سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان به سخنان اخیر ریئس جمهور فرانسه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاين سارکوزی رئیس‌جمهوری فرانسه در جمع سفرای فرانسوی که در پاریس گردهم آمده بودند از روسیه و چین خواست تا با تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران موافقت کنند زیرا هر دو کشور برخلاف تصمیم اتحادیه اروپا برای تحمیل تحریم‌های نفتی تمایلی به حمایت از این تحریم‌ها ندارند که این امر شکافی را در جامعه بین‌المللی به وجود آورده است.
رئیس‌جمهوری فرانسه با حمایت از تحریم‌ها علیه ایران گفت: ما به تحریم‌های قوی‌تر و قاطعانه‌تری نیاز داریم که خرید نفت ایران را متوقف کند و دارایی‌های بانک مرکزی را مسدود کند و آنهایی که این را نمی‌خواهند، مسئول خطر بروز حمله نظامی هستند. به ما کمک کنید تا صلح را در جهان تضمین کنیم، ما واقعا به کمک شما نیاز داریم.
 
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران با ابراز تعجب از اظهارات غير مستند و بدور از واقعيت نيكولا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه مبني بر غير صلح آميز بودن فعاليت هسته اي كشورمان با رد اين اظهارات ، بر ماهيت صلح آميز و شفافيت فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران و همكاريهاي مستمر و نزديك هميشگي كشورمان با آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد نمود.
 
رامين مهمان پرست افزود : ظاهراً رئيس جمهور فرانسه ، با طرح ادعاهاي واهي بدنبال بهانه اي براي ايجاد و فشار بر روي ملت ايران از طريق اعمال تحريمهاي غيرقانوني و ناعادلانه است، اما بايد دانست اين گونه تلاشها براي افكار عمومي دنيا كاملاً شناخته شده و مردود است.
 
سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان همچنين تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با اجتناب از جدل هاي بي حاصل سياسي معتقد است كه تنها با مذاكرات جدي و مبتني بر رويكرد گفتگو و همكاري و نه از مسير اشتباه و تحريم مي توان به تفاهم دست يافت، اما به نظر مي رسد آقاي ساركوزي راههاي ديگري به غير از صلح و امنيت پايدار و عادلانه در منطقه حساس خاورميانه و خليج فارس را دنبال مي كند كه قطعاً راه به جايي نخواهد برد.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سونمز IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    6 8
    سارکوزی یشدت بااسلام ضدیت دارد.باموعظه اودرست بشو نیست .سیاست های مابایدبگونه ای باشد که ازاین سياست ها آسیب نبینیم.یکی ازاین مواردمی تواند اتحادنه تنها ملل مسلمان که دولتهایشان نیز باشد. همانگونه که دشمنان عملامتحدهستند.