در گزارش تصویری امروز، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس مرور می‌کنیم: پلنگ سارق، رودخانه خون، خودروی تاشو، کف ازجاکنده شده، زیباترین تیله آبی عالم و چشم‌انداز سبز آسمان.

پلنگ دزد: در کشور تاجیکستان و در نزدیکی مرز آن با افغانستان، یک تله دوربینی کار گذاشته شده بود تا عکس‌هایی از پلنگ‌های برفی تهیه کند. اما این دوربین برای این طراحی نشده بود تا لحظه‌ای را که یک توله پلنگ برفی با پنجه های خود به دوربین ضربه می‌زند ثبت کند. پس از این کار توله پلنگ به سرعت پا به فرار گذاشت و دوربین را نیز به عنوان اسباب‌بازی با خود برد!
رودخانه خون: یک خلبان آماتور که مشغول پرواز دادن هواپیمای کنترلی خود در اطراف دالاس ایالت تگزاس آمریکا بود، زمانی‌که به تصاویر گرفته شده توسط هواپیمای خود نگاه کرد متوجه چیز عجیبی شد. رودخانه گوشه سمت چپ پایین تصویر را می‌بینید؟ آیا آن خون است؟ این تصویر مربوط به قسمتی از رودخانه است که پایین‌دست یک کارخانه فراوری محولات گوشتی قرار دارد. اکنون تحقیقاتی در جریان است تا مشخص شود که چه اتفاقی آن پایین در حال رخ دادن است.
ماشین تاشو: این ماشین تاشوی کوچک که نام هیریکو برای آن انتخاب شده است، نتیجه نهایی یک پروژه درازمدت آزمایشگاه Media در انستیتو فناوری ماساچوست است. این ماشین یک خودرو الکتریکی دو نفره است که بدون در و صندوق است. موتور آن در حقیقت چهار موتور است که درون چرخ‌های آن قرار دارند. این خوردو می‌تواند جمع شود و فضای کمتری را در محیط‌های شهری شلوغ اشغال کند.
از جا کندن کف: این اثر هنری که توسط هنرمند کره‌ای، دو هو سو ساخته شده است، از 180 هزار آدمک پلاستیکی ساخته شده است که یک ورقه ضخیم شیشه را نگاه داشته‌اند. شما می‌توانید با خیال راحت روی این سطح بایستید.
تیله آبی ما: این تصویر واضح‌ترین و باکیفیت‌ترین تصویر از نوع خود است که تاکنون ناسا از سیاره زمین منتشر کرده است. کیفیت این تصویر 8000 در 8000 پیکسل است.
چشم‌انداز سبز: شاید بزرگ‌ترین توفان خورشیدی هفت سال اخیر هیچ اثر منفی بر زندگی ما نداشته باشد، اما مطمئنا برای کسانی که در مناطق قطب شمال زندگی می‌کنند شفق‌های قطبی باورنکردنی را خلق کرده است. این تصویر یکی از محبوب‌ترین و زیباترین این شفق‌ها است.
53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    3 0
    اگر دوربین و حافظه آن را برد این عکس چگونه ثبت شده است؟
    • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
      7 0
      بعداً مامانش آورده پسش داده و کلی معذرت خواهی هم کرده است.