اعلام مواد قانون جدید نظام وظیفه، حذف معافیت کفالت و البته افزوده شدن تعدادی معافیت دیگر، با استقبال مشمولان مواجه نشد

امید کریمی: احتمالا باید ایراد را در تفاوت نگاه مدیران نظام وظیفه با جوانان مشمول دانست؛ مسوولان نظام وظیفه عمومی معتقدند همه پسران 18 ساله مشمول سربازی هستند، مگر اینکه خلافش ثابت شود؛ معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی و یا معافیت کفالت. آنها دلایل دفاعی و استراتژیک برای این عقیده شان دارند. اینکه استراتژی دفاعی ایران، بر مبنای دفاع مردمی استوار است و اصلا نیروهای نظامی ایران، مردمی هستند و به همین دلیل سربازی در ایران حرفه ای نمی شود.

اما در سوی دیگر ماجرا، جوانانی نشسته اند که سالهاست معتقدند سربازی، دوره ای لازم برای پسران نیست؛ می توان مدت خدمت سربازی را دنبال کار رفت و تجربه آموخت و زودتر زندگی مستقل تشکیل داد. پس سربازی نیاز جوان امروز نیست. باید تا می شود و به هر راهی از آن گریخت و ارتش حرفه ای باید وظیفه دفاعی را عهده دار باشد.

همین اختلاف شدید دیدگاه است که اکنون کاربران خبرآنلاین می گویند از حرف های سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگوی بلندش با خبرآنلاین، راضی نشده اند و البته به تندی هم خبرنگاران خبرآنلاین را نواختند.

کاربران خبرآنلاین انتظار داشتند سردار کمالی در خبرآنلاین بگوید تا فلان زمان برای معافیت کفالت پدر 60 سال، زمان هست و همه آنها راضی شوند. اما واقعیت این است که مسوولان نظام وظیفه؛ از سیاستگذاران تا مسوولان اجرایی معتقدند معافیت کفالت، یکی از مفاد بی عدالتی در قانون قبلی سربازی است. حتی اگر در سالهای دفاع مقدس هم اجرا شده باشد.  

غیر از این کاربران خبرآنلاین، معتقد هستند فروش سربازی به ایرانیان خارج از کشور هم بی عدالتی است. هرچند که سردار کمالی نظر دیگری دارد.

با تمام اینها، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح معتقد است با اجرای قانون جدید نظام وظیفه، تا 15 درصد، معافیت ها زیاد می شود؛ معافیت پسران مادران مطلقه، معافیت یکی از پسران خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، معافیت پسرانی که سه خواهر دارند، معافیت کسانی که خواهر یا برادر سرطانی دارند و البته همچنان معافیت کفالت پدر.

به هرحال کاربران خبرآنلاین ظاهرا از اجرای قانون جدید راضی نیستند و حتی مخالفت را هم بر نمی تابند. حتی اگر اعلام شود این قانون برای همه اجرا می شود.

برای خواندن انتظارات کاربران خبرآنلاین از مسوولان نظام وظیفه و پاسخ  سردار کمالی به تعداد زیادی از سوالات، جملات لینک شده بالا را کلیک کنید. همچنین می توانید به نظرات کاربران دیگر پاسخ و رای دهید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    46 26
    کاش دوستانی که معترض هستند میتوانستند خود را در موقعیت این افراد ببینند و بعد قضاوت کنند.
    • سینا IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
      84 20
      واقعا که ! مگه میشه قانونی که 30 سال بوده رو یهو حذف کرد ؟ !! مگه به سربازای غایب 6 ماه وقت ندادین ؟ خب واسه معافیت کفالت پدر 60 سال هم 6 ماه وقت بدبن !! من از شما خبرنگاران خبرآنلاین خواهش میکنم که این موضوع رو پیگیری کنید ! بابا به بخدا من میخاستم تابستون ازدواج کنم . حالا چی بگم به خانواده ی نامزدم ؟ اصلا به عدالت و غیر عدالتش کار ندارم . آیا این انصافه که یه قانونی رو که ما روش حساب کردیم و واسش برنامه ریختیم رو یهو حذف کنید؟ سردار شما این موضوع رو به رهبری پیشنهاد کنید . من مطمئنم که رهبری قبول می کنن . چون حرفمون منطقیه! من چند نفر تو این 6 ماه معاف میشن؟! تازه حاضریم آموزشیم بریم تو تابستون 91 ! تو رو خدا پیگیری کنید این تغییر با همه ی تغییرات دیگه قانون جدبد فرق داره
    • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      3 1
      سلام خسته نباشيد يك ماه پيش زسانه ها اعلام كردند كه تمامي افرادي كه كارت پايان خدمت دارند بايستي نسبت به تعويض كارتهاي پايان خدمت تا ارديبشت ماه اقدام كنند چند روز پيش اينجانب برحسب نوبتي كه اعلام كرده بودند به دفتر پايس 10 مراجعه كردم در آنجا به من دو فرم دادند و يك شماره حساب كه بايستي مبلغ 82000 ريال به حساب 0106374479003 بنام شركت پ‍‍زوهش و توسعه ناجي نزد بانك ملي شعبه سعادت آباد واريز گردد اينجانب چند سوال برايم مطرح گرديده است كه خواهشمندم هر آدم منصف خداشناس با اخلاقي جوابشو مي دونه به من بگه؟ 1- اينجانب سال 1383 كارت معافيت خود را گرفتم و تمام مداركي كه از من امروز خواستن من اون سال تهيه كرده و داده ام چرا امروز بعد از 7 سال يك فرم جلوي من گذاشتن كه بايستي از رنگ چشم و قد و وزن!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    59 12
    معافیت پسرانی که سه خواهر دارند این دیگه چیه؟
    • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
      17 9
      واسه مددجویان هست.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
      58 9
      واقعنا.... یعنی معافیت بخاطر سه تا خواهر بر پدر 60 ساله ارجحیت داره؟ مگه دوران سلجوقیانه که برادر بخواد خرج خواهراشو بده؟ من با این قانون مشکل ندارم ولی مطمئنم فاجعه زمانی اتفاق نمی افته که سه تا خواهر داشته باشی بلکه زمانی اتفاق خواهد افتاد که دو تا خواهر دم بخت و یک پدر بالای شصت سال که توانایی کار کردن نداره داشته باشی.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    76 4
    نكته اي كه در اين پرونده بهش اشاره نكرديد حذف يكباره ي قانون بدون اطلاع رساني قبلي بود كه بسياري از جوانها رو دچار مشكل و شوك ناگهاني كرد. اين پرونده عادلانه نبود.
  • تنها IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    52 33
    من که 11 دی معافیت کفالم تایید شد.ما که جستیم،باشد تا شما هم معاف شوید :))
  • محمود IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    15 6
    سلام بچه های خبر انلاین تو رو قران این سوال را پیگیر شوید.من متولد 1365 تک فرزند پدرم 55 سال دارد ولی شناسنامه او اشتباه است چون در روستاهای دور افتاده زندگی میکردن و جایی برای گرفتن شناسنامه در ان مکان نبود العان پدر من دیسک کمر واسم هم دارد وخود من هم متاهل ودارای فرزند هستم ایا راهی برای معافی من وجود دارد.تورو خدا پیگیر بشید با کمال تشکر از شما عزیزان
  • امید منفی خور IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    24 82
    سلام.میدونم همه منفی میدید!اما میخوام حقیقت رو بگم.اینکه خیلی کاربران در مورد معافیت پدر بالای 59 سال اعتراض دارند از خودخواهیشون هست. یکی از کاربران گفت 6ماه وقت بدید. برای چی؟ برای اینکه من معاف بشم بعد هر چی میخواد بذار بشه. حقیقت امر اینه که واقعا این نوع معافیت عدالت نبود.اگر هم واقعا پدر مشکل و بیماری داشته باشه راه برای معافیت باز هست. در مورد مددجویان هم باید گفت واقعا آنها مشکل دارند. در مورد ایثارگران هم آنها حقی بر گردن ما دارند که الان اینجا معتدل تر شده. در مورد اطلاع رسانی این طرح 2 سال توی مجلس هست. کاش دوستان برن روزنامه های مرداد 88 رو بخونن. یادشون میاد که کلی اطلاع رسانی شد. سخنم رو به گروه جامعه است: بابا شد آخر دی! پس کی قانون میخواد اجرا بشه؟ جون باباتون پیگیری کنید! :(
    • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
      27 6
      ایثار گران حقی به گردن ما دارن درست ما هم ادامه دهنده راهشون هستیم و نمیگذاریم زحماتشون به حدر بره اما این چه ربطی به بچشون داره از سهمیه دانشگاه که به نحو احسن دارن استفاده میکنن تورو خدا اینجاشو گلاب بگیرین
    • بدون نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
      11 4
      در مورد معافیت 3 برادر چی،این که بیشترین حق کشیه،که هیچ دلیل منطقی پشتش نیست
    • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
      15 0
      به نظر من حذف قانون پدر بالی 60 سال برای ایجاد معافیت برا 3 برادر بوده که این ظلم است،کسی که چند تا پسر داره،باقی پسر هاش می توانند از پدر نگهداری کنند،کسی که یک پسر داره وبره سربازی، اون وقت چه کسی باید مراقب پدر پیرش باشد؟!
    • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
      12 1
      چرا کسانی که فقط 2 سال خارج کشور بودند باید معاف بشوند،آیا این عدالته؟ آیا خونشان از مال ما رنگینتره؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    51 6
    از همه اين حرفها كه بگذريم، مي خوام بدونم چرا شرايطي فراهم نميشه كه هر مشمولي تمام دوران خدمتش رو در شهر خودش يا حداقل در استان خودش بگذرونه؟ اينجوري هم مشمولين راضي ترند هم بار مالي كمتري براي دولت خواهد داشت. دوستان خبرآنلاين لطفاً اين مورد رو بررسي كنيد.
  • جوان قدیمی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    6 39
    ما 30 سال پیش رفتیم سربازی . هم پدر بالای 60 سال داشتیم و هم کلی گرفتاری و مرد و مردانه نه تنها 24 ماه در جنگ خدمت کردیم بلکه 6 ماه هم دوره احتیاط در جبهه ماندیم حالا نه جنگ هست و نه مشکلات قبلی . پس چرا در مملکتی که زندگی میکنید نمی خواهید وظیفه خودتان را انجام دهید . بیائید درخواست خودتان را اینگونه مطرح کنید که حالا که جنگ نیست بجای اینکه یک سرباز را از شمال به جنوب اعزام کنند یا از شرق به غرب ، بیایند سربازی جوانان را در نزدیک شهر و استان محل زندگیشان در نظر بگیرند که هم خدمت خودشان را انجام بدهند و هم نزدیک خانواده و هم به دیگر کارهای خوشان برسند . من مخلص تمام جوانان ایرانی هستم
  • کیانوش IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    6 17
    آقا؟ چرا حالیتون نیست؟! دی ماه تمام شد اما قانون به اجرا در نیومد. نمیخواید پیگیری کنید؟؟؟!!!!!!!!!
    • بدون نام US ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
      6 13
      ان شالله از سال اتی
  • بدون نام US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    7 1
    سردار موسي كمالي با اشاره به اجرا شدن تمامي معافيتها در سال 90 گفت: تمام مقرراتي كه در سال جاري در خصوص خدمت سربازي وجود دارد اینم لینک ارشیو روزنامه ایران http://www.jomhourieslami.com/1389/13891219/13891219_03_jomhori_islami_akhbar_dakheli_0008.html
  • مهراد تیموری IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    5 34
    این قانون جدید را هر جه سریعتر اجرا کنند. با تشکر از نظام وظیفه
    • محمد IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
      17 4
      میشه بگی واسه چی؟میسوزی ازینکه یه عده ای مثل قبلنا معاف شن؟
  • مسعود امینی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    16 0
    با سلام خدمت خبر انلاین اقا شما یک اشتباه تو مصاحبه دارین که گفتین که سربازای غایب که منتظر کفالت بودند چه میشود؟ اما اصلان اینطور نیست کسی که غیبت بخوره هیچ معافیتی به او تعلق نمیگیرد خواهشان از مسولان بپرسید که تکلیف من که الان تا 3 ماه دیگه معاف میشدم و برای ارشد هم ثبت نام کرده ام و 2 میلیون خرج دانشگاه ازاد کرده ام تا سن 26 سالگی که رسیدم معاف شوم از خدمت و اصلان هم قانون را دور نزده ام و از اول تا الان کلان درس خوانده ام حالا در سن 26 برم خدمت که پدرم 63 سال دارد پس کی کار پیدا کنم خواهشان یک مهلت به جوانانی مثل من بدهید از شما عاجزانه خوهش میکنم چون اگر قبلان اطلاع رسانی میشد به قران منتظر کفالت نمیموندم و میرفتم خدمت حالا این 2 میلیون پول که به دانشگاه ازاد دادم چی میشه چون امتحانا
  • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    5 7
    من مشمول بالای 30 سال هستم که بخاطر مشکلات زندگی نمیتوانم به سربازی بروم، آیا 10 سال محرومیت از حقوق اجتماعی برای ما کافی نیست، چرا فکری به حال مشمولان بالای 30 که اکثرا متاهل هستند و درگیر مشکلات نمی کنید به امید اینکه صدای من و امثال من به مقام معظم رهبری برسه به امید معافیت رهبری
  • بدون نام IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    2 0
    اميد جان خودت رفتي سربازي؟!
    • امید IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      1 8
      همین هفته برگ اعزام به خدمتم میاد :) گفت اگه نیومد رسید رو ببرم پیش خودش! آهای گروه جامعه؟!!! میشه راه تماس با آقای کمالی رو بگی تا خودمون بهش زنگ بزنیم بپرسیم دی ماه که تموم شد! پس کی قراره قانون جدید اجرا بشه؟
  • سهراب IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    8 0
    من از شما خبرنگاران خبرآنلاین خواهش میکنم که این موضوع رو پیگیری کنید !
  • سیاوش IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    19 0
    واقعا که ! مگه میشه قانونی که 30 سال بوده رو یهو حذف کرد ؟ !! مگه به سربازای غایب 6 ماه وقت ندادین ؟ خب واسه معافیت کفالت پدر 60 سال هم 6 ماه وقت بدبن !! من از شما خبرنگاران خبرآنلاین خواهش میکنم که این موضوع رو پیگیری کنید ! بابا به بخدا من میخاستم تابستون ازدواج کنم . حالا چی بگم به خانواده ی نامزدم ؟ اصلا به عدالت و غیر عدالتش کار ندارم . آیا این انصافه که یه قانونی رو که ما روش حساب کردیم و واسش برنامه ریختیم رو یهو حذف کنید؟ سردار شما این موضوع رو به رهبری پیشنهاد کنید . من مطمئنم که رهبری قبول می کنن . چون حرفمون منطقیه! من چند نفر تو این 6 ماه معاف میشن؟! تازه حاضریم آموزشیم بریم تو تابستون 91 ! تو رو خدا پیگیری کنید این تغییر با همه ی تغییرات دیگه قانون جدبد فرق داره
  • متن 2 IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    11 0
    چرا که واضحه همچین فردی بعد از ۵ روز خدمت و در صورت نداشتن غیبت می تواند از معافیت استفاده کنه. آقای سردار مگر ما برنامه ریزی هامون ۲-۳ ماهست که شما آبان اعلام میکنید از دی این قانون اجرا میشه! خدا پیغمبری این انصافه؟ شما میخواید به اصطلاح خودتون عدالت رو اجرا کنید حرفی نیست ( که البته جای بحث زیاد داره) ولی این درسته دوماه قبلش این خبر رو به ماهایی که حداقل از ۲ سال قبل باتوجه به این قانون برنامه ریزی کردیم اعلام کنید؟ شما میخواید عدالتی رو اجرا کنید که توی اون داره به یک عده جوون ظلم میشه و این گناه خیلی بزرگیه. حضرت علی فرمودن اگر تمام دنیا را به من بدهند، هرگز حاضر نیستم به ظلم، دانه گندم یا پوست جویی را از دهان مورچه ای بگیرم، ....
  • سینا IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    18 1
    خبر آنلاین فردا شنبه است و همه ی ما تک پسر ها داریم از دلهره می میریم که بعد از یک هفته ی تقریبا تعطیل . فردا سردار کمالی بیاد و خبر از اجرایی شدن قانون جدید و حذف معافیت کفالت تک فرزند ذکور پدر بالای 59 سال رو بده . تو رو خدا پیگیری کنید و حداقل واسه 1 سالی ازشون زمان بخواین که برنامه های ما بهم نریزه . بابا بقرآن مجید من میخاستم تابستون که کارشناسیم تموم شد ازدواج کنم و از مهرم برم واسه ارشد ان شا الله . اما الان همه چی بهم ریخته . از یه طرف میخام این معافیت رو بردارن . از یه طرف میخان 24 ماهش بکنن از سال 92 . اینجوری ما هم از ازدواج میوفتیم . هم از ارشد ! تو رو هر کی که میپرستین پیگیری کنید و یه یکسالی وقت بگیرین ! آیا این بهم ریختن برنامه ی زندگی ما جوونا تو یه شب عدالته ؟ با تشکر
  • حذف م تک پسری = ظلم به جوانان بی دفاع GB ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    17 2
    فعلاً که خبری از اجرا شدن اين قانون نيست ، خدا رو هزار مرتبه شکر . چون براستی ظلمه بياين همه اميدوار باشيم که اين آخرين خبری بود که از سردار شنيديم . و قانون تک پسری همچنان پا برجا باشه به اميد روزی که هيچکس از ناراحتی کس ديگری خوشحال نشه
  • علي IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    5 8
    پس چي شد اين قانون؟؟؟؟؟؟ مگه قرارنشد تا آخر دي؟! پس چرا صداشو كسي در نمياره،خبر آنلاين دوباره پيگيري كن.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    14 3
    به خدا انصافه 2 ماه دیگه پدرم 60 سالش میشد. میخواستم مجلس دامادیمو تو عید بگیرم برم سر خانه زندگیم. زندیگیم یک شبه داغون شد. حالا اختلافات خانوادگی به یکطرف کلی هزینه برای وسایلی که تا 2 سال دیگه باید گوشه خانه خاک بخورن و پولی که برای رزرو تالار داده بودم هم پرید.
  • علي IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    7 1
    طلاعيه اجراي قانون جديد خدمت وظيفه عمومي بدينوسيله به اطلاع هموطنان گرامي مي رساند كه سازوكار اجراي قانون جديد خدمت وظيفه عمومي از سوي سازمان وظيفه عمومي فراهم گرديده و هم اكنون اين قانون در حال اجرا مي باشد، همچنين از آنجاكه آيين نامه اجرايي اين قانون هنوز به تصويب نرسيده است ، آيين نامه سابق خدمت وظيفه عمومي بصورت موقت و تا تصويب آيين نامه جديد قابل اجرا مي باشد. مشمولان و خانواده هاي آنان براي كسب اطلاع از جزئيات قانون جديد خدمت وظيفه عمومي مي توانند فايل PDF آن را كه در اين پايگاه درج شده است مشاهد نماييد. **** ميخواستم راجع به اين خبر و معافيت 59 سالگي بررسي هايي انجام دهيد****
    • گروه جامعه IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
      1 9
      بشین تا برات بررسی کنم!!!!!!!
  • علي آقا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    1 2
    مشمولان و خانواده هاي آنان براي كسب اطلاع از جزئيات قانون جديد خدمت وظيفه عمومي مي توانند فايل PDF آن را كه در اين پايگاه درج شده است مشاهد نماييد???????????? كجاست pdf? كسي اگه ميدونه بگه
  • علي IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    3 2
    PDF؟؟؟؟؟ كجاست؟
  • بدون نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    6 0
    آقا این آیین نامه دیگه چه صیغه ای هست؟ تو رو به این ایام مبارک قسمتون میدم یه تک پا برین یه خبر جمع کنید بیاید! مسئول و این همه بی خبری؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    5 3
    خبرآنلاین عزیز! به همین شاهچراغ قسمت میدم جواب ما رو بده! نمیخواین تشریف ببرید پیش سردار بهشون بگید قانون جدید کی اجرایی واقعی میشه؟ (نه اجرای الکی مثل الان که میگن ما همه سازوکارها و تمهیدات لازم رو آماده کردیم، اینم پی دی افش). ازشون بپرسید این آیین نامه کی تدوین میشه و اصولا کدام ماده ها از قانون نیاز به تدوین آیین نامه دارد و این روند چه قدر طول میکشد؟ به امام حسین بلاتکلیف م عصبی هستیم. من مشمول بند1ماده44مکرر میشم.رفتم بهزیستی میگن ما داریم اجرا میکنیم و اینجور قوانین نیازی به آیین نامه ندارند. اما کمیته امداد امام و پلیس 10ومشاوران نظام وظیفه حتی خبر ندارن قانون جدید اومده؟ من اول اسفند اعزامم اما مشمول این قانون میشم. به شاهچراغ عصبی و روانی شده ام. چه وضعش هست؟ لطفا پیگیری کنید.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    23 0
    فرض كنيم كه قانون كفالت پدر 60 سال درست نبود، ولي چرا به يكباره و بدون اعلام قبلي ان را حذف می کنند تا برنامه هاي زندگي ما از اشتغال گرفته تا ازدواج نابود شود؟ ايا بهتر نيست مهلتي (مثلا يك یا دو ساله) تعيين كنيد تا انهايي كه معافيتشان قريب الوقوع بود ضرر نكنند و ديگران هم برنامه هاي جديدي در نظر بگيرند. ولله این نحوه یکباره قانون گذاری درست نیست. به امام حسین قسم ، ما و هیچ احدی مشکلی با تغییر قانون ندارد. به هر حال در هر کشوری قوانین عوض می شوند. اما بحث این است که حداقل باید از یک یا دو سال قبل اعلام می کردند. چون مردم برای زندگیشان برنامه ریزی کردند. مثلا از الان گفتن که سال 93 کنکور حذف می شود همه تکلیف خودشان رو می دونن و می تونن برنامه ریزی کنن. آخه انصاف و عدالتتون مسلمونا کجا رفته.
    • بدون نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
      6 14
      نه خیر آقا! باید 5-6 سال اجرا کنند تا منم معاف بشم!
  • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    0 8
    معافیت = ظلم همیشه تو جریان زندگی دیدم یک عده بی جهت سهمیه داشتند ... کنکور ... سربازی ... استخدام...این داستان ادامه دارد ... به نظر شما عادلانه است؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    3 0
    این قانون جدید فقط آمار طلاق رو زیاد میکنه
  • مهدی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    1 1
    سلام.تنهاخبری که من میبینم وازش مطمعنم اخباره 20:30 ازش 1 خواهش دارم واینه که از اقایونی که قانون تصویب میکنند1 سوال درمورد قانون معافیت کفالت تک پسری بپرسیدو که باقانون جدید چگونه 1 پدربا65 سال میتواند1 پسر18 ساله داشته باشد؟یعنی پدربیچاره بایددرسن 45سالگی بچه دار شده باشه تاتنهافرزندش از خدمت معاف بشه؟این قانون واقعاغیرکارشناسانه وناعادلانه است زیرااجرای قانون بایدازانتهای سال یاازابتدای سال باشدککه این قانون تا4 فروردین انجام شده یعنی اگر شخصی به اشتباه شناسنامه پدرش 5 فروردین صادرشده نمیتواندمعاف بشوددرحاله کهدیگران اا4فروردین معاف شدندوحتی 1سری ازمردم بخاطرتحویل نگرفتن مدارک از طرف پلیس 10نتوانستدازاین قانون استفاده کنندکه بعداز پیگیری ازرییس سازمان نظام وظیفه بابی اعتنایی عرض کردندکسان
  • بی شانس A1 ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 0
    توی شرایط بال نوشته حداقل داشتن 3 خواهر مجرد. من تک پسرم و 5 خواهر دارم اما تحت پوشش نیستم و پدرم57سالشه. ایا راهی هست که معاف بشم؟؟؟!