رضا مهماندوست هنوز از برخوردی که فدراسیون تکواندو با او داشته ناراحت است.

مهدیه جباری: بهترین مربی تکواندوی جهان که به خاطر مسائل مالی قبل از المپیک کنار گذاشته شد با خبرآنلاین به گفت و گو نشست. بهانه این گفت و گو هم اتفاقی بود که برای غلامرضا محمدی ، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افتاد. او چون همیشه انتقادهایش را صریح مطرح می کند و می گوید:« این ادامه یک مسیر حذف مربقیان موفق است. نفر بعدی می شود کورش باقری . هنوز زمان زیادی مانده. من حتی نگران محمد بنا هم هستم. این کارها را می کنند و با کارشان دارند به جوانان ایرانی خیانت می کنند چون اثرش می شود سرخوردگی بعد از المپیک.»
یعنی معتقدید این جابجایی روی روند تیم های المپیکی هم اثر خواهد داشت؟
از شما عجیب است که این سئوال را می پرسید. در فاصله 6 ماه تا المپیک یک سرمربی موفق را این قدر ناجوانمردانه و تلخ حذف می کنند ،هیچ جای دنیا ایران نمی شود. وقتی در دنیا یک مربی موفق باشد برایش احترام قائل می شوند نه اینکه اخراجش کنند. غلام محمدی یک نخبه در ورزش ایراناست. وقتی این همه مدال جهانی مدال می آورد ، کلی برایش سرمایه گذاری شده تا جواب بدهد. در المپیک قبلی تیم ملی ایران بدترین نتایج تاریخش را گرفت. بعد از المپیک همه می ترسیدندبه این تیم نزدیک شوند اما او با شجاعت آمد و کار را جمع کرد پله به پله تیم را بالا آورد و به جایی رسید که تیم در مسابقات جهانی امسال بهترین نتایج چند سالاخیرش را می گیرد. کار به جایی می رسد که اگر ترک ها و روس ها گاوبندی نمی کردند ، تیم ما حتی می توانست قهرمان باشد. این را هم همه می دانند. آن وقت این می شود دستمزد یک مربی زحمتکش؟ دست دوستان درد نکند، واقعا زحمت کشیدند. خسته نباشند! با همه احترامی که برای رسول خادم قائل هستم اما برخوردش با غلام خیلی دور از انصاف بود. البته این حق جامعه ورزش مان است.وقتی با من این کار را می کنند و کسی چیزی نمی گوید . همه پشت رئیس فدراسیون را می گیرند ، این می شود که مربی زحمتکش بعدی را بدتر از من حذف می کنند. منی که زندگی ام را سر این تیم گذاشتم. به زن و بچه هایم خیانت کردم ، تنهای شان گذاشتم . شب و روز در اردو بودم و این قدر از خانواده ام دور بودم که بچه ام می افتد از روی پله ها و جمجمه اش می شکند . باز هم من در کنار همسر و خانواده ام نیستم و او باید تنهای بچه را ببرد بیمارستان ، آن وقت مزد همه کارم می شود ، خوردن حق زن و بچه ام. تیم را قهرمان جهان کردم ، 5 ورزشکارم را در رنکینگ جهانی در بهترین جایگاه قرار دادم ، بهترین مربی جهان لقب گرفتم که حقم بشود این!مگر من چه خواسته ای داشتم که این طور بد شدم؟ گفتم حقوقی که کمیته ملی المپیک برای من در نظر گرفته را بدهید ، آن وقت اخراجم کردند.
شما گفته بودید این روند اخراج مربیان موثر ادامه پیدا می کند. فکر می کنید نفر بعدی ...
من به نظرم می شود کورش باقری . من فکر می کنم دست هایی در کار است تا تیم های موفق را عده ای بیایند و با حاضری خوری شب المپیک به دست بگیرند. در همین تکواندو ببین ، 4 تا جوان آمده اند در تیم که واقعا خنده دار است. بچه هایی مثل بی باک که مدام پشت سر من حرف می زدند یا خود هادی ساعی. حالا که لقمه آماده هست آمده اند تا بخورندش. من از هادی دلگیرم چون حرمت مربی اش را نگه نداشت. منی که این همه به پای هادی نشستم و بزرگترین قمار زندگی ام را روی او داشتم هادی؟
بله هادی ساعی. یادتان نیست روزی که در بازی های آسیایی به حریف افغانی اش باخت؟ هادی همان جا تمام شده بود و می شد بایگانی اش کرد اما من یک ریسک بزرگ کردم تا او به حقش برسد. بردمش به وزن بالاتر. کاری که همه با انجامش مخالف بودند. همه از رئیس فدراسیون تا دبیرش می گفتند این چه تصمیمی است که انجام می دهی رضا. هادی نمی تواند در این وزن مبارزه کند. می رود شکست می خورد. ولی من پای او ایستادم و دیدید که با مدال طلای هادی بود که کاروان ایران از رسوایی در المپیک پکن نجات پیدا کرد.
اما هادی که تمام تلاشش را کرد تا شما را آشتی بدهد؟
بله او آمد وسط اما این را برای اولین بار به شما می گویم. هادی آمد نشست و گفت رضا بیا از حقوقت بگذر و همین پولی که می دهند را بگیر . همین را بگیر و ساکت کارت را بکن. چرا باید از حقم می گذشتم؟ مگر من داشتم زور می گفتم؟ با من قرارداد بسته بودند و باید حقم را می دادند. این چه نوع وساطتی است که من باید از حق زن و بچه ام بگذرم. می دانی مای دو میلیون ، آن هم 10 ماه فرقش برای من که بچه بیمار دارم ، چقدر می شود؟ من که پول اضافه از کسی نمی خواستم. حمید سجادی مثلا قهرمان هم دوره ماست. او هم به من می گفت خیلی ها آرزوی سرمربیگری تیم ملی را دارند. جای شلوغ کاری بیا همین پولی که می دهند را بگیر و بگذار در جیبت و کارت را بکن. آخر این شد وساطت؟
یعنی شما به آمدن دوباره رسول خادم و هادی ساعی در آستانه المپیک ، مشکوکی؟
من نمی دانم چه هدفی در سر دارند. نمی توانم بفهم بچه هایی که از ورزش رفته بودند به سیاست چرا باید درست چند ماه به المپیک ، فیل شان یاد ورزش بکند! رسول از دوستان خوبم است اما این کار جوانمردانه نبود. غلام هیچ ضعفی نداشت. چه نیازی است که کسی را اینگونه و بعد از 4 سال تلاش شبانه روزی می گذاری کنار؟ نگاه نکن هادی می آید بحث آشتی کنان را راه می اندازد. او با این کار دوباره به تیم ملی برگشت. او به من می گوید بیا مصالحه کن و پولت را نگیر. حرفش مثل این است که ، یکی آمده تو خانه ات بعد پلیس بیاید بگوید صورتش را ببوس . این ها داشتند حق من را می خوردند. غلام داشت زندگی اش را می کرد. بعد یکی پیدا می شود می آید تیم های مان را از ما می گیرد و طلبکار هم می شوند که چرا داد می زنید!
همه چیز را داریم سیاسی می کنیم حتی آشتی کنان را. بابا پشت پرده چیز دیگری بود. رفتم وزارت ورزش می گویم آقای سجادی ما تو اردو ها با هم بودیم. می گوید شما شلوغش کردی .
حقوقم 7.5 میلیون است چرا 5 تا بگیرم؟ به امام زمان من چیزی از دست ندادم . این بار اول شان نیست که این کار را کردند. در المپیک آتن مرا کنار زدند. در پکن این کار را با بنا کردند و حالا ببین چطور چوبش را می خورند با کاری که در قبال امثال من و غلام کردند. یا کاری که می خواهند با کورش باقری و محمد بنا کنند.
اما آن دو که با قدرت کارشان را می کنند!
هنوز تا المپیک خیلی مانده. می بینید برای کشتی، وزنه برداری و تکواندو چه اتفاقی می افتد. خیلی امیدوار نباش که آنها هم حاشیه امنیت داشته باشند. همین الان بچه های ملی پوش تکواندو دارند در لیگ می بازند. المپیکی های مان مصدوم شدند و 2 ماه است که تمرینی ندارند. آمادگی های شان افت کرده. تست های شان بد بوده و این ها زنگ خطر است. تیم من همیشه آماده ترین تیم بود. از نظر تست بدنی عالی می شدند . اینقدر جدی و آماده بودند که در تست دوپینگ ، همیشه از نفرات کامل تیم ما تست می گرفتند . یکبار خنده ام گرفت گفتم می خواهید از خود من هم تست بگیرید؟
آن وقت شان مربی تیم ملی را در حد یک هوگوی الکترونیکی می آورند پایین. اگر اینجوری بود چرا به کروش 7 میلیارد می دهید ؟ چرا دنیزلی را می آورید با 4 میلیارد. یک فرمانده خیلی مهم است . هوگو یک شئی است .همه در کشتی دوبنده دارند اما چرا طلا نمی گیرند؟ آیا همه آن تیم ها محمد بنا را دارند؟
دوباره حسابی ناراحت هستید!
من هیچ وقت از این ها نمی گذرم. می دانم بعد از المپیک دوباره می آیند دنبالم. اما آن موقع به این ها به چشم مجرم نگاه می کنم چون به یک نظام ضربه زده اند . چون روی جامعه اثر منفی گذاشته اند و باعث این شدند که بچه های مردم از ورزش زده بشوند. سرخوردگی به بار می آورند مثل المپیک لندن.
انگار این روزها درگیر بچه های بیمارتان هستید؟
4 روز است که حال پسرم خراب است. متاسفانه شرایط خیلی بدی دارد. امید زیادی به بهبودش نیست. آوردمش خانه. در خانه بستری است. دخترم هم بیماری اش پیش رفت کرده و. متاسفانه حافظه اش را از دست داده. دیگر من و مادرش را هم به یاد نمی آورد.حال شان خوب نیست . اینکه بچه های مان پیش چشم مان آب می شوند خیلی دردناک است . آن وقت خیلی راحت حق این دو بچه بیمار من را خوردند. آقایان این بچه ها در همین حال بدشان دعاگوی تان هست و دعاهایی که برای تان می کنند ، تا ابد با شما هست و دامن تان را می گیرد.
 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    98 2
    تقریباً همه چیز تو ایران همینطوریه!! هیچ کس جای خودش نیست، فقط شده باند بازی و .... لطفا کامنتم رو رو سایت بذارید خبر آنلاین عزیز(البته اگر توهم نمیترسی عوضت کنن!) با تشکر
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    76 2
    خادم دید ایران تو جهانی یه امیدایی ایجاد کرده فکر کرده خوب تو المپیک موفق میشیم و میان با المپیک قبلی مقایسه میکنن و همه میگن کاربلدم !!!باند بازی و رابطه سالاری یادت نره !!!!!چرا امثال خادم چند سال پیش نیامدن؟الان بوی پول و .... میاد!!!!!
  • حمید IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    80 1
    به خدا این رفتار با کسی که همه چیزشو برای تیم ملی گذاشت درست نیست خدا کنه روزی بشه که این باند بازی تو کشور ریشه کن بشه
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    42 1
    آقای مهماندوست اگر بداند که احسان کفاشیان چگونه و بدون دردسر قهرمان آسیا شده است / انموقع حساب کار دستش میاید که این حرفها همش کشک که چه عرض کنم و دوغ است. آیا میداند با این حکم تقلبی چه مزایای فراوانی گرفته است در حالی که در عمرش یک بار هم 400 متر و 4در 400 متر امدادی ندویده است .!!
  • محمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    58 1
    اگر تيم تكواندو تو المپيك نتيجه نگيره، آقاي ساعي كه به قول خودش نامش در تاريخ ثبت شده و اومد بدو بدو تيم را از دست مهماندوست گرفت با پولادگر و ذوالقدر بايد در انتظار اخراج مفتضحانه اي از تكواندو باشند.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
      18 0
      هيچ ناكامي اخراج نميشه برادر جان ميرن يه پست ديگه ميگيرن حالشو ببرن تا حالا هميشه همين بوده بعضيا مدير ورئيس به دنيا ميان از دنيم ميرن با همون مديريت ورياست ترقي تدريجي كسب تجربه پيشرفت پله پله با نشان دادن لياقت معني نداره بازنشستگيم ندارن ...
  • میثم GB ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    43 1
    اچی باید بگیم چی می تونیم بگیم فقط آقای مهماندوست شما توی قلب ما ورزش کارا مخصوصا تکواندو کاها هستین
  • ایران IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    46 0
    ناراحت شدم مخصوصا برای بچه های شما آقا رضا. تاسف میخورم و نمی دانم چکار باید کرد.کاش میتونستم کمک مالی به شما بکنم.
  • احسان IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    44 1
    آقاي مهماندوست عزيز کارنامه شما قهرمان زحمتکش براي همه جهانيان اثبات شده . کثيف کاري و سياسي کاري و خودشيريني و حاضر آماده خوري در فرهنگ ما و به خصوص ورزش نهادينه شده .يک سوال دارم .آقاي رسول خادم ، امير رضا خادم ، هادي ساعي ، عليرضا دبير ، آرش مير اسماعيلي که با تکيه بر سياست و رابطه و لابي کردن در جايگاههايي قرار گرفتيد که لايق نيستيد به من و مردم ورزشي ايران جواب بديد که اگر شما جاي ايشان بوديد چه حال و روزي داشتيد وقتي جگر گوشه هاي زندگيتون جلوي چشمتون آب مي شدند؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      2 24
      بیماری بچه های معصوم رضا مهماندوست که به اینایی که نامبردی چه ربطی داره؟ ولی با بقیه حرفت موافقم
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    40 0
    آقای مهماندوست عزیز آخه تو این مملکت چی درسته که این دومیش باشه؟ غصه نخور آقا . بالاخره روسیاهی مال زغاله. اصلا خلایق هرچه لایق . در توانمندی های شما هیچ شکی نیست
  • مهدی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    38 0
    یه وقتا آدم انقدر عمق فاجعه زیاده که آدم لال میشه......فقط میگم متاسفم. آقای مهماندوست عزیز اینو بدون که بهترین قاضی همین مردم هستند و مطمئن باش که خدا انتقام شما رو از این ورزش سیاسی خواهد گرفت.
  • سعید IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    16 2
    با سلام، آقا رضا، با توکل به خدا انشاالله حال بچه هایت خوب می شود.برادرم به خدا توکل کن و از ائمه کمک بخواه که روی هیچ کس را زمین نمی اندازند به امید سلامتی فرزندانت.
  • حسین IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    18 1
    من نمی دونم این اقای خادم که تا همین چند سال پیش داشت تو دبی تجارت می کرد وقتی کشتی حال و روز خوشی نداشت کجا تشریف داشت که وقتی داشت کشتی به ارامش می رسید یهو همه چی را به هم ریخت
  • بدون نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    8 2
    باز پای پول اومد وسط پول پرست هاهم اومدن وسط
  • محمدحسین میاحی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    17 0
    آقای مهماندوست واقعا تیم ملی تکواندو در زمان شما خیلی عاااااااااااااالیییییییییییی بود.آرزو می کنم اول بچه هایتان به سلامتی کامل برسند.ودوباره شما رو درتیم ملی تکواندو ببینم........آمین یا رب العالمین
  • فرید IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    15 0
    نامردی در حد المپیک.!!