پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

معاون حقوقی گمرک با توجه به تشدید برنامه های تنظیم بازار ارز در کشور گفت: مسافرانی که هنگام ورود به کشور بیش از 1000 دلار همراه خود دارند می بایستی اظهارنامه ارزی تنظیم کنند.

 مددی جهرمی معاون حقوقی گمرک  تصریح کرد: پر کردن اظهار نامه های ارزی به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی برای مسافران به هنگام استفاده ارز در بازار و یا خروج مجدد آن از کشور، مشخص شدن منشاء آن و مطلع بودن بانک مرکزی از میزان ارز ورودی به کشور صورت می پذیرد.
وی به نحوه تنظیم اظهارنامه ارزی در مبادی ورودی به کشور اشاره کرد و افزود: هر مسافری که از تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی وارد کشور می شود فرم اظهارنامه را از بانک ملی مستقر در مبادی دریافت و میزان ارزی را که به همراه دارد اظهار و سپس آنرا به تایید رسانده و ممهور به مهر بانک کند.
معاون گمرک کشور از مسافران خواست اظهارنامه ارزی را تا زمان خروج از کشور همراه خود داشته باشند تا از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
جهرمی تنظیم اظهارنامه ارزی را مربوط به گذشته دانست و گفت: پر کردن اظهارنامه ارزی برای مسافرانی که وارد کشور می شوند از گذشته وجود داشته اما هم اکنون که برنامه های تنظیم بازار ارز در داخل تشدید شده و محدودیت هایی در خرید و فروش ارز در بازار مطرح شده است یادآوری و تذکر در این خصوص لازم است.
 

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    89 1
    دیگر ارزی هم که مسافران وارد میکردند و قسمتی از نیاز بازار را تامین میکرد نیز وارد نمیشود. نباید نابغه باشی تا متوجه شوی. اقتصاد با پلیسی شدن اوضاع رونق و سامان نمیگیرد.
  • آریا US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    37 1
    عجب آشفته بازاری است! مسافری هم که بر فرض، خودش درآمدی در خارج از کشور داره و مثلا میخواد مقداری از درآمدش که به دلار یا یورو هست به ایران بیاره؛ باید بیاد اینجا سوال و جواب پس بده!
  • آریا US ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    32 0
    با این وضعیت دیگه هیچ مسافری با خودش پولی بر نمیگردونه به کشور.......... یا از همونجا برای فامیلهای خارج از کشور حواله میکنه یا همش رو خرج میکنه! والا!!!
  • بدون نام MY ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    43 2
    ای کاش با همین قدرت بر سر قضیه 3000 میلیارد هم جدی بودید
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    35 0
    حرف بیخودیه....می دانید چه صف طولانی برای این کار ایجاد خواهد شد؟ شخص برای 1500 دلار باید 1 ساعت صف بایستد.
  • آرمین IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    9 0
    به جای اینکارها، این کارها را انجام دهید: 1 دست از گران فروشی و پیش فروش سکه با دلار بالای 1500 تومان بردارید 2 نرخ دلار مسافرتی را از رقم متورم 1350 تومان به نرخ مرجع 1120 تومان کاهش دهید 3 مجاری عرضه ارز برای کسانی که بیش از 1000 دلار برای مسافرت نیاز دارند ایجاد کنید 4 نرخ سود بانکی را در بانک های خصوصی اختیاری کنید و از حالت دستوری خارج کنید 5 نرخ سود بانکی را در بانک های دولتی به بالای رقم تورم 30 درصدی افزایش دهید 6 ذخایر انباشته شده طلا در بانک مرکزی را به ارز تبدیل کنید