ایسنا نوشت:

نايب رييس كميته‌ داوران از حذف محسن تركي و هدايت‌الله ممبيني از ميان گزينه‌هاي قضاوت داربي هفتاد و چهارم خبر داد.
حسين عسگري در مورد قضاوت‌هاي هفته‌ بيست و سوم و بازي استقلال و تراكتورسازي اظهار كرد: متاسفانه تركي كه يكي از كم اشتباه‌ترين داوران ماست، در اين بازي روز موفقي را نداشت و فكر مي‌كنم كه يكي از روزهاي بد خاطره براي او باشد چرا كه او قضاوت بدي را انجام داد. در صحنه پنالتي اول استقلال مشخص است كه توپ با دست بازيكن تراكتورسازي برخورد نكرده و به همين دليل اخراج بازيكن تراكتورسازي نيز اشتباه بوده است. البته اگر خطاي هند اتفاق مي‌افتاد، اخراج بازيكن درست بود، اما چون هندي در كار نبود، طبيعتا اخراج هم اشتباه است.
وي افزود: كارت قرمز احسان حاج صفي بخشيده نمي‌شود و امكان تكرار بازي نيز وجود ندارد، زيرا داور تصميم خود را گرفته است.
عسگري ادامه داد: پنالتي دوم استقلال كاملا درست بود و با پاي چپ روي بازيكن حريف خطا كرد. همچنين در دقيقه 60 نيز بايد به نفع تراكتورسازي يك پنالتي اعلام مي‌شد كه تركي اين كار را نكرد. فكر مي‌كنم كه ديروز، روز بد تركي بود و من تا به حال چنين قضاوتي از او نديده بودم.
نايب رييس كميته‌ داوران در مورد قضاوت قهرماني در ديدار پرسپوليس و ذوب آهن نيز گفت: قهرماني بايد براي پرسپوليس يك پنالتي اعلام مي‌كرد و كاملا مشخص بود كه بازيكن توپ را با دستش مي‌زند.
وي در مورد اعتراض مسئولان باشگاه نفت آبادان كه گفته بودند داور 99 درصد صحنه‌هاي مشكوك را به سود فولاد خوزستان سوت زده است نيز گفت: اين مساله چيز جديدي نيست، وقتي تيم ها مي‌بازنند اصطلاحاتي را درست مي‌كنند. وقتي كه خطايي اتفاق بيفتد، داور آن را اعلام مي‌كند و در غير اين صورت آن خطا را اعلام نمي‌كند. طبق تماسي كه با ناظر داوري اين بازي داشتيم، او اين مسايل را قبول نداشت و تصميمات داور را در نتيجه‌ بازي بي‌تاثير مي‌دانست.
نايب رييس كميته‌ داوران در مورد گزينه‌هاي داوري داربي هفتاد و چهارم نيز گفت: چند گزينه را مدنظر داريم كه البته هدايت الله ممبيني به دليل اين كه اين نتوانست در تست ما قبول شود و همچنين عدم شركت در تست AFC در ميان گزينه‌ها قرار ندارد. محسن تركي نيز از گزينه‌هاي داوري بازي استقلال و پرسپوليس نيست.
وي در مورد صحبت‌هاي مهدي تاج كه گفته بود سعي بر اين است كه يك داور جديد داربي را قضاوت كند، اظهار كرد: جديد و قديم بودن داور براي ما مهم نيست. مهم اين است كه گزينه مناسبي اين بازي را قضاوت كند. اگر كسي 10 دفعه هم اين بازي را قضاوت كرده باشد و تشخيص دهيم كه او گزينه مناسبي است، همان فرد را به عنوان داور انتخاب مي‌كنيم. مهم اين است كه بهترين گزينش را انجام دهيم تا كيفيت قضاوت داور لطمه‌اي به كميته‌ داوران نزد و براي ما مشكلي ايجاد نكند.
 
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =