با اضافه شدن هفت فیلم دیگر، تعداد فیلم‌های بخش رسمی جشنواره فیلم برلین به 22 رسید که در میان آن‌ها 17 فیلم برای جوایز خرس طلایی و نقره‌ای رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم فرانسوی «بازگشت به خانه» به کارگردانی فردریک ویدو و «یک رابطه شاهانه» ساخته نیکلای آرسل تولید مشترک دانمارک، جمهوری چک، آلمان و سوئد و «Rebelle» به کارگردانی کیم نگوین از کانادا در بخش مسابقه رقابت خواهند کرد.

هر سه فیلم اولین بار در دنیا در شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین روی پرده می‌روند.

فیلم اکشن جاسوسی «به‌هم‌ریخته» به کارگردانی استیون سودربرگ فیلمساز آمریکایی در این دوره جشنواره برلین نمایش ویژه دارد.

جینا کارانو ستاره رزمی‌کار و گروهی بازیگر مطرح شامل چانینگ تیتم، مایکل داگلاس، آنتونیو باندراس، یوان ‌مگرگور و میشائل فاسبیندر در این فیلم بازی می‌کنند. داستان «به‌هم‌ریخته» درباره سربازی است که به دنبال گرفتن انتقام است.

فیلم اکشن سه‌بعدی «شمشیرهای پرنده دروازه جهنم» به کارگردانی تسویی هارک با بازی جت لی تولید مشترک هنگ کنگ و چین، درام «
Shadow Dancer» ساخته جیمز مارش با بازی کلایو اوئن، آندرا رایزبورو و جیلیان اندرسن تولید مشترک بریتانیا و ایرلند و فیلم بریتانیایی «بل آمی» اولین فیلم بلند دکلان دانلان و نیک اورمرود برای نمایش در بخش خارج از مسابقه انتخاب شده‌اند.


پوستر فیلم «شمشیرهای پرنده دروازه جهنم»

رابرت پاتینسن، کریستینا ریچی، اوما تورمن و کریستین اسکات تامس در «بل آمی» بازی می‌کنند که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته گی دو موپاسان نویسنده فرانسوی ساخته شده است. داستان درباره یک جوان رذل است که با فریب دادن زنان بانفوذ و ثروتمند در پاریس به قدرت می‌رسد.

برگزارکنندگان جشنواره برلین پیش از این اسامی 15 فیلم بخش رسمی را اعلام کرده بودند. در میان 22 فیلم این بخش 18 فیلم برای اولین بار در دنیا به نمایش درمی‌آیند.

«بدرود ملکه من» فیلم افتتاحیه و همچنین یکی از فیلم‌های بخش مسابقه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین است که 9 تا 19 فوریه 2012 (20 تا 30 بهمن) برگزار می‌شود.
مایک لی فیلمساز بریتانیایی ریاست هیئت داوران بخش بین‌الملل را به عهده دارد و اصغر فرهادی یکی از داوران این بخش است.

ورایتی / 20 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =