فارس نوشت:

 معاون مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از مجروح‌شدن 36 نفر به دنیال زمین لرزه 5/5 ریشتری در نیشابور خبر داد.
سید رضا عباسی اظهار داشت: تاکنون طبق گزارشات رسیده از شهرستان نیشابور 36 نفر مجروح شدند که البته حال عمومی آنان مساعد بوده و در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند. وی افزود: همچنین تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی گزارش نشده است.
معاون مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از دیگر خسارات ناشی از این زلزله می‌توان به شکستگی محدود دیوارهای منازل و شیشه‌های بانک‌ها در این شهرستان و در روستاهای خرو، بوژان و صومعه اشاره کرد.
مدت این زمین لرزه حدود 5 تا 7 ثانیه بود اما پیش‌بینی می‌شود یکی از قوی‌ترین زمین‌لرزه‌ها در طول 10 سال اخیر در این شهر باشد.

 

11 گروه امداد و نجات به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند
مدیرکل هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: تعداد 11 گروه عملیاتی از معاونت امداد و نجات به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.
علی اصغر حسن‌زاده اظهار داشت: گروه‌های عملیاتی امداد و نجات در پی وقوع زلزله به مناطق شمال شهرستان نیشابور و همچنین روستای خرو و دررود و منطقه گلبهار مشهد اعزام شدند.
مدیرکل هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: تاکنون هیچ آمار تلفات جانی و تلفات مالی جدی از مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است. 

 

 

خسارت زمین لرزه در نیشابور 
زمین لرزه نیشابور به 30 منزل مسکونی خسارت زد. فرماندار نیشابور گفت: این منازل بین 5 تا 40 درصد تخریب شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، سید جلال هاشمی افزود: ریزش برخی از سقف، تخریب دیوارها، بالکن، ریزش سردرب منازل، شکستگی شیشه ها، ترک در دیوارها از جمله خسارات وارده به منازل مسکونی روستاهای بوژان و باغشن گچ و شهربار است .
هنوز از خسارات جانی و یا مجروحان احتمالی این حادثه گزارشی دریافت نشده است. زمین لرزه ای به شدت 5و نیم ریشتر ساعت 16 و 5 دقیقه و51 ثانیه امروز در حوالی نیشابور رخ داد.

 


12پس لرزه خفیف در داودآباد اراک

پس لرزه های پیاپی مردم شهر داود آباد اراک را به کوچه و خیابان رسانده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، مردم این شهر از ترس زلزله، شب های سرد زمستان را در کوچه و خیابان به صبح می رسانند. دیشب دمای هوای داوود آباد حدود 4 درجه زیر صفر بود. برخی از مردم این شهر در چادرهایی که در کوچه ، خیابان و محوطه باز منازلشان نصب کرده اند، سکونت کرده و برخی دیگر هم داخل خودرو ، شب را صبح می کنند. از یکشنبه گذشته تاکنون 14 زمین لرزه شهرستان های آَشتیان، اراک و داودآباد را لرزاند و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون 12 زمین لرزه ها را شهر داوود آباد در 32 کیلومتری شمال غربی اراک اعلام کرد. مردم این منطقه با 6 هزار و 200 سکنه از مسئولان، تقاضای وسایل امداد به ویژه چادر صحرایی کرده اند.
مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی در این باره می گوید: در جلساتی که با حضور دستگاه های مختلف استان تشکیل شده همه نهادهای امدادرسان مکلف شده اند نیروهای خود را در حال آماده باش قرار دهند. نظیفی می افزاید: با توجه به اینکه روزانه زلزله های خفیف در اغلب نقاط استان مرکزی رخ می دهد نمی توانیم نیروهای امدادی را همزمان و مداوم به مناطق مختلف استان اعزام کنیم.
17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =