مهر نوشت:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: به دنبال زلزله 5.5 ریشتری عصر پنجشنبه در بخشهایی از خراسان رضوی تاکنون 85 مورد پس لرزه اتفاق افتاده است.
حجت علی شایان فر دقایقی پیش بعد اینکه از مناطق زلزله زده منطقه خرو نیشابور بازید کرد، اظهار داشت: تا ساعت 14 امروز جمعه 85 مورد پس لرزه اتفاق افتاده است که شدت یکی از پس لرزه 3.5 درجه در مقیاس ریشتر بوده است.
وی که به همراه استاندارخراسان رضوی از مناطق آسیب دیده روستای خرو بازدید می کرد، افزود: به دستور استاندار خراسان رضوی کمیته ای در خصوص میزان آسیب های وارده تشکیل شده است که این کمیته موظف است در مدت یک ماه گزارش خود را مبنی بر بهسازی روستاهای یاد شده ارائه کند. با بررسی به عمل آمده از تمام مناطق زلزله زده تاکنون تلفات جانی نداشتیم.
گفتنی است، در ساعت 16 و 5 دقیقه دیروز پنجشنبه زلزله ای به قدرت 5.5 ریشتر در شهرهای مشهد و نیشابور، سبزوار، کاشمر، چناران، و قوچان روز داد که کانون آن در 100 کیلومتری جنوب غرب مشهد در خرو و باغشن نیشابور بود.

 

 

236 نفر در زمین‌ لرزه نیشابور مجروح شدند
فارس نوشت: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تا ساعت 13 امروز تعداد مجروحان زمین لرزه نیشابور 236 نفر گزارش شده است.
علی شایان‌فر با اشاره به تعداد مجروحان تا این لحظه اظهار داشت: تا ساعت 13 امروز 236 نفر به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند. از این تعداد 28 نفر در بیمارستان‌های 22 بهمن و حکیم نیشابور بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: حال عمومی هیچکدام از افراد بستری شده وخیم نیست. تیم‌های امداد و نجات در استان خراسان رضوی و به‌ویژه شهرستان نیشابور آماده امدادرسانی هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان داشت: بالگرد هلال احمر استان نیز در منطقه آسیب‌دیده حاضر بوده و اتاق بحران نیز در تمام شهرستان‌های استان خراسان رضوی فعال شده است.
مدت این زمین لرزه حدود پنج تا هفت ثانیه بود اما پیش‌بینی می‌شود یکی از قوی‌ترین زمین‌لرزه‌ها در طول 10 سال اخیر در این شهر باشد.

 


زلزله نیشابور بیشترین خسارت را به هشت روستای منطقه وارد کرد
ایرنا نوشت:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت : هشت روستا و بخشی از شهر نیشابور در اثر زلزله روز گذشته با مرکزیت این شهرستان بیشترین خسارت را دید.
حجت علی شایانفر افزود: این روستاها شامل سوقند، دارالسلام، صومعه، بوژان، بوژ آباد، بشیر آباد، برف ریز و رودوغار است که هم اینک در حال بررسی و برآورد میزان خسارت هستیم. همچنین بخشی از شهر نیشابور هم در اثر این زلزله خسارت دید که عمده این خسارات شامل فروریختن دیوار منازل و بالکن ها، ترک و شکستگی در دیوار و آسیب خودروها بوده است.
وی گفت : هم اینک 12 گروه ارزیاب بنیاد مسکن در مناطق روستایی و شهر نیشابور در حال ارزیابی خسارت وارده به بخش مسکونی و تجاری منطقه هستند. علاوه بر این گروهای ارزیابی نیز از شرکت های بیمه برای بررسی خسارت منازلی که بیمه بوده اندنیز وارد عمل شده اند.
شایانفر با تاکید بر اینکه جمع بندی و برآورد خسارت زمان بر است، اظهار داشت: خوشبختانه با بررسی هایی که توسط گروه های مربوط به شرکت های آب، برق، گاز، مخابرات و سایر بخش ها صورت گرفته خسارتی در بخش تاسیسات زیربنایی نداشته ایم.
این مسوول گفت : در عین حال همچنان در حال کنترل و بررسی منطقه هستیم و بالگرد امدادی هلال احمر هم پرواز شناسایی را بر منطقه انجام داده و همه جا کنترل شده و مشکل خاصی نداریم. 

 

 

زمین لرزه ، گراش فارس را لرزاند
ایرنا نوشت: موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین لرزه ای به قدرت سه و دو دهم درجه ریشتر بامدادجمعه سی ام دی ماه 1390 شهرستان گراش در جنوب فارس را لرزاند. این زلزله ساعت چهار و 28دقیقه و 22 ثانیه جمعه، رخ داد. این زمین لرزه در 9 کیلومتری گراش، 13 کیلومتری اوز، 29 کیلومتری لار و 928 کیلومتری تهران، ثبت شده است. از زیان های احتمالی این زمین لرزه، گزارشی دریافت نشده است.

 


زلزله آرادان را لرزاند
فارس نوشت: زلزله‌ای حوالی آرادان از توابع شهرستان گرمسار در استان سمنان را لرزاند.این زمین‌ لرزه در ساعت 8 و 31 دقیقه و 14 ثانیه صبح امروز به وقت محلی رخ داده است. شدت این زمین‌لرزه 2.5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است. این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 34.67 درجه و طول شرقی 52.68 درجه ثبت شده است. این زمین‌لرزه در 67 کیلومتری آرادان، 69 کیلومتری گرمسار، 94 کیلومتری ایوانکی و 163 کیلومتری تهران رخ داده است. این زمین‌لرزه در عمق 8 متری زمین رخ داده است. وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری سمنان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزانه IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    2 0
    چرا اینقدر شدت زلزله برحسب ریشتر متفاوته سایت ژیو فیزیک میگه 3.9 فرماندار میگه 3.5؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هموطن IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    0 0
    تازه فرزانه جون بقيه جاها هم نوشتن 5.4 ريشتر اين تفاوت كه چيزي نيست