رحمت الله حافظی، پس از 18 ماه، از مدیریت سازمان تامین اجتماعی برکنار شد و سید مجید موسویان، جایگزین او شد. حافظی در این مدت تلاش بسیاری کرد تا کمی اوضاع نابسامان تامین اجتماعی پرحاشیه را بسامان کند.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر اجتماعی، با تحت پوشش قراردادن حدود 40 درصد از جمعیت کشور و گستردگی فعالیت های اقتصادی که تاثیر بسزایی در توسعه پایدار کشور دارد، از جایگاه و اهمیت ویژه ای در حوزه رفاه و تامین اجتماعی برخوردار است. باید توجه داشت گردش مالی بالای این سازمان و تنوع خدمات و مخاطبان آن ، مدیریت این سازمان عریض و طویل را حساس می کند. به همین دلیل مدیران تامین اجتماعی علاوه بر استفاده از راهکارهای مدیریتی، نیازمند تعامل هدفمند و منطقی با ذینفعان اجتماعی و سایر ارگان های تصمیم ساز در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و درمان هستند.

شروع مدیریت حافظی به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی همراه با تنش های فراوان این سازمان با کانون های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگی، بدهی کلان به بانک رفاه کارگران بابت هزینه پرداخت بخشی از افزایش حقوق بازنشستگان در سال 89 ، کسری بودجه قابل توجه (درآمد 900 میلیارد تومانی و هزینه‌های هزار و 400 میلیارد تومانی در ماه)، نارضایتی کارکنان، بازنشستگان و بیکاران بود. در چنین شرایطی حافظی توانست با استفاده از تجربیات کارشناسان، مدیران میانی و بازنشستگان این سازمان و ایجاد ثبات و امنیت شغلی در بدنه کارکنان آن کمی موجب آرامش در این سازمان شود. 

بخشی از مهمترین تلاشهای حافظی برای بهبود شرایط تامین اجتماعی به این شرح است:
- جبران کسری درآمد ماهانه این سازمان از حدود 500 میلیارد تومان در اوایل سال 89 به حدود 50میلیارد تومان تراز مثبت تا پایان آذرماه سال جاری.
- تلاش برای تعامل مثبت با کانون های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی و تشکیل جلسات هم اندیشی با این کانون ها در راستای اصل سه جانبه گرایی و ایجاد رضایتمندی میان ذینفعان اجتماعی و مخاطبان سازمان
- انجام سفرهای استانی با هدف برقراری تعاملات دوسویه با مسئولین سیاسی و اجتماعی استان، شرکای اجتماعی، مخاطبان و کارکنان به منظور شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای اجرایی با بهره مندی از خرد جمعی
- اهتمام در جهت باز نگری و بروز رسانی قانون تامین اجتماعی با استفاده از نظرات شرکای اجتماعی و صاحبنظران حوزه رفاه و تامین اجتماعی
- همراهی و کمک به هیات تحقیق و تفحص مجلس در جهت شفاف سازی بخشنامه ها و منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی
- پرداخت بدهی های معوق و انباشت شده سازمان به مراکز درمانی، پزشکان، داروخانه ها و دیگر طرف های قرارداد این سازمان
- برنامه ریزی برای ساماندهی زیرساخت های خدمات درمانی در جهت کاهش هزینه ها و ایجاد رضایتمندی جامعه تحت پوشش از طریق اجرای سیستم ارجاع و پزشک امین.
- ایجاد یک حساب متمرکز در راستای شفاف سازی با حذف حدود بیش از 1800 حساب برای وصول درآمدهای تامین اجتماعی.
- ایجاد سیستم پرداخت اینترنتی حق بیمه.
- ایجاد پایگاه اطلاع رسانی تامین در راستای پاسخگویی به مخاطبان.
- راه اندازی سیستم سراسری دیتاسنتر برای یکپارچه کردن اطلاعات بیمه شدگان و دسترسی کشوری به اطلاعات بیمه ای.
- ارائه اطلاعات مربوط به سوابق بیمه ای بیمه شدگان سازمان از طریق پایگاه اطلاع رسانی تامین
4547

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    6 1
    ایشان واقعا مدیر لایقی بودند.از رفتنشان افسوس خوردیم.
  • بدون نام BE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    4 2
    همین کارا رو کرده که ورش داشتن.
  • حسین IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    1 5
    با سلام.بنظر میرسد بیشتر موارد فوق لذکر واقعیت ندارد. ایشان در مجموع کارنامه قبولی از طرف کارگران و بازنشستگان نداشت و در ظول مدیریت اش بغیراز قول های الکی به کارگران وبازنستگان کار خاصی انجام نداد کمتر به برنامه ریزی و قوانین مصوب مجلس محترم و شورای نگهبان محترم توجه میکرد و اکثر موارد جهت گریز از اجرای قوانین می گفت بودجه لازم را ندارد و همیشه بدنبال زیاده خواهی بود و همین امر باعث برکناری ایشان شد.
  • بدون نام US ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    5 2
    مزد تلاش اش رو گرفت
  • بدون نام AU ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    0 4
    خوب اگه این همه کار مفید کرده پس چرا عوضش کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام US ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    0 0
    تامین اجتماعی چرا همه شرکتهایش را به بورس نمی آورد؟ در بورس می توانست خیلی شفاف و واضح کار کند
  • بدون نام US ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    0 0
    شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی چرا به بورس نیامد؟