شبکه تلویزیونی نمایش با حضور رئیس جمهور،‌ رئیس سازمان صداوسیما و خانواده شهید رهبر فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم افتتاح این شبکه صبح چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما در بخشی از سخنان خود در مورد این شبکه و ظرفیت موجود برای تامین نیازهای آن گفت: «حدود 2000 فیلم ایرانی و فیلم‌هایی از سراسر دنیا در جدول پخش برنامه‌های این شبکه جای می‌گیرد.»
 
او ادامه داد:‌«تلاش شده در جدول برنامه‌های این شبکه فیلم‌هایی مناسب کودک و نوجوان، انیمیشن‌‌های جذاب ایرانی و خارجی، فیلم‌هایی متناسب با جوانان و همچنین فیلم‌های معناگرا، خانواده‌محور و سینمای کلاسیک جای بگیرد.»
 
رئیس سازمان صداوسیما گفت: «رسانه ملی باید پاسخ مناسبی به مطالبات ملی و مردمی بدهد و مخاطبان می‌توانند با تنظیم زمان خود از برنامه‌های این شبکه استفاده کنند.»
 
او با اشاره به شبکه تلویزیونی آی فیلم اظهار داشت: «این شبکه با استقبال مردم منطقه مواجه شده است و در آینده نزدیک بخش انگلیسی این شبکه راه‌اندازی خواهد شد. همچنین بخش عمده‌ای از شبکه‌ای با زبان اسپانیولی را آثار ایرانی تشکیل خواهند داد تا مردم منطقه آمریکای جنوبی امکان بهره‌بری از کارهای ایرانی را به دست بیاورند.»
 
ضرغامی گفت: «50 درصد کشور تحت پوشش سیستم پخش دیجیتال برنامه‌های تلویزیونی است و امکان استفاده از برنامه‌های 16 شبکه در این مناطق وجود دارد.»
 
مراسم افتتاح شبکه نمایش با حضور همسر و فرزند شهید غلامرضا رهبر، رئیس سازمان صداوسیما و رئیس جمهور برگزار شد و در این بخش محمدعلی کشاورز که در بستر بیماری بود، در تصاویزی ضبط شده راه‌اندازی این شبکه را تبریک گفت و تاکید کرد شبکه‌هایی از این دست می‌تواند در مقابل هجوم ماهواره‌ها قرار گیرد.
 
محمود احمدی‌نژاد دیگر سخنران این برنامه با اشاره به شروع به کار شبکه نمایش اظهار داشت:‌ «شبکه نمایش حاصل زحمات همکاران صداوسیماست. کار صداوسیما امروز سنگین و خطیر است. رسانه ماموریت سنگینی برعهده دارد. در شرایطی که ارتباطات پیچیده‌تر می‌شود و نیازهای تازه‌ای تعریف می‌شود، رسانه‌ها در پاسخگویی به نیاز مردم نقش اول را ایفا می‌کنند.»
 
او ادامه داد:‌ «با توجه به قانون اساسی در ایران ساماندهی تصویری و صدا مانند رادیو و تلویزیون برعهده سازمان صداوسیماست و این مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند. صداوسیما باید به نیازها و گرایش‌های مختلف پاسخ دهد. صداوسیما باید طیف وسیعی از نیازهای متعادل و انسانی را پاسخگو باشد. در سال‌های اخیر طیف خدمات صداوسیما گسترش پیدا کرده و اکنون هشت شبکه عمومی در همه کشور قابل دسترسی است. علاوه بر این‌ها شبکه‌های استانی و شبکه مستند و بازار را داریم.»
 
احمدی‌نژاد گفت:‌ «در مدت زمان فعالیت شبکه نمایش این شبکه موفق به جذب مخاطبان زیادی شده است. خیلی از افراد دانشجو و کارمند به خود من گفته‌اند که بعد از آمدن به خانه اغلب سراغ شبکه نمایش می‌روند. راه‌اندازی این شبکه را تبریک می‌گویم و امیدوارم با مدیرت خوب و محتواسازی مناسب این شبکه پیام‌آور ارزش‌های انسانی و الهی باشد.»
 
او توصیه‌های خود را به مسئولان شبکه نمایش چنین مطرح کرد: «هنر سینما و تلویزیون یک ظرفیت و فرصت است و نباید نگاه رفع تکلیفی به آن صورت بگیرد. فقط سرگرم کردن مردم نباید هدف باشد. این شبکه فرصتی است تا تولیدات سینما و تلویزیون سامان پیدا کند. صداوسیما عمومی‌ترین و شامل‌ترین دستگاه فرهنگی و رسانه‌ای کشور است. به اعتقاد من صداوسیما نیازمند 500 انسان متفکر است که برای برنامه‌های آن اندیشه تولید کنند.»
 
او اظهار داشت:‌ «از تمامی ظرفیت‌های مردمی موجود باید برای تولید و نگارش فیلمنامه استفاده شود و توانمندی‌ها باید سازمان‌دهی شوند. این شبکه و دیگر شبکه‌های صداوسیما به واسطه رقبای گردن کلفتی که دارند کار سختی پیش رو دارند.»
 
احمدی‌نژاد گفت: «ما به توانمندی اندیشمندانمان اعتماد می‌کنیم. اندیشه ملت ایران از رقبای زرنگ و فریب‌کار خود قوی‌تر است و آنان ضرورتی برای رعایت مرز اخلاق و انسانیت نمی‌بینند،‌ اما ما این‌ها را رعایت می‌کنیم. ایرانیان نشان داده‌اند هرچه رقیب آنان در عرصه هنر و اندیشه قوی‌تر باشد، بیشتر می‌درخشند.»
 
او اظهار داشت: «از همه هنرمندان می‌خواهم به این شبکه کمک کنند. ما باید حداقل تا دو سه سال آینده 100 شبکه تلویزیونی داشته باشیم. نیازهای امروز و آینده باید بررسی و پیش‌بینی شود و زمینه برای راه‌اندازی این شبکه‌‌ها فراهم شود.»
 
او همچنین در پایان سخنان خود به اظهارات محمدعلی کشاورز اشاره کرد و از و به عنوان هنرمندی موفق نام برد.
 
57243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =