سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی نوشت:

در حالی که چهار روز از حادثه غرق شدن اتوبوس دریایی، در خلیج فارس می گذرد، مسولان سازمان بنادر و دریانوردی برای شفاف شدن ماجرای رخ داده، شواهدی جدید از مخالفت های سازمان با حرکت این شناور دریایی منتشر می کنند.

صفایی، مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: همانطور که پیش از این اعلام کرده بودیم، به صورت دقیق و روشن اعلام کرده بودیم که سازمان بنادر و دریانوردی با تردد این شناورهای موسوم به اتوبوس های دریایی در آب مخالف است. سوابق تمامی نامه نگاری ها نیز وجود دارد.

در همین حال معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم از توقف تردد شناورهای موسوم به اتوبوس های دریایی در خلیج فارس خبر داد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادرو دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر گفت:این تصمیم در شورای تامین استان هرمزگان که به منظور رسیدگی به حادثه غرق شدن یک فروند اتوبوس دریایی در آبهای هرمزگان و بررسی وضعیت شناورهای مسافری این استان برگزار شد؛اتخاذ شده است .
"ا.. مراد عفیفی پور" علت توقف فعالیت این شناورها را که تعداد آنها اعلام نشده است را غیر استاندارد بودن شناورهای مذکور عنوان کرد و گفت:این شناورها فاقد شرایط لازم برای جابجایی مسافر بوده اند.
وی با بیان اینکه تردد این شناورها برای همیشه متوقف شده اند درخصوص علت اتخاذ این تصمیم پس از گذشت مدتها از فعالیت این شناورها گفت:سازمان بنادرو دریانوردی و اداره کل بنادرو دریانوردی استان هرمزگان از 12 سال پیش به دنبال توقف فعالیت شناورهای مسافری غیر استاندارد در مسیرهای دریایی این استان بودند اما این موضوع به دلیل محدودیتها و اعمال فشار از سوی برخی مراجع تاکنون محقق نشده بود.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادرو دریانوردی هرمزگان گفت:با غرق شدن اتوبوس دریایی در آبهای هرمزگان و تصمیم گیری در شورای تامین این استان ؛ نهایتا توقف فعالیت این شناورها از سوم بهمن ماه جاری اجرایی شد.
عفیفی پور با بیان اینکه در حال حاضر جابجایی مسافر در مسیرهای ذکر شده با استفاده از کشتی های مسافری مدرن صورت می گیرد گفت:در حال حاضر 20 فروند شناور مسافری مدرن با ظرفیت دو هزار صندلی در حال جابجایی مسافر در مسیرهای بندرعباس - قشم و هرمز هستند .
وی ازدحام مسافر در بنادر شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم را تکذیب کرد و گفت: این 20 فروند شناور در حال حاضر کاملا جوابگوی نیاز مسافران است.
عفیفی پور ورود شناورهای مسافری مدرن به ناوگان دریایی استان هرمزگان را از سیاستهای اداره کل بنادرو دریانوردی این استان عنوان کرد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =