گروه سوییسی کالین والون در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برنامه اجرا می‌کند.

به گزارش ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه تریوی کالین والون از سوئیس متشکل از نوازندگانی چون کالین والون (پیانو)، پاتریس موره (کنترباس) و ساموئل روهرر (سازهای کوبه‌ای) در این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل به روی صحنه می‌روند و قطعاتی از موسیقی کشور خود را اجرا می‌کنند.
 

کالین والون اعتقاد دارد که موسیقی‌اش بیشتر وامدار و ملهم از شیوه آوازی خوانندگان است تا نوازندگان پیانو. گویی با ساز‌هایشان آوازی را بدون کلام می‌خوانند.
 

آثار هنرمندانی چون تام یورک، ارکان اوغور هنرمند مشهور ترکیه، موسیقی بومی منطقه بالکان و آناتولی، منبع الهامی برای ساختار موسیقایی این گروه بوده است.



کالین والون گروه سه نفره خود را در سال 1999 به همراه لورنس بیلر و رافائل پدرولی تاسیس کرد. پس از همکاری‌های مشترک با دو هنرمند هموطنش پاتریس مورت و ساموئل روهر در پروژه‌هایی دیگر و درک متقابل هنری پدید آمده میان آن‌ها، والون در ‌‌نهایت در سال 2004 این دو را جایگزین نوازندگان قبلی کرد.
 



آلبوم اخیر این سه هنرمند با عنوان روگا (به زبان آلبانیایی به معنی سفر یا طریقت) به تهیه کنندگی مانفرد آیشر (اسطوره موسیقی پیشرو جز جهان) توسط مطرح‌ترین ناشر 40 سال اخیر دنیا (ای سی‌ام) منتشر شده است.

این گروه همچنین در طول سال‌ها فعالیت خود موفق به دریافت جایزه اول مسابقه جهانی جز در سال  2007، جایزه سوم بهترین نوازنده پیانو از فستیوال مشهور بین المللی مونترو در سال 2008، جایزه اول بنیاد هنری کافمن در سال 2008، جایزه اول انجمن موسیقی سوئیس (سوئیزا) در سال 2009 و  جایزه بر‌تر بنیاد هنری فریدل والد در سال 2010 شده است.
 


 
گروه تریوی کالین والون 25 و 26 بهمن ماه ساعت 21:30 در تالار ایوان شمس به روی صحنه می‌رود.
 
 بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر 24 تا 30 بهمن ماه به دبیری حسن ریاحی در تهران، کرج، قزوین، شیراز، یاسوج و گرگان برگزار می‌شود.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    5 0
    چه شود ؟