ایسنا نوشت:

سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز با انتقاد از عملكرد داوري، سوت‌هاي محسن تركي را نه مردانگي دانست و نه عدالت.
امير قلعه‌نويي پس از شكست دو بر صفر تيمش برابر استقلال با حضور در نشست خبري از همه طرفداران تيمش تشكر كرد و درباره مسابقه گفت: به نظر من روز قشنگي بود و مي‌توانست قشنگ نيز باقي بماند. بازي را خوب شروع كرديم و مسابقه نيز جريان اصلي‌اش را در پيش داشت. زماني كه سيستم را از 2-4-4 به 3-3-4 تغيير داديم دو موقعيت گل داشتيم اما از آن‌ها استفاده نكرديم.
وي ادامه داد: 95 دقيقه بازي كرديم و دروازه‌بان ما زمين نخورد. زماني كه دروازه‌بان يك تيم زمين نخورد يعني اينكه همه چيز در اختيار ما بود. اما متاسفانه حرفي بزنيم همانند هميشه كه با قلعه‌نويي سليقه‌اي عمل مي‌كردند، در اين جا نيز قانون براي ما سليقه‌اي اجرا خواهد شد.
سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي با بيان اين مطلب كه با قلعه‌نويي به گونه‌اي متفاوت برخورد مي‌شود، اظهار كرد: يك مربي در يك مسابقه تا وسط زمين مي‌رود و كميته داوران هيچ تصميمي درباره آن نمي‌گيرد اما من تنها با يك اعتراض كوچك محروم مي‌شوم. متاسفانه 10 يا 12 امتياز ما را گرفتند و هيچ كس حرفي نمي‌زند. 8 سال پيش گفتم دسته‌اي در فوتبال هستند كه مشكل دارند و حالا به آن نتيجه رسيده‌اند و برنامه 90 دو هفته روي آن مانور مي‌دهد. حالا نيز نمي‌شود كاري كرد. با اين وضعيت هيچ كاري نمي‌توانم بكنم.
قلعه‌نويي درباره صحنه پنالتي تيم استقلال بيان كرد: پيش از آن صحنه بر روي حاج صفي خطا شد كه داور آن را نگرفت. اگر يك در هزار آن صحنه براي استقلال خطا بود كه نيست نبايد بازيكن ما اخراج مي‌شد. ما نيز كتاب قانون را خوانده‌ايم و 32 سال است كه در فوتبال هستيم و مي‌دانيم اين اتفاق‌ها بايد چگونه ديده شود.
وي با اشاره دوباره به تصميم‌هاي سليقه‌اي كميته داوران نسبت به قلعه‌نويي و تراكتورسازي ادامه داد: آقاي عسگري چندين بار اعتراض كرده كه دو بار آن درمورد تراكتور است. متاسفانه درون زمين كه نمي‌توانند تراكتور را شكست دهند اما با ايجاد كردن چنين شرايطي اين نتايج را رقم مي‌زنند.
سرمربي تراكتور به خبرنگاران گفت: دوربين‌هاي خود را به رختكن تراكتور ببريد و ببينيد كه با بازيكنان من چه كار كردند. در حكومت اعتقادي كه چنين بلايي سر ما بياورند بايد بگويم كه نه عدالت است و نه مردانگي. به نظر من خسرو حيدري و بازيكن خارجي استقلال در اين مسابقه بايد اخراج مي‌شدند و دو پنالتي نيز براي تراكتورسازي گرفته مي‌شد. اما همان طور كه گفتم وضعيت همين است و نمي‌شود كاري كرد. بايد بگويم كه اعتراض كردن هيچ فايده‌اي ندارد. آن‌ها با امير قلعه‌نويي مشكل دارند، بيايند بگويند تا مردم آذربايجان زجر نكشند.
وي با اشاره به برنامه 90 ادامه داد: گل ما را تمام كارشناسان تاييد مي‌كنند اما ببينيد كه چه اتفاقاتي افتاد. برنامه 90، بيست دقيقه بر روي آن مانور داد و صحبت‌هاي زيادي درباره آن شد.
خبرنگاري از امير قلعه‌نويي پرسيد سرمربي استقلال اعتقاد داشت تراكتورسازي در اين مسابقه حمله نكرد، آيا با اين نظر موافق هستيد كه سرمربي تراكتور در پاسخ تصريح كرد: دقيقه 8 يا 9 مسابقه به وسيله ضربه كاشته مي‌توانستيم به گل برسيم. پس از آن نيز حاج صفي مي‌توانست موقعيتي كه داشت را به گل تبديل كند. با توجه به اينكه 20 دقيقه 9 نفره بازي كرديم باز هم مي‌توانستيم به گل برسيم. شما يك صحنه بياوريد كه محسن فروزان زمين خورده تا من از فوتبال كنار بروم.
قلعه‌نويي در ادامه دوباره تاكيد كرد كه تمام اين شرايط به اين دليل است كه با من مشكل دارند و ادامه داد: متاسفانه اين اتفاق‌ها به دليل مشكلاتي كه آن‌ها با من دارند و يك سري مسائل ديگر كه نمي‌خواهند تراكتورسازي برنده شود و اگر هم‌اكنون بازگو كنم كارم به جاي ديگر مي‌كشد. به نظر من داور مسابقه در اين مسابقه سوت‌هايي زد كه در پاسخ به آن‌ها تنها مي‌گويم نه مردانگي بود و نه عدالت. آقاي حسن‌زاده نيز مي‌تواند هر جوري كه دوست دارد راجع به من تصميم بگيرد چون تا امروز نيز قانون براي من سليقه‌اي اجرا شده است.
سرمربي تراكتور با اشاره به وضعيت بد بازيكنانش پس از مسابقه به خبرنگاران گفت: پيش از نبرد با استقلال به بازيكنانم گفتم مراقب بازيكنان حريف باشيد. آن‌ها هفته ديگر بايد برابر پرسپوليس به ميدان بروند و نبايد آسيب ببينند. حتي به چند بازيكن دو كارته آن‌ها اشاره كردم و گفتم شرايطي ايجاد نكنيد كه آن‌ها كارت ديگري بگيرند و از بازي داربي باز بمانند اما حالا شما بياييد در رختكن تراكتور و ببينيد بازيكنان من در چه شرايطي قرار دارند. اشكالي ندارد. ما اين گونه بوديم و توكل ما به خدا و اهل بيت است.
قلعه‌نويي در ادامه بيان كرد: عرف داوري اين است كه يك داور پس از چهار يا پنج هفته براي يك تيم سوت بزند. اما ببينيد آقاي تركي در چند بازي براي ما سوت زده است. دو هفته پيش برابر ذوب آهن براي ما سوت زد و حالا در اين مسابقه. دوباره تاكيد مي‌كنم 8 سال پيش گفتم چه مشكل‌هايي در فوتبال وجود دارد و امروز برنامه 90 نشان داد كه چه ‌كارهايي در اين ورزش انجام مي‌شود.
سرمربي تيم تراكتور با اشاره به شرايط تماشاگران تيمش گفت: مردم آذربايجان امروز گريه كردند. به همين دليل در ابتداي صحبت‌هايم از آن‌ها تشكر كردم. امروز نيز من خودم در دلم گريه مي‌كنم چرا كه زماني كه حقت را به طور عيني بخورند و نتواني كاري بكني، خيلي شرايط سختي است.
وي ادامه داد: آن حركتي كه خسرو حيدري انجام داد اعتقاد دارم كه بايد كارت قرمز مي‌گرفت اما اين صحبت‌ها هيچ سودي ندارد. بايد بازي امروز را فراموش كنيم و به آينده فكر كنيم اما متاسفانه با اين شرايط نيز فوتبال اين گونه نيست كه تو به آينده فكر كني و اجازه دهت كارت را انجام دهي. ما آماده مي‌شويم براي مسابقه اما در طول بازي اين گونه سر ما را مي‌برند و باز ما بايد گذشت كنيم. هر چه گفتيم برابر بازيكنان استقلال جوانمردانه باشيد در طرف مقابل با ساق بازيكنان من چه ها كه نكردند.
قلعه‌نويي با بيان اين مطلب كه چهار ماه پيش گفتم تراكتورسازي كشش 4 تيم اول را ندارد، تصريح كرد: بضاعت ما همين است. 4 ماه پيش گفتم تيم كشش ندارد اما خوشبختانه با همين شرايط نيز عملكرد خوبي داريم. در اين مسابقه نيز زمين مناسب بود و حتي در زماني كه 9 نفره بوديم چند كرنر گرفتيم. اشكالي ندارد، اين پيروزي استقلال مبارك همه آن‌هايي باشد كه دوست نداشتند تراكتورسازي برنده باشد. در پايان نيز تنها مي‌گويم اين وضعيت نه عدالت است و نه مردانگي.
 
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =