واحد مرکزی خبر نوشت:

91 پس لرزه تاکنون در نیشابور روی داده است . رئیس شبکه لرزه نگاری خراسان رضوی گفت : شدیدترین این پس لرزه ها 3 و 9 ریشتر بود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور هم گفت: براثر زمین لرزه دیروز به بخشی از آجرهای سرتاج ایوان ورودی رباط شاه عباسی و ایوان جنوبی و بالای محراب مسجد جامع این شهر خسارت وارد شد.
اعتمادی افزود: ریزش آیینه کاری داخل بنای فضل ابن شاذان و ایجاد ترک در آجرهای ستون یادبود خیام از دیگر خسارت زمین لرزه در این شهرستان است. تعدادی از ساکنان نیشابور در تماس تلفنی با مرکز آتش نشانی این شهر از خروج گاز و بخار از ارتفاعات مشرف به این شهر خبر دادند.
مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی نیشابور گفت: با اطلاع مردمی تیمی از کارشناسان برای بررسی این موضوع به این ارتفاعات که در 12 کیلومتری شمال نیشابور واقع است اعزام شدند.
محمود برئی افزود: در بررسی محل مشخص شد باتوجه به نزدیکی این محل به کانون زلزله (باغرود نیشابور ) شکاف های متعددی درحوالی غار ابراهیم ادهم در این ارتفاعات ایجاد شده است که طول آنها بین 10 تا 60 متر و عمق آنها بین یک تا 10 سانتی متر است اما هیچ گونه علائمی مبنی بر خروج گاز و یا بخار از این شکافها مشاهده نشد.
مدیرکل ستاد بحران استانداری خراسان رضوی نیز گفت: پیامکی که از وقوع زمین لرزه ای بزرگ در نیشابور خبر می دهد، شایعه است. از صبح امروز شهروندان نیشابوری پیامکی را دریافت می کنند که از وقوع زمین لرزه بزرگی در ساعات آینده در این شهر حکایت دارد.
شایانفر با رد صحت این پیامک گفت: این موضوع در دست بررسی است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نمی گم IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    6 6
    خروج گااااااااااااز؟!!!!!! یعنی چی؟ چه جور گازی؟ شاید همون خط لوله گاز بوده که منفجر شده! نکنه آتشفشانه؟!!!!!!!! (آخ جووووووون......... شایعه....... یوهاهااااااا)
  • بدون نام IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    18 1
    میگن زلزله های کوچک و مکرر مانع زلزله های بزرگ و استثنایی میشوند. حداقل نیروهای داخل زمین نیشابور خالی شد وای بحال شهرهایی مثل تهران که مدتها زلزله های کوچک ندیده اند.
    • مجید IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
      0 8
      عزیزم تو بم به زلزله ی 6 ریشتری میگفتن پیش لرزه
  • معین IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    27 1
    در دست برسی هست؟؟؟؟ به همین راحتی؟؟ میدونین چقدر دزدی شده به خاطر همین قضیه؟ اس ام اس هایی که اومده از یه اپراتور بوده یعنی اینقد شیر تو شیره؟؟؟؟