کردن چراهنوزمشرف نشدن
  • علی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    3 2
    با سلام چرا برای اینکه پولمون رو بریزیم تو شکم این عربهای .... اینقدر سرو کله مشکنیم!! بابا این پول هارو اگه واقعا نیت خیر دارین، تو همین مملکتمون اینقد آدم نیازمند داریم که به اونها کمک کنیم. شما هارو به خدا قسم میدم یذره فکر کنید. من کسی رو میشناسم که پولش رو خرج مواردی از قبیل ترتیب دادن مراسم ازدواج و جهیزیه و... برای هم وطنانمون میکنه بنظرم بهترین کار همینه نظرم رو تو سایت قرار بده "خبر آنلاین" با تشکر
  • بدون نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    3 1
    این کمال بی انصافیه ادمیکه از یک دقیقه بعد خودش خبر نداره چجوری تا سال 99 صبر کنه ؟ بهتر نبود یا به همون تعداد 2.5 میلیون نفر ثبت نام کنید و یا فقط از کسانیکه تا به حال مشرف نشدن ؟ واقعا عدالتیکه همه ازش دم میزنید اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    3 0
    من از رهبر انقلاب امام خامنه ای عاجزانه تقاضا داریم در این مسله شرعی ودینی ورود کنند با توجه به ماندگاری پول و الویتهای اعلام شد دستور فرمایند اولا طبق قوانیین مصوب بانکها سود پرداخت شود و تا جلوی این همه بی عدالتی گرفته شود بخدا بجز نا امید شدن مردم از حکومت اسلامی این رفتارها چیزی در پی ندارد و احساس می شود کسانی به عمد این برنامه ریزیها را اداره می کنند تا نا عدالتی در اعمال ورفتا ر نظام ظاهر شود دوستاران نظام چشم وگوشتان را باز کنید شنیدیم که در محافل میگویند این دستاورد نظام اسلامیست وووو حرفهای دیگر که به حجاج هم رحم نمی شود وای به احوال مسائل دیگر
  • ابراهیم IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 0
    واقعا که بی برنامگی درکارهایشان موج میزند چراباید پیرمرد وپیرزنی که بالای هتاد سال عمردارند و تاکنون مشرف نشده اند دراولویت آخر قرارگیرند و بعضی ها که چندین بار مشرف شده اند در سری اول .چه بگویم که معنی عدالت را خوب می بینیم .مسئولین شما را بخدا این قرعکشی راابطال و به طور عادلانه برنامه ریزی کنید
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 1
    بهر حال شاهکار سازمان حج و زیارت را در این قضیه شاهد بودیم. پر واضح است اولویت هر دو الی سه معین و آن براساس اولیت بار اولیها و سن بالا ها . این که کار پیچیده ای نبود آمار را می توانستن از رایانه بدست آورد ولی به خاطر منافع بانکها بسنده به قرعه کشی صرف کردند پیرمرد ها وپیر زنها باید پس سالها که نای و قدرت آنان تحلیل رفت آنوقت اعزام به حج شوند. بهرحال متاسفام به این سازمان که نتوانسته است نظر اکثریت ثبت نام کنندگان بدست آورد ما خواهان تغییر و تجدید شکل قرعه کشی هستیم
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    0 2
    من و مادرم با هم ثبت نام کردیم ولی اولویت من 375 و مادرم 417 هستش، بانک هم پاسخگو نیست. بکی منو راهنمایی کنه، مادرم بدون من نمی تونه بره.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 0
    خدا پدر حج و زیارت بیامرزه ادم تشویق میکنند پیاده بریم مکه که اجرش زیاده 1400 برمیگردیم .
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    1 0
    اگر موضوع را به رسانه هاي ديگر مثل تلويزيون و خصوصا برنامه هشت و سي و برنامه هاي مشابه ديگر ببريد و آنجا دلايل لزوم اعزام افراد بالاي 60 سال اولا و افرادي که اولين بار قصد تشرف دارند را اعلام و از آنهايي که قبلا مشرف شده اند درخواست شود يا انصراف دهند و يا جايگزين نمايند درس خوبي به مسئولين داده خواهد شد.
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    5 5
    متن خبر: درواقع سود سپرده ها، روی سپرده می رود تا هزینه اعزام، با توجه به تورم، تامین شود و نیازی به دریافت پول اضافه بر سپرده، در زمان اعزام وجود نداشته باشد. حالا شما چیکار دارید که سر 6 درصد یا 15 درصد سود بحث میکنید؟؟؟ به هر حال سودش قرار نیست بیاد تو جیب شما! سودش روی پول میمونه که سال 1400 با این وضع تورم سازمان حج بتونه آدما رو ببره. پس سر سودی که قرار نیست به شما بدن بحث نکنید. هی نگید حرومه حلاله فلانه چیکاره..... :دی
  • قاصدك IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    0 2
    من تعجب ميكنم كه با اعتقادات مذهبي اينگونه رفتار ميشه آيا درسته ما خانوادگي نام نويسي كنيم و من مجرد بخاطر اين قرعه كشي بي نظم جدا بيفتم و با خانواده نتونم برم اين قرعه كشي براي چي بود ؟ جواب اين توهين به ملت عاشق حج چيه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 0
    بي عدالتي تا كي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دروغ تا كي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مریم IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    0 1
    ای بابا با این بانکداری شورشو در آوردند
  • 581 IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    0 3
    ترو خدا یه فکری کنید برای افزاد مسن که تا حالا نرفتند
  • اعظم IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    1 4
    بی نام عزیز سلام اگه واقعا حاضری من پدر بزرگم که 85سالشه و مادربزرگم اولویتشون افتاده واسه سال 99 اگه میشه با ایمیلم تماس بگیر
  • محمد IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    0 0
    با سلام وقتی ثبت نام میکنیم از ابتدا مشخص هست که طولانی مدت اعزام خواهیم شد پس چرا سود کوتاه مدت محاسبه میشود!!! دوم اینکه اگه اینا واقعا کاری به پول ندارند پس چرا مبلغ زیادی میگیرند؟؟ یه معادله دو مجهولی است برای مخاطب عام هم باور پذیر نیست متاسفانه با تشکر
  • آزاده IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    2 0
    سلام اولویت من 273 هستش. یه سری گفتن تا آخر90 همه میرن . بعد گفتن تا آخر تیرماه 91 . حالا میگن از بهمن تازه اولویت 250 به بعد رو میفرستن !!! آخرش چی شد؟!!! چرا دقیق اعلام نمیکنید که کی قراره نوبت بشه؟ پس اینهمه قرعه کشی و تعیین اولویت و زمان تعیین کردن و ووو کشکه؟ آخه یعنی چی؟
  • حاجی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام نوشتید اولویت های "قبل" از 300 "تا "سال 93 و الویت 301 تا 340 هم سال 93. پس خود الویت 300 چی؟؟؟؟؟ الویت ما سیصده!!!!!! سال اعزام ما کی میشه پس؟؟؟!!!
  • سحر IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    1 0
    زمان اعزام الویت 263 چه موقع اعلام می شود .
  • اسدپور IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    5 3
    با سلام اولویت مادرم 281 اعلام شده . آیا زمان اعزام مشخص شده یا خیر ؟ باتشکر
  • احمدی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    2 2
    با سلام می خواستم بدونم اولویت 272 از چه تاریخی امکان سفر به حج رو دارن . با تشکر
  • بدون نام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    2 0
    سلام اولویت ما 273 است. آیا زمان اعزام این اولویت گذشته است؟
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    1 3
    با سلام و احترام _‌ آيا واقعا"‌ از نظر شرعي درست است كه سازمان حج و زيارت اعلام كرده چنانچه پس از دو فراخوان سازمان ، متقاضي عمره ، مشرف نگردد نوبت و اولويتش باطل ميگردد ؟ پس از سالها انتظار چنانچه نوبت عمره اشخاصي فرا رسد و بخاط مشكلاتي : ( نداشتن هزينه مابه التفاوت سفر - مشكلات مالي - ازدواج -مريضي و هزاران مشكل كه نميتوان تك تك به آنها اشاره كرد ) نتواند مشرف گردد ،‌ نوبتش باطل شود ؟ ايا قبح شرعي ندارد ؟ مگر ثبت نام اوليه در بانكها براي اشخاص ايجاد حق نميكند ؟
  • حسین IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    2 3
    سلام اولویت ما297است تاریخ اعزام ما کی است
  • فرزانه IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    3 2
    لطفا زمان اعزام اولویت 277 را اعلام بفرمایید....
  • niki IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    6 2
    چجوري بفهمم اولويتم چند هست؟ لطفا راهنمايي كنيد. ممنون
  • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    4 0
    من اولويت 341 هستم زمان دقيق اعزامم كي مي باشد؟
  • حسین IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    5 1
    میشه خواهشا بگید اولویت 281 کی میره?
  • زینب IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    3 1
    با سلام و خسته نباشید می خواستم بدانم اولویت 281 چه زمانی اعزام می شوند
  • مهدی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    3 3
    الویت خود را نمی دانم چگونه مطلع شوم ؟
  • من IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    4 0
    سلام.من اصلا نمیدانم اولویت چیست؟برای مثال شماره ثبتنام 12113999365 دارای چه اولیتی است؟
  • احمدخسروی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    1 1
    اولویت 289 کی عازم سفر حج میشود؟
  • m IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    2 1
    اولويت ما 288 است لطفا بگيد كي نوبتمون ميشه هر روز ميگن دوره بعد (بعداز 5سال)
  • بدون نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    4 1
    چگونه ازاولویت خود باخبر شویم
    • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      1 0
      بنده هم از اولویت خود بی اطلاع هستم ومی خواهم از ان اطلاع پیدا کنم
  • عزتی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    1 0
    ایا فیش حج عمره سال 85 در صورت نرفتن میسوزد و اگر میسوزد تا کی وقت برای رفتن داریم
  • sana IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    3 1
    با سلام مادرم در سال 87 ثبت نام حج عمره نموده واولویت ایشان 293 می باشد که تاکنون هیچ خبری جهت تشرف بدستمان نرسیده وهر چقدر پیگیری نمودیم به جوابی نرسیدیم میخواستم زمان اعزام واینکه از کجا پیگیری کنیم محبت نمایید با تشکر
  • حیدر IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    1 0
    باسلام قضیه سود و زیان بگردن سازمان حج و بانکها میباشد چون مردمی که میخواهند به خانه خدابروند اسیر این بازیهای اداری شده و مجبور به این کار میباشند چون به عشق پروردگارشان است اینکه سازمان حج میگوید سود بما ربطی نداره دروغ محض است که باید جوابگو خداوند باشند اگر راست میگویند یک موسسه جداگانه برای ثبت نامیها بزنند و واقعآ شرعآ به مردم سودشان را بدهند.خوب حالا از اینها گذشته من اولویت 317 میباشم دقیقآ در چه سالی باید اعزام شوم .یاعلی
  • رضا IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    2 1
    سلام ثبت نام های حج عمره درسال1392کی شروع میشود؟
  • مهین IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    3 1
    با سلام و خسته نباشید زمان اعزام اولویت 297 کی هستش؟ممنون
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    2 1
    سلام من شمارم300کی اعزام میشم
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    3 0
    ثبت نام کنندگان حج تمتع در سال 1385 در چه سالی به حج اعزام میشوند؟
  • کبری مسلمی A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    من سال86ثبت نام کردم این اولویت هایی که اعلام کردین درفیش ثبت نامیه من وجودنداردازکجابایدبفههم وکی اعزام میشوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • فرزانع A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 2
    با سلام.می خواستم بدونم غیر از 800 تومانی که واریز کردیم و الان اولویت 417 هستیم با ید کار دیگه ای انجام میدادیم برای تثبیت کارمون ؟چون هرچه شماره هامون رو وارد سایت میکنم میگه کاربری یافت نشد!!!!
  • کاظم A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    1 0
    اگر بیمار خاصی داشته باشم که نخواهیم خودش چیزی بدونه ممکنه الویت اعزاممون تغییر کنه با تشکر
  • شیما IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    1 0
    ببخشیدماثبتنامی89هستیم اولویتمون میفته کی؟
  • مهدیه رهنما IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    2 1
    سلام وخسته نباشید یک سوال دارم و اینکه کسانی که ثبت نام عمره کرده اند چقدر دیگر باید بپردازند
  • ابوالفضل قدس IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    0 1
    باعرض سلام ،در سال 1385 ماه خرداد براي حج تمتع اسم نويسي نمودم لطفا اعلام نماييد در چه تاريخي براي تمتع اعزام مي شوم ضمنا با مادرم اسم نويسي كردم وسنش 80سال ميباشد لطفا نتيجه را اعلام نماييد.
  • س.ب IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    2 3
    باعرض سلام میخواستم ببینم اولویت 297کی به حج مشرف می شود
    • فاطمه A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      2 0
      اولویت297بانک ملت که در سال87ثبت نام کرده اند کی اعزام میشوند.لطفا زودتر جواب دهید.....
  • عزیز محمدی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    1 0
    اولویت 277 کی اعزام می شود و هزینه ی رفتن چقدر خواهد شد
  • اسماعیلی A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    1 4
    ایانام نویسی جدیدحج عمره درسال92حقیقت دارد؟خواهش میکنم سریعتر جواب بدهید.
  • هوشنگ اوسطی A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    6 0
    آیا می شود اولویت 320 تا 360 سال 93 را با اولویت 400 تا 440 سال 95 جابجا کرد
  • مجید ابراهیم نژاد IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    راست است اولویت 301 تا 330 را در سال 92 می برند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    2 1
    من نمی دونم چه اولویتی هستم از کجا باید سوال کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یاسر A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    من شمارم 355خب توسایت زدید 93 بعد اخبار اعلام میکنه که حدودا یک ماه دیگه اعزام میشیم خب میشه دقیق بگید کی میریم بخدا دیگه پدرمون رو در آوردید بگید خب دیگه مثلا مسئول!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سارا A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 5
    همه ي اينا اشتباهه تا600اعلام شده.........
  • بی نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    2 0
    میخواستم بپرسم واقعیت داره تا اولویت 600 برای ثبت نام اعلام شده
  • بتول A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 1
    باسلام پدر ومادر من اولویت 334و 335 هستن اما دیر اقدام کردن برای پاسپورت اما الان پاسپورت انها حاضر هست اما کاروانهای زیارتی میگن که تمام شده مهلت ثبت نام .میخوام بدونم ایا فروردین یا اردیبهشت میتونن اعزام بشن .با تشکر امروز 8/10/93 میباشد.
  • مها IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    1 1
    سلام... ما که اولویت500به بالا هستیم یعنی باید تا سال98صبر کنیم!!!!!!!!!!!! خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی زززززززود نیست؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! تا کی باید انتظار بکشیم؟؟؟؟؟ خیلی از نهادها هستن که هرساله سهمیه ی زیادی دارن و هرسال گروه گروه می فرستن!!!حق مردم عادی چی میشه؟؟ کاش یه خرده انصاف و عدالتی وجود داشت کاش کاش کاش به امید اونروز البته اگه در قید حیات باشیم...
    • هداییان A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      0 0
      همين هفته موقع ثبت نام اولویت های تا ۳۶۰ می باشد که ازهفته دوم فروردین ۹۳ اعزام می شوند
  • جواد IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 2
    من اولویت 370 هستم تا کی مهلت دارم برم عمره و آیا قابل انتقال هست
    • ابراهیم براهویی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
      0 0
      من اولویت 370 هستم تا کی مهلت دارم برم عمره
  • گلشنی A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    0 7
    باسلام پدر من 76 سالشه و اولویت 576 یعنی زمان اعرام سال 99 تابحال هم مکه مشرف نشده ودر آرزوی تشرف ایام سپری میکنه. قدرت مالی بالایی نداره که فیش آزاد تهیه کنه. توروخدا شما مسءمان حج و زبارت فکری به حال اینگونه افراد بکنید .
  • بی نام EU ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 0
    اولویت 409 بانک ملی کی میتواند اعزام شود ./
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 5
    آيا كسي كه خدمت سربازي نرفته واز زمان آن گذشته آيا مي تواند حج برود تو ضيح داده شود
    • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      3 2
      با سلام اولویتم را فراموش کردم چطور میتونم بدست بیارم پیامک دادم اما گفتند که شماره ثبت نام نامعتبر است لطفا راهنمایی بفرمایید
  • سعیدی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    2 6
    با سلام اولویتم را فراموش کردم چطور میتونم بدست بیارم لطفا راهنمایی بفرمایید .
  • مریم SE ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 2
    با سلام من سال 90 برای حج عمره بانک ملت ثبت نام کردم شماره ام از 550 کی اعلام میشه
  • لیلا IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    3 5
    با سلام من در سال 90 ثبت نام کرده ام و اولویتم 424 می باشد چه زمانی مشرف می شوم؟
  • علی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    3 0
    مادرم اولویت 236 و فیشش 500هزارتومنیه.میخاستم ببینم اگرمادرم نخاد بره براتبدیل فیش به800هزاری تاکی مهلت داره؟مراحلش چیه؟
  • لطفی مهناز IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    5 2
    زمان اعزام اولویت 528چه سالی می باشد.
  • علیرضادورقی A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    2 3
    سلام احتمال ثبت نام مجددبرای حج عمره مفرده ویاتمتع درآینده ازطریق بانک ویاموسسات معتبردیگروجودداردراهنمایی بفرمایید.باتشکر 2
  • بنده ی عاجز IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    2 0
    اگه به احتمات قوی حقیر دیروز فوت کنم تکلیف من یکی چیه
  • مرتضي قلی زاده mortezagholizadeh313yahoo.com IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    3 0
    سلام لطفا بفرمایید تکلیف حواله های ۳۰۰هزار تومانی بانک ملی ثبتنام سال ۸۵ چی میشه؟ ضمنا این حواله ها به چه صورت قابل انتقاله؟ متشکرم
  • گمنام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    3 0
    سلام. آیا برای حج عمره شرایط سنی وجود داره؟ یعنی افراد بالای 80 سال نمیتونن به مکه مشرف بشن؟ لطفا جواب سوالم رو بدین.سپاسگزارم
  • عباسی A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    با سلام.در صورت خرید فیش آزاد حج عمره سود بانکی به خریدار تعلق میگیرد یا فروشنده؟
  • . EU ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    6 2
    لباعرض سلام و خدا قوت. طفا کسانی را که حتی یک بار هم به حج نرفته اند اعزام کنید.یا زمانی مدت دار را اعلام کنید که مثلا در هر سال به حج نرفتگان سال های بعد نیز اعزام شوند.باتشکر
  • کاظم IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    2 10
    با عرض سلام.. اولویت من 368 می باشد..خواستم بپرسم اعزام من کی است
  • نوشاد A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 9
    من اولویت 508 هستم. بانک ملت ثبت نام کردم. زمان اعزام من کی هست؟ و پسرم زمان ثبت نام بئنیا نیامده بود و الان سه سال داره ز مان اعزام باید برای پسر؟م چکار کنم
  • حسين A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    2 8
    با سلام بنده اولويت ٢٥٠ هستم، تاكنون نتونستم اقدام كنم. لطفا در خصوص نحوه اقدام راهنمايي فرماييد. متشكرم.
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    9 4
    باسلام من الویت 381 هستم میتوانم ثبت نام کنم
  • javad IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 1
    سلام اولویت 378 کی اعزام میشن؟؟؟؟
  • امین حیدری A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    2 3
    سلام اولویت من499 هستش میشه بگین زمان اعزام کی هست؟
  • عزیزه A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    4 3
    تکلیف دوشیزگان 45 ساله بدون محارم در سفر حج عمره چیست
  • احمد شاهسواری A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    4 5
    این شخص اولویت اعزام آن چه موقع است
  • خوش بحال کسای که میخوان برن التماس دعا US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    4 3
    سلام وقت بخیر خسه نباشی من یک فیش حج عمره دارم به شماره 292 چیکار باید بکنم که برا یک سال دیگه استفاده کنم که نسوزه ........................................................................................................................ ...و یک فیش دارم اونم نزدیک همین شماره ولی به شماره 300 نمی رسه چه جوری می تونم متوجه بشم کس دیگه استفاده کرده یا خریدو فروش شده یا نه . البته خودم براش ثبت نام کرده بودم الان اصل فیش و تمام مدارکش پیش منه
  • فاطمه IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    6 0
    سلام من چه جوری میتونم پولمو پس بگیرم میخوام انصراف بدم و از طریق بانک ملی ثبت نام کرده بودم
  • نوشین IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    لطفا منو شماره اعزامی حج رو ندارم چیکار کنم لطفا منو راهنمایی کنید
  • محمد A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام خواستم بدونم در طول سال چند دفعه و هر دفعه چه تعداد از ایران به مکه میروند؟ چه حج واجب چه عمره؟ خواهشا جوابمو بدید...برام مهمه