نگاهی به نظر خوانندگان خبر آنلاین در مورد گزارش چند شغله ها و نقش آنها در رشد نرخ بیکاری.

علی پاکزاد: «مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی یکی از دلایل رشد بیکاری در میان جوانان را چند شغلی بودن گروههای سنی بالاتر عنوان کرد»، این سرآغاز متن گزارشی است که دو روز پیش در سایت خبر آنلاین منتشر شد(متن گزارش).
در این گزارش به تاثیر وضعیت چندشغلگی در اقتصاد ایران و تاثیر آن بر نرخ اشتغال پرداخته بود و در کنار نتیجه گیری که از نقش موثر چند شغلی در رشد نرخ بیکاری دارد، به وضعیت کسانی پرداخته شده بود که به دلیل درامد پایین نمی توانند علی رغم رسیدن به سن بازنشستگی امکان بازنشسته شدن را پیدا کنند.
تعدادی از خوانندگان خبر آنلاین در پیام هایی ذیل این گزارش به طرح تجربیات شخصی خود از این مسئله پرداخته اند که می توانید متن این اظهارات را در پی بخوانید:
بدون نام : به چه دلیل باید زود بازنشسته شد؟ با این افزایش بی رویه قیمت های همه اجناس و کالاها و افزایش 10 درصدی حقوق ها در طول یکسال؛ برخلاف کالاها که هر چند ساعت گرانتر میشود چه راه حلی وجود دارد ؟؟؟؟؟
بدون نام : حقوق پدر من روز دهم ماه تمام می شود و اگر کار نکند باید بیست روز گرسنه بمانیم!!! البته می گویند خوشه یک هستیم! حتما هستیم!
محمد : به داد فارغ التحصیلان بیکار برسید؛چرا که هیچ قانونی برای این قشر مظلوم جامعه ، وجود ندارد و از چشم همه دولتمردان به دورند.
بدون نام : بارها رفتم دنبال کار دیدم معلم های بازنشسته جا رو اشغال کردن . طرف بازنشسته دوتا موقعیت کار که دوتا جوان را می تواند مشغول کند، اشغال کرده است. معمولا هم جاهای خوب و می گیرند و اگر جای خالی باشه حتما یا حقوقش کم است یا رده پایین شغلی است. معلمی می شناسم با فوق لیسانس بازنشسته شده الان توی یک مرکز آموزشی دیگر رییس شده، در بازار هم مغازه دارد الان سر کار ریاست اش هم یا خسته است یا به مغازه مشغول تماس تلفنی با مغازه اش است، من جوان با مدرک فوق لیسانس رفتم پیش این فرد، گفت: جا نداریم بعد شنیدم از دوستهای بازنشسته اش در اون موقعیت شغلی استفاده کرده...
 بدون نام : فقط از دولت می خواهیم جلوی گران شدن ارز بگیرد چون کارخانه داران در خریدن مواد به مشکل می خورند مخصوصا مواد ایرانی که به ارز ربطی ندارد رو به افزایش هست وما نزدیک به بیست کارگر داریم کم مانده تعطیل کنیم.
/31222
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    535 4
    چرا باید برای کارمند دولت پروانه کسب بازار صادر شود کارمند صبح میره اداره و بعد از ظهر هم میره تو بازار کار میکنه به علت اینکه شغل اصلیش نیست تعادل وقیمت بازار روبه هم میریزه(کم فروشی) میکنه و هم جای یک جوان رو تو بازار می گیره نظر بنده رودر بحث قبلی تائید نکردید انشالله این دفعه تائید بشه
  • بی کس IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    10 0
    تازه مقوله تبعیض وبیعدالتی آنقدرجاافتاده که بصورت یک حق وحقوق طبیعی درمیان مردم وبیکاران ناامیدکشورجاافتاده است.ابتدا اعوان وانصاررادرقالب شرکتهای خدماتی جذب مس کردند وبعدازچندسال بصورت قانونی استخدام می کردندوحالا بابرچیده شدن شرکتهای خدماتی تامین نیروی انسانی شکل تقلب رادرقالب شرکتهای تعاونی گذاشته اندوبدبخت تحصیل کرده های بی کاربرای حداکثر10درصدپست های بلا صاحب باقی مانده بایدهمیشه روزنامه بازارکاربخوانندوتازه اراین آزمونهاهم برای فک وفامیل ازمابهتران انواع امتیازهای ناحق راتحت عنوان سابقه خدمت وکارپیمانکاری وشرکتی ویامثلا درآموزش وپرورش حق التدریسی وآموزشیار وشرکتی وهزارعنوان دیگرراقایل واعمال می کنند.نمایندگان هم که خودعامل اصلی رواج این پدیده شوم هستند.خدایاچشم مردم ومسوءلین رابگشا.
  • دنا IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    5 1
    استخدام 10000 نیرو در جهاد کشاورزی چی شد
  • سید علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    2 0
    بعد از 30 سال یه کارمندبا برجی 600000 تومان بازنشست میشه البته با تورم و دختر دم بخت و پسر فوق لیسانس بیکار تو خونه واجاره خونه لحظه ای برجی 200 ،300 هزار زیاد هم میاره !!!،چون یه سری از آدم ها خط فقر و زود یادشون میره تو کشور شیعه 12 امامی چند اعلام شده.