با گذشت 9 ما ه از ترور اسامه بن لادن توسط یک تیم از کماندوهای نیروی دریایی آمریکا در ابوت آباد پاکستان تقاضاها برای انتشار تصاویر جنازه بن لادن همچنان بالاست.

روزنامه دیلی میل چاپ انگلستان روز چهارشنبه با انتشار گزارشی احتمال داد که دولت آمریکا براساس یک حکم قضایی مجبور به انتشار برخی از این تصاویر شود.
دولت آمریکا در همه 9 ماه گذشته از انتشار اطلاعات جزیی از ماجرای ترور اسامه بن لادن و مهمتر از همه انتشار تصویر جنازه او امتناع ورزیده است.
مقامات سازمان سیا همواره اعلام کرده اند که چون گلوله به سر اسامه بن لادن برخورد کرده و متلاشی شده است انتشار تصاویر او می تواند رقت انگیز باشد و موجب تحریک افراط گرایان و طرفداران او برای انجام عملیات های تروریستی درخاک آمریکا یا علیه منافع این کشور شود.
با این همه شکایتی که تنها سه روز پس از اعلام کشته شدن اسامه بن لادن از سوی برخی از گروه های فعال در حوزه آزادی اطلاعات از دولت آمریکا بعمل آمد در حال جواب دادن است. گفته می شود قاضی این پرونده احتمالا حکمی را صادر خواهد کرد که براساس آن دولت آمریکا مجبور خواهد شد برای جلوگیری از به خطر افتادن اصل جریان آزاد اطلاعات در آمریکا بخشی از تصاویری را که در حین انجام عملیات ترور بن لادن و بعد از آن و مربوط به جنازه او را منتشر کند.
نزدیک به 500 گروه فعال در زمینه آزادی اطلاعات این شکایت را امضا کرده و پیگیر این ماجرا هستند.
در عین حال سازمان سیا در تازه ترین موضع گیری خود بار دیگر تاکید کرده است که انتشار تصاویر جنازه بن لادن را همچنان نامناسب و بر خلاف مصالح ملی آمریکا می داند.

26149

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =