مصطفی رضاحسینی هدف تحریم​های ایران را تحت فشار قرار دادن مردم و ناامیدی آنان از نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران دانست.

نماینده شهربابک و عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص راهبردهایی که دشمنان انقلاب و ضد انقلاب ممکن است در انتخابات پیش روی مجلس دنبال کنند، گفت: آن‌ها به این انتخابات چشم دوخته‌اند و خیلی از طرح‌ها و برنامه‌هایشان را متناسب با حضور مردم جلو می‌برند.
وی ادامه داد: آن‌ها برای اینکه حرف خود را به کرسی بنشانند و ادعایشان درباره اینکه در ایران دموکراسی نیست را اثبات کنند، به دنبال کاهش میزان مشارکت مردم هستند. مانور روی رد صلاحیت‌ها از جمله این اقدامات آنان است.
رضاحسینی تحریم انتخابات را دیگر راهبرد غرب در خصوص انتخابات ایران دانست و گفت: اینکه بخشی از همکاران ما در انتخابات ثبت نام نکرده‌اند به این دلیل نیست که با غرب همراه بودند و نخواستند وارد عرصه شوند. اما خیلی از کسانی که هدفمند و بر اساس دستور حزبی خود وارد عرصه انتخابات نشدند، به نوعی بر اساس خواسته غرب جلو رفتند که بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند.
حضور نظامی آمریکا در تنگه هرمز و خلیج فارس و چنگ و دندان نشان دادن آمریکا دیگر موضوعی بود که حسینی به آن اشاره کرد و ‌گفت: این اقدام با هدف تحت تأثیر قرار دادن و راه انداختن هیاهویی است تا فضای ناامنی و اینکه در آستانه جنگ خواهیم بود، در داخل کشور القا شود تا بر این اساس مردم به سمت انتخاب چهره‌هایی بروند که با آمریکا تعامل و گفت‌وگو داشته باشند. بر اساس این سناریو اگر افرادی که می‌توانستند این هدف را محقق کنند، وارد عرصه انتخابات نشدند، مردم نیز در انتخابات شرکت نمی‌کنند تا از نگاه آنان دچار عارضه تعارض با غرب نشوند.
این اصولگرای منتقد دولت دیگر راهبرد غرب را زیر سؤال بردن اصل انتخابات دانست و گفت: دشمنان این نظام به انحای مختلف تلاش می‌کنند برای ایران ایجاد مشکل کنند و اوضاع را با کمک برخی از ایادی که داخل دارند، بر هم بریزند تا انتخابات زیر سؤال برود. نظیر آنچه در حوادث سال 88 دیدیم .
وی با اشاره به تذکر چند ماه قبل رهبر انقلاب در خصوص توجه به چالش امنیتی شدن فضای انتخابات، آن را متوجه مسئولان اجرایی انتخابات دانست و تصریح کرد: خطاب حضرت آقا متوجه مسئولان است که مراقبت کنند، بازی دیگران را نخورید.

/29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =