مرگ 5 نفر در یک خودرو که شنبه اول بهمن اتفاق افتاد، با واکنش‌های تند کاربران خبرآنلاین مواجه شد.

هرچند عکس هایی که در گزارش تصویری مرتبط با آن منتشر شد، مانند آتش سوزی دیگری که چند ماه پیش در اتوبان تهران - قم اتفاق افتاد، دلخراش نبود، اما از بقایای باقی مانده از اسکلت خودرو، مشخص بود که چه اتفاقی برای 5 سرنشین آن افتاده است. ضمن اینکه تصور زنده زنده سوختن مسافران هم به خودی خود، دردناک است.

اما کاربران خبرآنلاین، غیر از لعن و نفرینی که داشتند، توصیه هایی هم برای فرار از مرگ درون پر تیراژترین خودروی وطنی داشتند. یکی از آنها نوشته است: "شماها که انقدر آتیشتون تنده چرا میخرید؟ یک ماه نخرید فقط یک ماه، سر ده روز ورشکستن، اخه خودمونم مقصریم."

کاربر دیگری هم در پاسخ نوشته: " منم 100% با شما موافقم. تحریم تنها راه چاره هستش ولی کی عمل میکنه.  همه این روزآ دنبال پول هستند. کافیه بگن فلان خودرو 100 تومن ارزون شد دیگه شب قبلش همه میرن جلوی نمایندگی میخوابن تا صبح زودتر نوبتشون بشه."

کاربر نکته سنجی اما تلخ تر نوشته است: "نکته که به راحتی ازش گذشتید: خودرو چرا ناگهان منحرف شده است؟
- راننده خواب بوده است.
- جاده دست انداز وحشتناکی داشته است و راننده برای اینکه داخل دست انداز نیفتد منحرف شده است.
-یا به علت دست انداز کنترل ماشین از دست راننده خارج شده است.

حتما نه جاده مقصر بوده و نه خودرو
مقصر فقط مردمند که خودرو های بد میخرند و در جاده های بد رانندگی میکنند."

هرچند در این میان نظرات منصفانه ای هم دیده می شود: "همه در مورد کیفیت ماشین گفتند البته درست هم گقتند ولی کسی در مورد سرعت بالای خودرو و بی احتیاطی و انحراف به چپ اون (احتمالا برای سبقت) چیزی نگفت. همه درست می گن که خودروهای ما بی کیفیته حالا که ماها (خریدارها) نمی تونیم کیفیت خودرو رو بهتر کنیم برای نجات جان خودمان و بقیه حداقل می تونیم درست رانندگی بکنیم."
برای خواندن نظرات بیشتر کاربران درباره این خبر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا در این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست، خبرآنلاین تنها نظرات کاربرانش را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    292 2
    اولا روحشون شاد. ثانیا به نظر من بهترین کار اینه که پراید 3 میلیون تومانی رو 12 میلیون تومن به مردم بفروشیم(حالا اگه 5 میلیون تومن به عراق صادر کردیم اشکال نداره)از طرف دیگه کیفیتشو روز به روز افتضاح تر کنیم.اینطوری میتونیم به کسایی که تو آتیش میسوزن بگیم که میخواستین برین بنز بخرین.پس تقصیر خودتونه که سوختین. تازه این یه روش هیجان انگیز هم برای کنترل جمعیت میباشد.و مشت محکمی هم به دهان یاوه گویان خواهیم زد. در ضمن رییس کمپانی تویوتا هم به نظر ما خر است که به خاطر نقص فنی ماشیناش تا زانو برای مشتریاش خم میشه و 500 هزار خودرو رو رایگان تعمیر میکنه و خسارت هم به مشتریاش میده. کلا مرگ بر بقیه
    • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      67 2
      قسمت مرگ بر بقیه رو خوب اومدی
    • محمد حسین NL ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      97 1
      جالب اینه بدونید که اکثر کسانی که به کشور عراق برای زیارت میروند وقتی ماشین های لوکس را در عراق با قیمت های از 2 تا 5 میلیون (بنز و تویو تا آخرین مدل ...) به پول خودمون میبینند کاملا شاخ در میاورند و باورشون نمیشه که دوتا خودرو ساز ماشین های بی کیفیت با قیمت کذایی به مردم کشور غالب میکنند. آخه گفتند قیمت بنزین اگر زیاد شد قیمت ماشین کاهش پیدا میکنه . کمتر که نشد هیچ تازه دوبله شد!
    • آیدین از کلن GB ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      48 1
      من هم کلا با این دوستمون موافقم اصلا کل دنیا قلت کردن حگ با اونیه که زورش،لابیش،رانتش و... بیشتره.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    144 0
    راهش اينه: نخريم كه اگر بخريم ...ريم
    • armin US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      97 0
      من با نظر ایشان موافق هستم.چون بعد از شکست اقتصادی که دولت بر من در سال 1386 تجمیل کرد و ناچار از فروش خودروی خود برای حفظ آبرو شده ام ، اگر چه به زور هم شده توان خرید پراید را در حال حاضر دارم ولی نمی خرم.همچنین تا حد امکان از سوار شدن به خودروی پراید نیز خودداری می کنم.
  • حميد IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    دوستان عزيز مهمترين مولفه در سلامت رانندگي احتياط است، هيچ ميدانستيد ايمن ترين خودروها با سرعت زير 70 كيلومتر تست تصادف ميشوند. و درصورت عدم احتياط حتي با ايمن ترين خودروها (بنز. بي ام دبليو ، ولوو )هم هموطنان عزيزمان قادر خواهند بود خودكشي و ديگر كشي را ه بياندازند. به اميد ايجاد فرهنگ رانندگي ايمن
    • مهدی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      116 8
      برادر ! اخوی ! دوست عزیز ، به نظرت آمار بیشترین تلفات حوادث رانندگی جهان که در اختیار ایران عزیزمان میباشد به علت ضعف فکری و عقلی ایرانیان و ناشی از عدم وجود شعور در بین هم وطنانمان است ؟! فکر نمیکنی به علت وجود این ارّابه های مرگ در سرتاسر کشور ( البته به جز مناطق آزاد ) باشد ؟ نیاز نیست ذهن خودت رو زیاد مشغول کنی چون جواب کاملا مشخص و آشکار میباشد ای مسلمان !
    • بهار IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      54 1
      دوست عزیزی که فکر می کنید ایرانیان بد رانندگی می کنند و خودشان مقصرند که کشته می شوند و فرهنگ رانندگی ندارند؛ آیا تا به حال به کشورهای عربی سفر کردین؟ به آسیای جنوب شرقی چطور؟ اگر خودتون نرفتین از اونایی که رفتن بپرسین فرهنگی رانندگی در اون کشورها چطوره خصوصا در کشورهای حاشیه خلیج و از همه بدتر عربستان. در مورد جنوب شرق آسیا هم تایلند مثال بسیار خوبی است اگر رانندگی و سرعت سرسام آور اونها رو ببینید اذعان می کنید که دلیل رتبه اول بودن ایران در تلفات تصادفات رانندگی فقط مربوط به محتاط نبودن ما نیست.
    • بنده خدا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      59 1
      دوست عزيز چه احساسي خواهي داشت وقتي كه با خودروي سمند صفري كه يه ماهم نيست درآورديش يهو تو پيچ ، سيبكش ببره و ماشينت چپ كنه و دختر كوچولوي ناز 8 ساله ات بميره ؟ نقص در ريخته گري قطعات خودرو ! تازه مي دونيد خودرو هاي شيفت شب ( كه معمولا به علت خواب آلودگي كارگران بي كيفيت ترين توليدات مي باشند براي شهرستانها ( مردم درجه دو ايران ) ارسال مي شوند! آنوقت تو از فرهنگ مي گويي ؟
    • پیمان IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      53 2
      من میگم بیایم بازم جریمه های رانندگی رو بیشتر تر کنیم...شاید آمار تصادف 0.000001 % بیاد پایین..!!!!
    • منتظر المهدی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      32 0
      آخه عزیز دل برادر وقتی تو فیلم تست خودرو نشون میده ماشینا تا داشبورد جمع میشن واقعا این با 70 کیلومتر تست میشه ... برادر جان یکم درست ببین ... متاسفانه ما ملت درغگویی هستیم ... از هر فرصتی واسه منافع خودمون دروغ میگیم ... این پراید این ماشین لکنته که خودمم یکیشو دارم والله با سرعت بالای 70 تا ایمن نیست و هر اتفاقی میتونه بیفته ضمن اینکه شما کافیه با سرعت 50 کیلومتر سر یه پیچ تند زود فرمون بگیری اونوقت بهت میگم آیا تو باقالیا میری یانه ؟! ضمنا یه سئوال از مسئولین دارم ... بنظرتون با این همه دروغ و ناشی بازی که تو این مملکت هممون داریم میبینیم آیا واقعا به خدا اعتقاد داریم ؟ آیا امام حسینی واقعا هست که این همه ازش دم میزنیم و آخر سر شرمندش میکنیم ؟ خبر جون جرات داری این متنو نشر بدی ؟ فکر نکنم
  • فرزاد IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    69 13
    تنها راه حل مشکل پراید در ایران افزایش میزان جریمه رانندگانی است که با پراید بیشتر از 50 کیلومتر در ساعت رانندگی می کنند.چرا که در کشور ما زور هیچکس به شرکتهای خودروسازی و آقای کفاشیان نمی رسد.مقصر نه جاده است نه خودرو نه پلیس .مقصر فقط میزان جریمه ها است....
  • رضا 110 IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    10 99
    مگه میشه از مرگ فرار کرد؟؟؟
    • مهدی US ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      103 2
      از مرگ با پراید بله ! میشه فرار کرد !
  • reza DE ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    مقصر نه ماشين پرايد نه كمپاني مقصر اصلي رانندگي وطرز گواهينامه دادن هست,اگر جاي پرايد بنز يا بي ام وي هم بود همين ميشد.شما ببيند در ان وقت روز در ان مسير كه اتش نشان با ترافيك بوده اين پرايد چه سرعتي داشته.فقط مشكل بد رانند گي كردن است.
    • میلاد IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      2 0
      آقا رضا.شما که میدونی این ملت ما مردم خوشحالین.ترافیک بعد از تصادف به وجود اومده.چون مردم عوض اینکه راه رو باز کنن واسه ماشینای امداد،میزنن کنار شروع میکنن با موبایل فیلم برداری کردن.
  • بدون نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    109 0
    سلام چرااگر شخصی کوتاهی سیاسی کند دنیا بر سرش خراب میکنید ولی کارخانه ای عظیم دارد وسیله بی کیفیت ومستعد مرگ میسازد برای هیچکس مهم نیست چون جان انسانها متاسفانه رده بندی دارد.
  • كريمي IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    53 4
    به نظرمن بهترين كاربراي فراركردن ازمرگ درپرايداين است كه هيچ وقت پرايدسوارنشيم بايددرودگفت به همه دست اندركاران صنعت
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    83 3
    تا وقتی که منافع فردی و گروهی خواص بر جان و مال مردم این سرزمین ترجیح داده شودتا دنیا دنیاست همین است و بس ...
  • حامد IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    42 4
    درسته كه نوع و كيفيت ماشين در حوادث رانندگي مهم است ولي هر ماشيني با اين وضع جاده ها و عوامل خطرساز مي تواند حادثه ساز باشد و ماشين هايي هم كه ريسك بيشتري دارند راننده بايد احتياط بيشتري بكند و در كشور ما هم انتخاب ماشين خيلي محدود است و چاره اي جز احتياط كردن ما نيست.
  • همایون مقدم IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    56 3
    بنظر بنده خودروی پراید درسته که ایمنی خودروهای روز دنیا را ندارد ولیکن اکثر کسانی که پراید سوار میشن طوری این ارابه را میرونند که انگار پشت رول فراری نشستن بنظرم باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود
  • رحیم IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    63 5
    آخه چرا نظر سنجی میکنی . من تا حالا چندین نظر گذاشتم ولی اونی که نشسته نظرات رو میخونه کامنت من رو مطابق میل خودش تغییر داده و بقول خودش خلاصه کرده . هر اول صبح پشت کامپیوتر که مینشستم کارم این بود که خبر آنلاین رو بخونم . هر 1 ساعت یکبار چکش میکردم . حالا فهمیدم شما هم یک عده سانسورچی بی عقل هستید . مطمئن باشید نه تنها دیگه سایت رو نمیخونم بلکه تمام سعی ام رو میکنم تا دیگران رو هم با افکار دگم و سانسوری شما آشنا کنم .
    • مهدی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      سانسور که همه جا هست ، ولی خبرآنلاین نسبت به دیگر خبرگزاری ها بسیار آزادانه تر و منطقی تر عمل میکنه ، این سانسوری هم که میکنه واسه خاطره محدودیت هایی است که از بالا اعمال میشه وگرنه مثل آب خوردن فیلتر میشه و تنها سایتی که تقریبا حرف دل مردم رو میزنه از دسترس خارج میشه ، اونوقت شما هر روز فارس نیوز رو ببین و صفا کن :دی
    • پیمان IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      253 2
      خبر آنلاین حیا کن--- سانسور رو رها کن...!!!
    • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      15 1
      فعلا این خبرآنلاین هم مثل پراید میمونه! از هیچی بهتره. غنیمته... اگر سانسور نمیشد میگفتم که به چه خبرگزاری هایی سر بزنی تا قدر اینجا رو بدونی
  • بدون نام US ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    472 0
    ماشین استاندارد، هوای سالم، وضعیت اقتصادی معقول، اشتغال و .... حق مسلم ما نیست؟ چرا همه اینا داره قربانی فقط و فقط یکی از حقوقمون می شه؟
    • کامران IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      13 0
      کاش می شد هزار تا به نظر شما رای داد.
  • علی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    11 69
    دوستان عزیز موقه ای که خود شرکت سازنده خودرو در ماشین تولیدی آژیر خطر برای سرعت های بالای 120 کیلومتر تهیه کرده است یعنی اینکه با این ماشین نباید بیشتر از آن تجاوز کرد چرا که اصلا این ماشین برای چنین سرعتهائی طراحی شده است دقیقا مثل این است که شما با موتور سیکلت بیائید و تک چرخ بزنید و بعد بگوئید موتور سیکلت ناامن است حال از شما سوال میکنم چه کسی از شما تا به حال شنیده که یک پراید با سرعت کمتر از 120 کیلومتر دچار سانحه جدی شده است باز هم میگویم پراید یک خودروئی است برای سرعت 120 کیلومتر جهت رفاه حال هموطنان با سطح درآمد متوسط و به نظر من خیلی هم در همان سطح خوب است .همه که نمی توانند 206 سوار شوند .
    • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      31 1
      سلام مهندس چرا به پراید گیر دادی همین زانتیای که 30 میلیون قیمتشه از پراید هم نا امن تره از 5 نمره ایمنی فقط 1.5 نمره گرفته. مگه همین پراید تو امریکا یا کره تولید نمی شد وضعیتش این بود نه به خدا یه عده از خدا بی خبر این بلا رو سر پراید بدبخت اوردن نمیدونم چه جوری میخوان جواب خدا رو بدن البته اگه به خدا ایمان داشته باشن حالا شما هم بیا سانسور کن به خدا یه ساعت طول میکشه تایپ کنم کل روز هم باید هی بیام سر بزنم ببینم شما منتشر کردین یا نه ؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    58 9
    مرگ و پراید از سنخ هم هستند یعنی مرگ مساوی با پراید و پراید هم مساوی بامرگ .... هیچ موقع این دو از هم جدا نمی شوند مگر ان شاء الله حضرت عزرائیل سلام الله علیه تشریف بیاورند
    • Mostafa IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      21 3
      خشمزه با نمک خنک سرد :)
  • پارسا IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    19 1
    ايرانيان عزيز ترا به خدا قسم خريد پرايد راد تحريم كنيد و نخريد . تا كي بايد شاهد مرگ عزيزان ، دوستان ، هموطنان خودمان باشيم با اين ماشين بي كيفيت ؟؟؟؟ مسولان خدا از سر تقصيراتتون نگذره . كه باعث ريختن خون هزاران بيگناه مي شيد .
  • منتقد IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    4 0
    سلام بر تمام ایرانیان مشکل می دانید کجاست مشکل آنجاست که ما نمی توانیم برای یک ماه اقلام و اجناسی که گران می شود نخریم و این هم به خاطر این است که بعضی ها در ایران زیاد پول دارند و اصلا برایشان مشکل نیست که گوجه و خیار را و دیگر موارد را با هر قیمتی که می خواهند بفروشند بخرند و الا اگر قدرت خرید ملت یک جور بود اینطور نمی شد
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    9 0
    tفکر می کنین اگر اظهار نظر کنیم فایده دارد مگر آتش گر فتن خودبخود 405 وسمندهای سال83و84 را یادتان رفت که اثبات شد فقط نقص خودرو مقصر بوده خوب چه شد ایران خودرو تنبیه شد یا خسارت داد؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 4
    دوستان لفظ يا ابالفضل را به كاربريد
  • حسین توسی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    9 1
    انشاا... خط تولیدش متوقف بشه و مسولین بیشتر به فکر خودرو ایمن کم مصرف وخوب تولید داخل یا وارداتی باشند
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    22 0
    اگر خودروی های خارجی را به قیمیتی که در همون کشور عرضه می شود در داخل ایران هم فروخته شود بعدش خودرو ساز داخلی حواصشو جمع می کنه تا به فکر کیفیت خودرو باشه./
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    10 0
    دوستان عزیز بهتره همه چیز رو با هم ببینیم به نظر من وضعیت کیفی در صنعت خودرو با توجه به شرایط موجود در کشور از وضع دیگر صنایع بهتره ، چرا کسی به انفجارهای متناوب در عسلویه توجه نمی کنه چرا کسی از وضعیت خرید محصولات بی کیفیت که نقش حیاتی و ایمنی در صنعت نفت دارن چیزی نمیگه ، دوستان ایران ما تحت شدید ترین تحریم هاست و با اجناس بی کیفیت برادران کمونیستمون بهتر از این نمیشه
  • م IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    4 1
    به نظر من در شرایط کنونی با ماشین پراید باید با سرعتی بین 80 الی 100 کیلومتر در ساعت و با دقت بالا رانندگی کرد. هیچ موقع بالای 100 نباید رانندگی کرد.
  • حبیب IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    12 0
    من خودم دو ماهه یک پراید خریدم . قبلا اگه می دیدم کسی 9 میلیون داده پراید خریده می گفتم عقل نداره . آدم دوچرخه سوار میشه پراید نمی خره . ولی واقعا چاره چیه ؟ آخرش دیدم تنها گزینه ی منه فوقش 100 تا بیشتر نمیرم . واقعا این ماشین ارزش این همه پول رو داره ؟ آخه وقتی کل قطعاتش رو جمع می کنی میشه 4 میلیون چطوریه که کارخونه ماشین رو نزدیک به 10 میلیون میفروشه ! اونم با نوآوری های تحسین برانگیز . پراید 131 و 132 و 132.5 و 133 و 134 و 134.75 و .......
  • فرفره IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    7 4
    مگه سایر ماشین ها کم تلفات میدن که به پراید بند کردین . کسی تا حالا تو پژو یا سمند یا زانتیا نمرده ؟ این ماشین ها هر کدوم 2 یا 3 برابر پراید قیمت دارن .مسئول این نابسامانیها در تعیین ایمنی خودروها در کشور . معلوم نیست کی هست. وقتی شماره گذاری جلو شماره شدن وانت پیکان رو گرفت تو بوق و کرنا کردند که وای 2500 نفر کارگر کارخونه بیکار شدن . خوب البته ما ایرانی ها هم راضی میشیم واسه جلوگیری از بیکاری این تعداد کارگر یه تعدادی به وسیله ماشینهایی که این کارگرا تولید کردن کشته شن. چه قدر ما مردم خوب هستیم نه؟ حاضریم عزیزامون بمیرن اما دوستامون بیکار نشن!!!!!
  • بينام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    37 4
    مرگ بر سايپا.مرگ بر.....
  • راوی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    27 1
    به نظرمن نه پرایدمقصره ،نه راننده،نه جاده فقط تقصیر غضنفره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • پارسا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    23 1
    خبر آنلاينيها براتون متاسفم كه شما هم دنباله رو سياستين كه مردم را به كشتن بدين . كامنت من چه مشكلي داشت به جز حقيقيت كه منتشر نكردين ؟؟؟؟؟
  • رهگذر IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    10 0
    بازم به خبرآنلاین که نوشته بود پراید بوده! بعضی از خبرگذاری ها که احتمالا سهمی در سود دارند نوشته بودند خودرو سواری!!
  • محسن IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 10
    یعنی فقط کسانیکه پراید دارند تصادف میکنند؟؟؟؟؟؟ و وقتی تصادف کردند حتما می میرند ؟؟ پس این همه مردم که پراید دارند چرا تصادف نمیکنند؟؟؟ قربون شکل ماهتون ، یه نگاهی به آمار تصارفات رد ایران بیاندازید بعد ببینید چند درصدش مربوط به پرایده؟؟؟؟؟
    • مجید IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      7 0
      محسن جان طبق فرمایشات رئیس پلیس راهور 27% تصادفات منجر به مرگ مربوط به پراید میباشد.20%مربوط به وانت زامیاد(سایپا)باقیش مربوط به سایر وسائط نقلیه.حالا بدو دنبال پرتقال فروش.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    12 0
    راهش اينكه دولت اجازه بده مردم هم بتوانند خودرو هاي ارزان و ايمن خارجي را سوار شوند ان وقت شايد داخلي ها هم به فكر ارتقا ايمني توليدات خودشان بيفتند به جاي اينكه دائم فقط شكل چراغهاي عقب وجلو ان را عوض كنند
  • بدون نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    2 4
    با سلام . به نظر من پرايد وسيله اي است برا سرعت حدااكثر 100 كيلومتر . و تنها راه كه ميتوان جان سالم بدر آورد اين است كه ويراژ و حركات نمايشي ندهيم (كه البته اين جور حركات خلاف قانون هستند). اگر اينها رعايت شود ماشين ماشين خوبي است .البته در اينجا بايد بگم كه پرايد يك وسيله اي است براي داخل شهر
  • amin IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    7 0
    تنها راه نخریدن است که به کاهش آلودگی هوا هم کمک میکنیم
  • پرهام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    10 2
    بهترین کار اینه که اصلا پراید نخریم اما بیچاره مردم که حقی برای انتخاب دیگر ندارن ! خدا بخیر بگذرونه . ان شاء الله
  • کوروش IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    7 4
    به نظر من باید نگذاریم پراید از شهرها خارج بشه یعنی اینکه پراید داخل هر شهر بمونه . امنیت خارج شهر ها رو نداره
  • مسعود IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    7 4
    شايد اگر پرايد نباشه ميزان مرگ كمتر ميشه ولي امار تصادف زياد ميشه حساب كنيد با پرايد 120 بيشتر نميشه رفت اينطوري ميشه با 180 برن كه همش بايد تصادف بكنن.خودمونيم ما چقدر شعور رانندگي داريم؟خودتون قضاوت كنيد
    • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      2 0
      داداش حداقل نظرات بالا رو میخوندی.ملت ایران شعورشون بالاست اما امکانات ندارن.در حقت داره ظلم میشه مسلمان.
    • بدون نام IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      1 0
      ما ایرانی ها اگه بذارن از همه بیشتر شعور رانندگی داریم ولی حیف اینجور ماشینارو نمیشه باشعور روند برای داشتن شعور رانندگی اول از همه باید ماشین باشعور داشت
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    3 1
    این ماجرا بیشتر به مثل مشهور دزدیده شدن خر مش رجب شبیه است که در آن دزدیدی همه مقصر بودند به غیر از دزد ٰ؛ که تقصیری نداشت . درمورد سایپا هم ؛ همه مقصرند به جز شرکت سایپا .
  • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    3 0
    اگه مشکل فقط پراید هست، باشه من یکی تحریم کردم. آیا بقیه ماشین هایی که تولید میشه فرقی با پراید داره؟
  • موسن IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    0 0
    بي حيال كي ارزون ميشه بخريم كه ماشيني كه به قول مهندساش 200 خوردهاي فطعه اش عوض شده ميگن جديداش ستاره ندارن واسه ايمني بهش بده چون كيفيتش مهركه است ايول خودرو داخلي پوشالي راستس داداش شيفت شبو به همه غالب مي كنن
  • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    2 0
    مثلث راننده-جاده-ماشین تعیین کننده است-سهم راننده بیشتر از دم عامل دیگه است-پراید ماشین تیزیه و رانندگی با اون مهارت بالائی میخواد که اکثر افراد انتخاب اول برای خریدشون هست(کم تجربن)-
  • بدون نام CA ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    0 0
    قبل از آمدن شرکت ایرانسل و روش فروش و تازه کاری هایش شرکت همراه اول یکه تاز بود و هر خطی را تا یک میلیون تومان بدون هیچ امکاناتی به مردم قالب می کرد ولی دید که مردم به ایرانسل که هم ارزان و هم دارای امکاناتی بود سعی کرد خودش را بروز کند و امکانتی آورد خب اگز شرکتهای خارجی ماشین با همان قیمت کشورشان در ایران عرضه می کردند مردم حتما رو به آنها می کردند و این شرکتها ی ایران خودرو و سایپا که دولتی هستند سعی در رقابتی کردن می کردند
  • میثم IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 1
    بنظر من بهترین خودرو که میتونه همه استانداردها رو توی کشور ما یکجا پاس کنه و بتونه توی جاده های شخم زده کشور عزیزمون از اون استفاده کرد ، الاغ هستش ... . . با تشکر
  • فتح خاکریز به خاکریز IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 0
    بنظر من ما بیایم رو خودروسازامون فشار بیاریم که دیگه وانت پیکان و نیسان رو تک رنگ تولید نکنند و چند تا رنگ دیگه هم بهش اضافه کنن، باقی مسائل پیش کش. کمپانی های خودروسازی فرت و فرت ماشین طراحی و تولید می کنن ولی شرکت های ما فقط تیراژ رو می برند بالا و با بالاترین قیمت و کمترین کیفیت به مردم می فروشند (میندازند). تو ایران احترام به پول و جان مشتری جزو خدمات روابط مشتری بحساب نمیاد و فقط مشتری مداری رو دادن پیامک روز تولد می دونن. به امید اینکه بالاخره تو ایران هم وانت نیسان خاکستری تولید بشه
  • بدون نام US ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 0
    کاملا درست است که عمده ترین عامل تصادف عامل انسانی است ولی اگر وسیله نقلیه و جاده استاندارد باشند صدمات و آسیب ها به حداقل خود خواهد رسید - نتیجه می گیریم که تا رانندگی مان خوب نشده رانندگی نکنیم و دوم از جاده های نا امن استفاده نکنیم سوم اصلا ماشین نخریم ( البته نوع استاندارد ملی )
  • ایرانی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    0 1
    بنظر بنده این ماشین اگر بنز، پورشه، تویوتا و هر ماشینی هم بود به این وضع می افتاد. پراید همان ماشینی است که از چندین سال پیش در رسانه ها برای فروش آن تبلیغات زیادی می شد و خودروسازان به همراه بانکها این ماشین را در قالب وام خرید خودرو اکثرأ به کارمندان قالب کردند. ولی اخیرأ چرا این همه در خصوص پراید و تصادفات آن داستانسرایی می شود،شروع شده و علت آن این است که خودروهای گرانقیمت زیادی وارد کشور شده و برای آنها دنبال بازار هستند و با تخریب صنایع داخلی باز هم می خواهند صنایع چین راسر پا نگهدارند.
  • بدون نام CN ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    2 0
    بهترین کار تقدیر از کیفیت مافیای خودرو سازان است
  • عليرضا IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    2 0
    بياييم منصفانه به قضايا نگاه كنيم تو اين كه اكثر ماشين هاي توليد داخل حتي يك ستاره تست تصادف را ندارند و كاملا نا امن هستن ، شكي نيست ولي خدا وكيلي وضعيت رانندگي (فرهنگ رانندگي ) خود ما به چه شكله ؟! چند درصد مردم پرايد سوار ، پژو سوار و... وقتي داخل اتوبان يا جاده ها رانندگي ميكنن سرعت مجاز دارن ؟به جرات ميشه گفت بالاي 90% اونا سرعت هاي بالاي 120 رو بارها و بارها تجربه كردن پس ...
  • ایرج IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    0 0
    آمار تصادفات ایران در سال نشان می دهد مقصر فقط کیفیت پایین خودرو های ساخت داخل نیست ما مشکل عدم فرهنگ رانندگی داریم.همچنین عدم شناخت از کلاس خودرو و قابلیت و توانایی آن .
  • رهگذر IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 0
    این دوستانی که میگن اگر با 100 یا 70 با پراید رانندگی کنند امن هست! یا واقعا تجربه رانندگی ندارند یا اصلا سوار پراید نشدن! دوست عزیز تصادف که فقط این نیست که شما بزنی به یه جایی، ماشین یه حداقل ایمنی باید داشته باشه که اگه کسی به شما زد هم سالم بمونید. شما که میگید زیر 70 امن است. خوب دوتا ماشین با سرعت 60 بزنن به هم میشه مثل اینکه یکی با 120 بزنه به اون یکی!!
  • بوق IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    4 0
    چرا ما همه چیزو به نرخ جهانی میخریم ولی ماشینو به قیمت داخلی؟اونم از نوع افتضاحش؟
  • علی شکارچی دیوشلی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    2 0
    به هیچ وجه نمیشه فرارکرد چو سیستم ضد سرقتش دقیقا لحظه تصادف که نباید کار کنه برای اولین بار به کار میوفته و تمام درها قفل میشه که خدای نکرده دزدی بعد از تصادف فکر دزدی به سرش نزنه
  • جلال IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    0 0
    تو اکثر نظرات گفتند تقصیر خود مردم هستش که پراید می خرن ولی هیچ کس نگفت چرا؟آخه عزیز من اکثر مردم که می بینی پراید خریدن اکثرشونم دارن با همون مسافرکشی می کنن.یعنی مجبورم با این اوضاع بد اقتصادی یه پراید چکی بخرن و بیفته تو شغل سوم و مسافرکشی کنه.بد از اون هم، به به نظر من نبود مجری قانون و قانون خوبه که باعث این همه جرائم رانندگی میشه نه نبود فرهنگ رانندگی چون اگه یه سر به همین دبی یا ترکیه خودمون بزنید می بینید یه ایرانی تا پاشو تو فرودگاه دبی میزاره و پشت ماشین میشینه همه ی قوانین را اجرا میکنه نه لایی میکشه نه بین خطوط میره نه .....یعنی اونجا هواش فرهنگ سازه که اینجوری میشه.نه اونجا اینطوری نیست که خود ماشین راهنمایی رانندگی ورود ممنوع بره یا یه افسر هرکسی رو دوست داره جریمه کنه
  • شاهین IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    0 0
    کارشناسان می گویند در تصادفات جاده ای سه عمل انسان ، جاده و خودرو درگیرند . که هرکدام هم به یک میزان در این موضوع دخیلند و در هر کشور هم متفاوته . سهم هر کدام ازاین عوامل در ایران به ترتیب زیر است 70 درصد به انسان ( فرهنگ رانندگی ) 20 درصد جاده و 10درصد خودرو است .
  • وحید از یزد IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 0
    .... مگه 405 هم تا چندسال پیش دچار آتش سوزی نیمشد !؟؟! بعدش میگن ایرانی ، ایرانی بخر !!!! به خدا جنس ایرانی مفتش گرونه !!!
  • محمود IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    6 1
    حضرات من تازه پراید خریدم اونم با 35 سال سن-نگین دیگه ترسوندینم
  • هومن IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 0
    با سلام متاسفانه،اشکال کار در این است که مصرف کننده نهایی تنها ظاهر بیکیفیت خودرو را می بیند(که البته ۱۰۰٪ حق هم دارد.) ولی اگر کمی دقت کنید، یکی از دلایل این بی کیفیتی و این حوادث،استفاده از قطعات فوق العاده سطح پایین و خارج استاندارد می باشد. این قطعات روزی در ایران در کارخانه هایی تولید می شدند که تحت لیسانس برترین برند های اروپایی بودند و با افزایش فشارهای سیاسی خارجی دیگر امکان ارتباط را ندارند و بنابراین یا تعطیل شده اند یا رو یه محصولات بدون استاندارد کشورهایی از جمله چین آورده اند یا یک شرکت چینی جای این تولید کننده را گرفته. انتظار کاملا بی جایی است اگر تصور شود یک خودرو با کیفیت در این شرایط سیاسی اقتصادی تولید گردد چراکه تولید کننده(قطعه ساز) از ابتدایی ترین امکانات برخوردار نیست.
  • عليرضا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    8 0
    دوسال پيش دوستم درجاده گناوه باپرايدبه يك پژوه 206برخوردكردوخودوخانواده درجاكشته شدن ورانده پژوه سالم پياده شدوخودرا به پاسگاه معرفي كرد شماخودتان قضاوت كنيدكه پرايدچه ماشين نامنيست
  • سید علیرضا موسوی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    3 0
    با سلام ، در اینکه پراید اتومبیل ضعیفی است و امنیت و حداقل فاکتورهای استاندارد سایر اتومبیلها را دارد شکی نیست . اما بیاییم کمی منصفانه تر بیاندیشیم آیا براستی راهها و جادههای ما ایمنی لازم را دارند . یا راننده های عزیز واقعا با سرعت مطمعنه رانندگی می کنند یا نه . تا از نگاه پلیس راه و دوربینهای کنترل نامحسوس عبور میکنند با سرعتی غیر مجاز ادامه مسیر میدهند ؟ !
    • محمد IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      1 0
      دقیقا با نظر شما موافقم . جاده های ایران واقعا افتضاح است. ( امسال میسازن یک ماه بعد همه جاش چاله داره) فقط ایندفعه ما تو مسافرت جاده بین اندیمشک به اهواز یه جاده جدید تاسیس شده که ناگفته نماند که این جاده به صورت خصوصی میباشد و عوارض آن 5000 تومان بابت سواریه که خیلی جاده خوبی من و برادرم با همین پراید 200 تا باهاش رفتیم اگه فکر میکنین دروغ میگم عکسش هم موجوده. فکر میکنم بعد از 5 سال این جاده ماله دولت میشه
  • گرزین IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 0
    تقریبا همه بخشی از حرفهاشون درسته ولی بیایید یک طرفه به قاضی رفتنو کنار بزاریم ، در این حادثه همه مواردی که دوستان گفتند دخیل بود از ایمنی راه و خودرو گرفته تا راننده خودرو و پلیس ، این درست نیست که بخشی از نظرات همه اشکال رو به خودرو میگیره یا همش به راننده ..... تا وقتی دموکراسی نباشه همینه که هست ......
  • ali IN ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    4 1
    هیوندا I۲۰ خارج از ایران ۱۰ میلیون، داخل ایران ۳۵ میلیون....حداقل بذارین ماشینهای ارزون خارجی وارد بازار بشن .....تا کی میخواین این ماشینهای آشغالتون رو به خورد این مردم بد بخت بدین؟؟؟
  • برزی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    3 0
    دوستان چرا اینقدر خودتون رو اذیت می کنید؟ شما اگه تا قیام قیامت هم بنویسید بازهم پراید و پیکان وانت و ... تولید می شن.شما فقط دارید وقتتون رو هدر میدید
  • محمود IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 0
    اگر جلوي باز شدن شركت ايران خودرو در تبريز را ميگرفتند ،خودروسازها حساب كار خودشونو مي كردند. خودروهاي ما كه يه روز در ميون پمپ بنزين دست دوم روشون كار ميزارن و آتيش مي گيره اونوقت تو دنيا با اعلام نارضايتي چند تا مشتري بلافاصله فراخوان ميزنن براي تعويض قطعه ما كجاييم و اونا كجا.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 1
    حالا هي گير داديد به پرايد مگه بقيه ماشيناي ايران استانداردن؟
  • بدون نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 0
    اگر فرض كنيم همه حرفاي اين دوستان درست هم باشه كه نيست تكليف اون همه آدمي كه تو ماشيناي ديگه هر روز دارن تلف ميشن چيه خدا سرنشيناي اين ماشينو بيامرزه اما به ياد بقيه آدمايي باشيم كه هر روز دارن تو جاده ها تو ماشيناي ديگه تلف ميشن
  • بدون نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    2 0
    گير دادين به سايپا مگه ايران خودرو ماشيناش اوكي هستن؟
  • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    3 0
    دوست من خدا رحمتش كنه با يه پژو206 خورد به درخت درجا تموم كرد هي نگين پرايد پرايد
  • احمدي IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    2 0
    سايپا مطمئن كه ميگن همينه ولي خوب شايد مقصر هم راننده باشه چند وقتيه يه سره دارن تو مجلس و رسانه ها و ... به سايپا گير ميدن. حالا نوبت سايپا شده تا ديروز انقدر پژو آتيش گرفت !!!! چي شد؟؟؟ اينم مث اون فكري ديگر بايد كرد
  • بدون نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    2 0
    اتفاقا پرايدهاي جديد خيلي محكم تر و قوي تر از خيلي از ماشيناي ايرانن من يه پژو داشتم اوفتاد تو جوب اومدن كمكم كنن درش بيارم ماشينو از گلگير كه بلند كردن گلگير كج شد و قتي رفتم نيگا كردم ديدم زير گلگير آرم روغن نباتي بود حلب روغنو استفاده كرده بودن
  • شهروند IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 0
    اینکه ما فرهنگ رانندگیمون خیلی ضعیفه یک مسئله مشخصه و احتیاجی به تایید و تکذیب نداره. اما خداوکیلی به پیر و به پیغمبر این پراید از اولش مشکل امنیت داشته و حالا که وطنی شده مشکلش بسیار حادتر هم شده. پراید همون مزدا 2 هستش که پس از تولید در آمریکا به علت مشکلات امنیتی تولیدش متوقف شد بعدها به فورد فیستا تبدیل شد که بازهم به علت مشکلات امنیتی تولیدش ممنوع و حقوقش به کیای کره فروخته شد. اونم کیای 500 سال پیش نه الان. قضیه پراید عین زانتیاست که تولیدش در اروپا به خاطر کسب یک ستاره ایمنی از 5 ستاره ممنوع شد و سایپا بدوبدو رفت خط تولیدش رو آورد اینجا! شما مقایسه کنید که پژو 206 5 ستاره ایمنی تصادف ازجلو داره و زانتیا یک ستاره! فکر می کنید پرایدی که با زور دست! قر میشه چند ستاره میتونه داشته باشه؟
  • بدون نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 5
    الان پرایدهای جدید اومدن بازار که خداییش خیلی ایمن تر شدن هم سواریشون خوبتر شده هم ایمنی بیشتری دارن
  • بدون نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 2
    یعنی شما فکر کردین اگه واردات خودرو آزاد بشه ماشین زیر ده میلیون تو ایران پیدا میشه باور کنید نیست با این اوضاع اقتصادی مردم هم که پول ندارن برن ماشین گرون بخرن
  • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    3 1
    واقعا از دست این ماشینای داخل نمی دونیم به کجا پناه ببریم ماشین پژو 206 صفر خریدم هنوز 5 هزار تا کار نکرده با سرعت 100 تا تو اتوبان لاستیکم ترکید خوردم به گاردریل پلیس اومده میگه به خاطر اینکه لاستیکت فاسد بوده ترکیده آخه چرا شرکت ایران خودرو یه همچین کلاه برداری کرده با خرج خودم رفتم لاستیک خارجی خریدم
  • بدون نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    9 0
    اون نظر که گفته گلگیر پژو حلب روغن بوده راست گفته منم خودم اینو به چشم دیدم تازه روغنش جامد هم بود از اونایی که کلسترول داره و واسه قلب خیلی ضرر داره احتمالا مدیران ایران خودرو کارخانه روغن نباتی هم دارن
  • مهدی از اهواز IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    1 0
    فقط یه کلمه میتونم بگم از این روز گار ..... هیهااااااااااااااااااااات.هیهااااااااااااااااااااات.هیهات
  • صدای آشنا IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    2 0
    دوستان میدونم برخی از شما عزیزان پول خرید ماشینای مدل بالا رو نداریدخب قطره قطره پولاتون رو جمع کنیدوشما که میخواید قسط پراید بدید یکی دوسال قسط بیشتر بدید عوضش خودرو بهتری سوار بشید:اینجوری میشه این خودرو رو تحریم کرد.البته اگه بعضیها نخوان پراید بخرن برای مسافرکشی!!!!!!! خدا آدمای مردم فریب رو هدایت کنه اگه قابل هدایت نیستندنیست ونابودشون کنه.