فارس نوشت:

مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی شب گذشته نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را تعیین کرده که از امروز در این بانک‌ها اجرا خواهند کرد.
 شب گذشته مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی یا به عبارتی کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی با برگزاری جلسه‌ای در خصوص نرخ‌های سود سپرده‌ها به توافق رسیدند.

بر همین اساس بانکداران دولتی و خصوصی تصمیم گرفتند نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت ویژه (روزشمار) را 7 درصد و نرخ سپرده کوتاه‌مدت 3 ماهه را 10 درصد تعیین کنند.

طبق تصمیم کانون بانک‌های خصوصی شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی نرخ سود سپرده‌ مدت‌دار 6 ماهه از این پس 12 درصد و همچنین نرخ سود مدت‌دار 9 ماهه 15 درصد تعیین شده است.

سپرده‌گذاران سیستم بانکی می‌توانند با سپرده‌گذاری یک ساله 17 درصد و سپرده‌گذاری 5 ساله 20 درصد سود از بانک‌های دولتی و خصوصی دریافت کنند.

براساس تصمیم شب گذشته بانکی‌ها، بانک‌های دولتی و خصوصی مجازند نرخ سود سپرده‌های بین یک تا 5 ساله را از 17 تا 20 درصد تعیین کنند.

تعیین نرخ سود در این فاصله یک تا 5 سال در اختیار بانک‌های دولتی و خصوصی گذاشته شده است؛ این نرخ‌ها از امروز در سیستم بانکی اجرایی خواهد شد.

آنطور که در این خصوص کسب اطلاع شده بانک مرکزی نظر مساعدی درباره نرخ‌های مصوب در جلسه مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی داشته است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    97 7
    یعنی حاللا اینا زیاد شدن؟!! مگه قبلا همینقدر نبود؟!!
  • نجمه IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    45 4
    تکلیف حسابهایی که قبلا افتتاح شده چیه؟ سود اونا چجوری حساب میشه؟با نرخهای جدید؟
    • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      27 1
      قبلا هم همین میزان بودند اما یکهو همه ی سودها کاهش پیدا کرد . الان تازه شد همون چیزی که قبلا بود.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    78 5
    این که با قبلا فرقی نکرده !!!
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    64 1
    لطفا نرخهاي قبلي و جديد را در يك جدول اعلام كنيد تا بهتر بتوان مقايسه كرد
  • بدون نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    24 12
    اگر یک میلیون تراول یکساله بگذارید سود ماهانه اش چیزی حدود 141666 تومان میشود حالا شما یک متر جا اجاره کنید و 10 میلیون جنس توش بریزید ماهانه چقدر در میاورید؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    15 3
    ببخشید منظورم ده میلیون بود
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    51 1
    خیلی جالبه خود دولت و شورای پول و اعتبار صحبت از 21 درصد و حتی بالاتر گفتند ....اینا سقفو رو 20 درصد گذاشتن !! زیاد با قبل فرقی نداره مثلا کوتاه مدت حدود 1 درصد اضافه شده ...3 ماهه حدود 4 درصد اضافه شده و بکساله هم 5 درصد اضافه شده...
  • بدون نام US ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    60 1
    اینجاست که مشخص می شود حرف تا عمل کلی فرق وجود دارد در بسته پولی گفته شده حداقل سود برابر تورم 20% است یعنی تورم ما در 5 سال میشود 20% ؟ پس بازار کنترل شد
    • مهدی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      4 0
      عزیز دل وقتی گفته می شود نرخ سود 5 ساله 20 درصد یعنی اینکه در هر سال 20 درصد سود به سپرده ی شما تعلق میگیرد و در 5 سال چیزی بیشتر از 100 درصد به اصل پول شما سود تعلق میگیرد یعنی اگر شما 1 میلیون تومان پول را سپرده ی 5 ساله کنید بعد از 5 سال شما 2 میلیون تومان پول دارید
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    28 1
    پس تورم نقشی نداره در سالهای دوم تا پنجم؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    9 1
    بد نیست خبر امروز روزنامه جام جم را توجه کنیم: بانك شهر، بانك قوامين و بانك تجارت ظاهرا زودتر از بقيه تكليف خود را روشن كرده‌اند. براساس اطلاعيه‌هاي منتشر شده ظاهرا تاكنون بانك شهر كه متعلق به شهرداري تهران است با پرداخت 25 درصد سود به سپرده‌هاي بلندمدت 5 ساله ركورددار پرداخت بيشترين سود است.البته اين بانك ضوابط خاصي را براي دسترسي به اين رقم سود تعيين كرده است. بر اين اساس هر قدر مبلغ سپرده‌گذاري افزايش يابد، رقم سود نيز افزايش خواهد يافت.مثلا در بخش سپرده‌گذاري كوتاه‌مدت زير يك سال، سرمايه‌گذاري تا 50 ميليون تومان براي مدت 9 ماه شامل 17 درصد سود است، براي سپرده‌گذاري يك ميليارد تومان به بالا براي همين مدت 19 درصد سود پرداخت مي‌شود. در بخش سپرده‌هاي بلندمدت نيز سرمايه‌گذار
  • بدون نام US ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    43 0
    بعد به مردم میگن چرا میرید ارز و طلا می خرید
  • بدون نام US ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    31 0
    مگه نگفتن 21% میشه حالا یک درصد هم کم کردند
  • دلال مرکزی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    23 3
    سود 5 ساله 20% ! نه آقا میریم نزول میگیریم و میدهیم سود سالانه اش حداقل 50% است گناهشم گردن خودمون به کسی هم ربطی نداره. ما میخواهیم بریم جهنم به کسی هم مربوط نیست.
  • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    7 0
    کسانی که قبلن سپرده در بانک داشتند اگر بخواهند با روش جدید سود دریافت کنند باید قرارداد قبلی را فسخ کنند و قرارداد جدید با بانک منعقد کنند. برای این کار هم باید تا سررسید و پایان قرارداد قبلی صبر کنند در غیر اینصورت بانک به خاطر فسخ قرارداد قبلی قبل از موعد مبلغ قابل توجهی از سپرده را کم میکند. به همین خاطر خیلی از سپرده گذاران قبلی مجبورند تا سررسید قرارداد صبر کنند.
  • بدون نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 3
    خیلی خوب شد. اکنون فردی که سرمایه دارد به عوض صنعت و توسعه به فکر بهره برداری از سود میشود و زندگی مرفه خواهد داشت.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    0 0
    کم ما بدبخت را فریب بدید با هزار سختی وبدبختی پول بدست آوردیم. در حال حاضر سود سپرده های بانکی منفی است وسود واقعی یعنی سود بانکی بعد از کسر تورم. که درصد تورم وگرانی بیشتر از سود بانکی وبا این شرایط نه تنها سودی به سپرده گزار تعلق نمی گیرد وحتی ارزش پولش هم حفظ نخواهد شد وصد البته ضرر هم خواهدکرد.وسود پولش را بانک ووام گیرنده خواهند برد واین حرام می باشد.