بالاخره 4 ماه پس از ثبت نام عمره مفرده، امروز مراسم قرعه کشی عمره مفره انجام شد. هرچند که قرار است اولویت ها را بانکها اعلام کنند.

به گزارش خبرآنلاین در ثبت نام عمره مفرده شش و نیم میلیون نفر شرکت کردند که ابتدا اعلام شد، تنها دو و نیم میلیون نفر از آنها اعزام می شوند. اما اکنون برای همه ثبت نام شده ها، عرقه کشی شده است.

مراسم قرعه‌کشی عمره مفرده از بین 6 میلیون و 500 هزار نفر ثبت‌نام کننده‌ای که در شهریور‌ و مهر‌ امسال برای عمره مفرده سپرده‌گذاری و ثبت‌نام کرده بودند عصر امروز با حضور رئیس سازمان حج و زیارت، نماینده رئیس‌جمهوری، نماینده سازمان بازرسی کل کشور و با حضور اعضای هیئت مدیره دو بانک ملی و ملت انجام شد. در ابتدای مراسم قرعه‌کشی برای تعیین اولویت‌های عمره مفرده که در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد. علی لیالی، رئیس سازمان حج و زیارت گزارش کوتاهی از روند ثبت‌نام‌های عمره مفرده در سال جاری ارائه کرد.

در ادامه این مراسم، قرعه‌کشی از بین 6 میلیون و 500 هزار نفر ثبت‌نام کننده عمره مفرده با استفاده از گوی و نرم‌افزار رایانه‌ای ویژه قرعه‌کشی انجام شد.

روند انجام قرعه‌کشی به این صورت انجام شد که ابتدا با استفاده از گردونه 7 گویی که هر گوی حاوی یک عدد بود انتخاب شد و مجموع عدد‌های انتخاب شده از طریق گوی یک عدد 7 رقمی را تشکیل داد. که رقم اول تا هفتم این عدد به ترتیب شامل اعداد 6، 4، 6، 5، 2، 7 و 5 بود.

در ادامه روند قرعه‌کشی عدد 7 رقمی انتخاب شده از طریق گوی به نرم‌‌افزار ویژه قرعه‌کشی داده شد و این نرم‌افزار از میان مجموع 6 میلیون و 500 هزار اسامی ثبت‌شده در سیستم اقدام به انتخاب گروه‌های اولویت به تفکیک هر یک از استان‌ها پرداخت.

در این نرم‌افزار گروه‌‌ها در مجموعه‌های 22 هزار نفری انتخاب شدند و این نرم‌افزار به صورت خودکار سهمیه هر استان را به تناسب آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان آن استان مشخص کرد.

با پایان یافتن پردازش اولویت‌ها از طریق این نرم‌افزار و تعلیم اولویت‌های تمام 6 میلیون و 500 هزار نفر ثبت‌نام کننده عمره مفرده خروجی اولویت‌ها از طریق این نرم‌افزار ارائه شد و بنابر اعلام علی لیالی، رئیس سازمان حج و زیارت این اسامی و اولویت‌های مشخص شده که از اولویت 301 تا 600 را شامل می‌شود به دو بانک عامل ملی و ملت ارائه می‌شود و این بانک‌ها اولویت‌های انتخاب شده در مراسم قرعه‌کشی امروز را در اسرع وقت به ثبت‌نام کنندگان اعلام می‌کنند.

لیالی درباره اعلام اولیوت های انتخاب شده در پس از عرقه کشی گفت: "بر اساس توافقی که با دو بانک ملی و ملت انجام شده این بانک‌ها اولویت‌های انتخاب شده را از 4 طریق پیامک، ارسال مکتوب نتیجه قرعه‌کشی به سپرده‌گذاران، قرار دادن نتایج اولویت‌ها در سایت بانک‌ها و از طریق شعب بانک ملی و ملت اعلام می کند."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    54 1
    برای همه ثبت نام شده ها، عرقه کشی شده است.!!
    • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
      27 5
      الویت 300 تا 600 یعنی چه؟
    • بدون نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
      11 3
      عرقه کشی یعنی چه
  • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    13 0
    لابد چند ماه هم بانک کشش میده تا الویتها رو اعلام کنه !!
  • حاج حمید IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    17 1
    مروزصبح به نقل ازسازمام حج اعلام شدنتایج به این زودی هابه مردم اعلام نمی شودوبانک های عامل نتایج رابصورت نامه به مردم اعلام خواهندکردواین یعنی حداقل یک یادوماه بعد.درزمانی که اطلاع رسانی بصورت دقیقه ای انجام می شوداطلاع رسانی ازطریق نامه یعنی نوعی فریب وخریدزمان ازسوی متولیان امورواستفاده ازپول کلان مردم .بهتراست سازمان حج نتیجه قرعه کشی راروس سایت هاقراردهدودست ازفریب کاری بردارد
  • بدون نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    8 2
    خوب مردم راسرکارگذاشتید.بهترنیست دست ازخریدزمان برای پولهای مردم بردارید.ونتایج راهرچه سریترروی سایت بگذارید.
  • احمد IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    4 0
    متا سفانه بانک ملت قرعه کشی یک ماه به تاخی انداخت حالا باید نتایج قرعه کشی راهم یک ماه عقب بندازد
  • سیروس IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    6 2
    سلام. ای کاش این همه با احساسات مذهبی مردم بازی نمی شد... چرا اعلام نتایج قرعه کشی در عصر اطلاعات این قدر به تأخیر می افتد... آقایان مسئول این بار چه توجیهی دارند؟!
  • مرتضی IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    6 1
    6.5 میلیون نفر میشه حدوده 5.2 بیلیون تومن که سودش میلیاردها تومن میشه من برنامه نویسم خوب میدونم قرعه کشی در پیچیده ترین حال یک هفته هم طول نمیکشه اسم این کارشون رو چی میزارن
  • محمد IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    5 1
    فقط میتونم بگم که:خیلی قشنگ بااحساسات مردم متدین و مذهبی بازی می شودومدیران باتدبیرحج و زیارت!!!فکر می کنند مردم خیلی ساده اند!؟ولی توراخدا اینقدر مردم را الاف نکنید و اولویتها رازودمشخص کنید.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    3 0
    مافیای حج وای خدایا ..........تو خودت از دل ما خبر داری مادرم آرزوی این سفر را به گور برد
  • بهنام بابلكناري IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    4 0
    كي اعلام ميشه پس ! مردم سره كارنا