عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: افرادی که تابعیت دوگانه دارند و در سمتهای دولتی هستند باید سریع از سمتشان کنار گذاشته شوند و کسانی‌ که با این افراد برخورد نمی‌کنند، مقصر هستند.

سید حسن نقوی حسینی در میزگرد کافه خبر درباره تابعیت دوگانه گفت: نهادهای نظارتی و امنیتی باید در این مورد، نظارت کنند. وزارت اطلاعات باید زمانی که صلاحیت افراد را برای مسئولیت های مختلف و حتی نامزدی مجلس تایید می کند، موضوع را بررسی کند تا به راحتی اشخاصی که دارای تابعیت دوگانه هستند، دارای مسئولیت اجرایی و قانونی نشوند.

وی ادامه داد: کسی که مسئولیت در کشور ایران دارد باید تنها تابعیت ایرانی و دلبستگی کامل به وطنش داشته باشد، کسی که تابعیت کشور دیگری را دارد طبیعی است که هیچ دل‌سوزی برای کشورش ندارد و به‌دنبال فرصت است که به نوعی از کشور خودش برود، ما نمونه این اتفاق را دیدیم که وقتی کوچک‌ترین فشاری به مدیرعامل بانک ملی که دارای تابعیت دو‌گانه بود وارد شد و ایشان احساس خطر کرد از کشور خارج شد، این کار شایسته نبود و همه بر این نظر هستند کسانی ‌که در کشور قرار است مسئولیت مهمی را بر‌عهده بگیرند نباید تابعیت کشور دیگری را داشته باشند. درست است که داشتن تابعیت مضاعف برای اتباع ایرانی جرم نیست اما مقررات قانونی کشور برای چنین افرادی محدودیت هایی را در نظر گرفته است.

متن کامل این میزگرد را می توانید اینجا بخوانید.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    8 0
    نوش دارو پس از مرگ سهراب!!! داداش خاوری پرید!!!
  • بدون نام IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    5 0
    داشتن تابعیت مضاعف در کدام کشور ها جرم هست که فرمو ده اید در ایران جرم نیست؟؟؟