آخرین خبرها از زلزله نیشابور

زمین لرزه 3.9 ریشتری حوالی نیشابور را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه دیگری به قدرت 3.9 درجه در مقیاس امواجه درونی زمین 'ریشتر' در ساعت 22 و47 دقیقه و 16 ثانیه حوالی نیشابور واقع در استان خراسان رضوی را برای چندمین بار لرزاند.
به گزارش شبکه های لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز آخرین زمین لرزه براساس مختصات جغرافیایی به عرض شمالی 27/36 درجه و طول شرقی 87/58 درجه واقع در شمال شرقی کشور به ثبت رسیده است. پیشتر زمین لرزه هایی با قدرت 5/5 و 3.8 'ریشتر' حوالی نیشابور را لرزانده بود.
از خسارات احتمالی این زمین لرزه نیز تا زمان مخابره خبر گزارش دقیقی دریافت نشده اما گفته شده این زمین لرزه ها موجب شکسته شدن شیشه در منازل روستایی شده است.
 

61 پس لرزه در شهرستان نیشابور به وقوع پیوست

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: 61 پس لرزه در شهرستان نیشابور از عصر پنجشنبه تا لحظه مخابره خبر به وقوع پیوست.
حجت علی شایانفر افزود: بزرگترین پس لرزه به قدرت 8/3 ریشتر ساعت 21 و 12 دقیقه امشب در نیشابور رخ داد. وی افزود: زمین لرزه 5/5 ریشتری عصر پنجشنبه نیشابور تاکنون 110نفر مصدوم داشته که 18نفر آنها بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده اند.
زمین لرزه ای به قدرت 5/5 ریشتر ساعت 16و پنج دقیقه امروز، نیشابور را لرزاند که ارتعاشات آن در چند شهر خراسان رضوی از جمله مشهد احساس شد. مرکز این زمین لرزه منطقه باغرود نیشابور گزارش شده است.

 

آماده‌باش کامل مدیریت بحران نیشابور و خراسان رضوی/ تلفات جانی نداشتیم

فارس نوشت: معاون امور آمادگی و مقابله مدیریت بحران کشور با بیان اینکه زلزله 5 ریشتری نیشابور تلفات جانی نداشته است، گفت: مدیریت بحران نیشابور و خراسان رضوی در آماده‌باش کامل هستند.
اکبرپور درباره زلزله حدود 5 ریشتری که امروز استان نیشابور را لرزاند اظهار داشت: در این زلزله تلفات جانی نداشتیم. وی افزود: زلزله 5 ریشتری نیشابور موجب شکستگی و ترک خوردگی برخی از منازل شد.
اکبرپور با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از میزان خسارات نداریم، گفت: شبکه برق در مناطق زلزله زده در حال وصل شدن است.
معاون امور آمادگی و مقابله مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تخریب کلی ساختمان در مناطق زلزله‌زده نداشته‌ایم، افزود: مدیریت بحران نیشابور و خراسان رضوی در آماده‌باش کامل هستند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    16 0
    ما نفهمیدیم ساعت21:12 بالا خره 3.8بود یا 8.3. توی این سایت از زلزله ی 8.3 ریشتری چیزی ننوشته. http://irsc.ut.ac.ir/currentearthq.php?lang=fa
  • خبر درست بدین خجالت داره IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    0 0
    خبر درست بدین خجالت داره