روزنامه ایران نوشت:

زوج سالخورده با چشمانی اشکبار به دادگاه خانواده رفتند و با اصرار به جدایی حکم طلاق را گرفتند. 3 دختر این زن و شوهر در امریکا زندگی می‌کنند.

زن 75 ساله می‌خواهد نزد آنها رفته و مرد 80 ساله می‌گوید ایران را دوست دارد. زوج سالخورده‌ با گام‌های لرزان و چشمانی غمبار برگه دادخواست طلاق توافقی را روی میز قاضی شعبه 268 دادگاه خانواده گذاشتند. قاضی حسن عموزادی با مطالعه دادخواست با تعجب از این زن و مرد سالخورده درباره علت طلاقشان پرسید. پیرمرد 80 ساله، آهی کشید و سفره دلش را باز کرد و گفت: بازنشسته یکی از سازمان‌های دولتی هستم، 53 سال پیش با همسرم – سکینه- که 5 سال از خودم کوچکتر بود، ازدواج کردم و حاصل زندگی مشترک ما 3 دختر است که هر کدام پس از فارغ‌التحصیلی ازدواج کرده و راهی امریکا شدند. در طول مدت
53 سال زندگی که با همسرم داشته‌ام هرگز به وی هیچ بی‌احترامی نکرده‌ام و همه امکانات رفاهی را برایش فراهم کردم. البته ناگفته نماند که سکینه، نیز زن نجیب و مهربانی بود. اما افسوس که در این اواخر و در اوج پیری که نیاز به هم داریم، رویای سفر به امریکا را در سر می‌پروراند. بنای ناسازگاری گذاشته و می‌خواهد مابقی عمرش را در کنار دخترانمان در غربت بگذراند. این در حالی است که من به هیچ عنوان حاضر نیستم حتی یک ثانیه از عمرم را در امریکا بگذرانم چه برسد به اینکه برای ادامه زندگی به آنجا بروم، در واقع تحمل دوری از ایران برایم غیرممکن است. اکنون نیز برای تصمیم همسرم احترام قائل هستم و تقاضای طلاق توافقی دارم. زن 75 ساله در حالی‌که چشمانش را به نقطه نامعلومی دوخته بود، به قاضی گفت: در سن 22 سالگی شوهرم- رمضان- به خواستگاری​ام آمد.
با توجه به اینکه در آن زمان وی کارمند یکی از سازمان‌های دولتی بود و وضعیت مالی خوبی هم داشت، خانواده‌ام با این وصلت موافقت کردند و با مهریه 10 هزار تومان به عقدش درآمدم و راهی خانه بخت شدم. دخترانم مقیم کشور امریکا هستند. اکنون دوری از بچه‌ها برایم سخت و غیرقابل تحمل است، چراکه آخرعمری دوست دارم در کنار آنها و نوه‌هایم باشم بنابراین از شوهرم خواستم که به امریکا برویم اما او بشدت مخالفت می‌کند. بنابراین تصمیم گرفتیم که به‌صورت توافقی از یکدیگر جدا شویم و همه مهریه‌ام را به شوهر مهربانم می‌بخشم.
به دنبال اظهارات زوج سالخورده، قاضی پرونده آنها را به مصالحه و مراوده دعوت کرد، اما با اصرار طرفین حکم طلاق آنها صادر شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    22 2
    جدایی نادر 2 از سیمین 2
    • کامران IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      7 3
      اگه زنش دوست داره باید بره
    • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
      0 1
      نه کامران جان مرده میخواد بمونه این زنه است که هوس آمریکا کرده.