تهران امروز نوشت:

از زمان تصویب محدوده طرح ترافیک در تهران و اعمال مجازات برای شهروندانی که بدون مجوز در این محدوده تردد می‌کنند، رانندگانی که مجبور به تردد در این محدوده بودند دست به ابتکارات جالبی زدند تا بتوانند بدون دردسر و جریمه شدن وارد محدوده طرح ترافیک شده و به کارهای روزمره خود بپردازند.

آدامس، پارچه، مقوا، گونی، اسپری محو کننده، استفاده از سپر انسانی و باز کردن در صندوق عقب برای فرار از ثبت پلاک توسط دوربین‌های طرح ترافیک از راهکارهایی است که تاکنون توانسته عده زیادی از رانندگان را از دادن جریمه ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک معاف کند.


راهکاری که پلیس نیز به آن اشراف دارد اما نمی‌تواند برای مقابله با تخلف این دسته از رانندگان، فقط به استفاده از دوربین‌های طرح ترافیک بسنده کند و ظاهرا تعداد ماموران راهور نیز به حدی نیست که بتوانند تمام محدوده طرح ترافیک را پوشش دهند و با این تخلف مقابله کنند.


این روزها اما دیدن افرادی که در پشت ماشین‌ها آویزان شده و سعی در مخفی کردن پلاک خودرو با دست، پارچه و یا هر وسیله دیگری دارند برای کسانی که در محدوده طرح ترافیک ساکن هستند و یا تردد می‌کنند عادی شده است. 300 دوربینی نیز که در محدوده طرح ترافیک نصب شده‌اند نتوانسته مانعی برای ورود غیر قانونی به این محدوده باشد.


این درحالی است که تعداد زیادی از رانندگان بر این عقیده‌اند که تعداد زیادی از این دوربین‌ها غیر واقعی و ماکت هستند و هیچ تخلفی توسط آنها ثبت نمی‌شود دلیل این رانندگان برای طرح این موضوع عدم ثبت تخلف آنها در روزهایی است که از بدون مخفی کردن پلاک از مقابل دوربین‌ها گذشته‌اند و بعد از گذشت مدت‌ها نه تنها هیچ برگ جریمه‌ای برای آنها صادر نشده بلکه در دفاتر پلیس + 10 نیز هیچ تخلفی در این باره ثبت نشده است.

 


روز سرنوشت ساز برای رانندگان متخلف

رانندگانی که مدت هاست بدون مجوز به طرح ترافیک وارد می‌شوند از امروز باید بیشتر مراقب باشند چرا که از امروز تیم‌های ویژه پلیس با اجرای طرح ضربتی با خودروهای پلاک مخدوش در محدوده طرح ترافیک برخورد کنند. اما این طرح در سال‌های گذشته نیز به انحای مختلف اجرا شد اما نتواست آنطور که باید برای رانندگانی که ناچار به عبور از محدوده طرح هستند و نتوانسته‌اند آرم ورود به محدوده طرح ترافیک را تهیه کنند، بازدارندگی لازم را داشته باشد.


اما سردار حسین رحیمی، رئیس راهور تهران رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از شناسایی تمامی روش‌ها و مناطقی که خودروها به صورت غیر مجاز وارد طرح می‌شوند، خبر‌ داده و می‌گوید: به منظور برخورد با متخلفان و جلوگیری از افزایش بار ترافیکی محدوده مرکزی شهر تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طی چند هفته گذشته تمامی روش‌ها و مناطقی را که از آنها خودروها به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند شناسایی کرده است و از امروز طرح ضربتی برخورد با ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک در تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.


به گفته رئیس پلیس راهور تهران، وی با اشاره به اینکه هر گونه دستکاری پلاک برای ورود به محدوده طرح ترافیک ضمن جریمه و توقیف خودرو، معرفی راننده متخلف به مرجع قضایی را به همراه دارد، از رانندگان خواست به هیچ عنوان اقدام به انجام اعمال مجرمانه در این خصوص نکنند چرا که راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به طور جدی با متخلفان برخورد می‌کند.


وی با اشاره به این موضوع که با افزایش نرخ جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک به ساعتی 20 هزار تومان، ورود از مبادی رسمی و محل‌هایی که دوربین‌های کنترل محدوده مستقر است کاهش یافته، می‌گوید: هنوز تعدادی از رانندگان به انحای مختلف اعم از دستکاری پلاک، پاک کردن آن، آویزان کردن وسایل مختلف بر روی پلاک، باز کردن در صندوق عقب، چسباندن کاغذ یا اشیا دیگر بر روی آن، گل مالی، هول دادن خودرو از جلوی دوربین‌های کنترل محدوده طرح ترافیک و... اقدام به ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک می‌کنند. به گفته رئیس پلیس راهور تهران بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری یا نصب یا استفاده از پلاک تقلبی و تغییر در شماره شاسی، موتور یا پلاک موتور از 6 ماه تا یک سال حبس به همراه دارد.

30145

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    16 5
    2 ساله میرم تو طرح ترافیک جریمه نشدم ولی با سرعت 67 کیلومتر تو تونل توحید عکسم اومد در خونه!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    11 2
    مردم ما واقعاً خلاق هستند