۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸

مسئولان نمایشگاه CES معتقدند که سال 2012 بهترین سال برای این نمایشگاه بوده است؛ اما آنها به جنجالی که بر سر پوشش نامناسب زنان برای تبلیغات شرکت‌ها درگرفته بود، اشاره‌ای نکردند

بر اساس گزارش CEA ( انجمن نمایشگاه CES)، نمایشگاه امسال تا کنون 153هزار بازدید کننده داشته است که در مقایسه با 140هزار بازدید کننده پارسال حدود 9.3 درصد رشد داشته است. CEA مدعی شده که این میزان بازدید کننده در طول تاریخ برگزاری این نمایشکاه بی سابقه است.

این در حالی است که یک پنجم بازدید کنندگان از خارج از ایالات متحده آمریکا برای بازدید CES آمده بودند. علاوه بر این وجود 3100 غرفه در فضایی به وسعت 1.86 میلیون فوت مربع در مرکز کنفرانس های لاس وگاس که به خوبی فضای نمایشگاه ونیز بود باعث رشد 15درصدی غرفه داران CES امسال شد.
گری شایپرو رئیس CEA دراین باره اظهار داشت: CES 2012 تاکنون در کل تاریخ برگزاری CES ها به لحاظ ایجاد انرژی و هیجان در بخش صنعت تکنولوژی ها لمسی بهترین بوده است. وسعت و عمق CES 2012 که از لحاظ ابتکار و تولیدات فن آوری بیشتر از هر جای دیگری روی زمین است نشان می‌دهد که ارزش تولیدات این صنعت پویا امسال به مرز به یک تریلیون دلار خواهد رسید.

 

فروش 17هزار فنجان قهوه

گزارش CEA حاکی از آن است شرکت کنندگان در برخی موارد بیشتر از 700 مایل سفر کرده اند تا به اینجا بیایند زیرا به جای اینکه مجبور باشند مرتب از این کمپانی به آن کمپانی سفر کنند می توانند همه محصولات را یک جا ببینند. جالب این جاست که در حدود 17 هزار فنجان قهوه در این نمایشگاه به فروش رفته و این یعنی 122 تن زباله برای بازیافت تولید شده است!

 

جنجال‌ها بر سر پوشش نامناسب
البته نمایشگاه امسال جنجال های زیادی را هم بر سر استفاده از زنان با پوشش نامناسب برای تبلیغاتش به راه انداخت و این مسئله یکی از چالش های اساسی CES امسال بود. بی بی سی فیلم کوتاهی از مصاحبه با زنان شرکت کننده در این نمایشگاه از جمله با مالی مک هوگ نویسنده زن تحریریه digitaltrends گرفته است. در حالیکه گری شایپرو این مسئله را رد کرده و آن را کاملا بی ربط دانسته است.
نمایشگاه بزرگ بازی در ژاپن ChinaJoy که اوایل امسال در شانگهای برگزار شد؛ با فشار دولت چین استفاده از زنان را برای تبلیغ در غرفه های این نمایشگاه که بزرگترین کنوانسیون بازی در چین است ممنوع کرد. چند سال قبل هم نمایشگاه بازی E3 استفاده از زنان بد لباس را برای تبلیغات ممنوع کرده بود اما حتی تهدید به جریمه 5000 هزار دلاری هم برای اینکه کمپانی های بازی را مجبور به عدم استفاده از زنان در امر تبلیغات کند؛ کافی نبود.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =