۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹

مهر نوشت:

رکود تورمی در بازار مسکن که از یکسو با افزایش قیمت‌ها و از سوی دیگر با کسادی بازار روبرو است منجر به این شده که تقاضاهای موثر در بازار به دلیل گرانی تبدیل به خرید نشود و از سویی نیاز به بازار مسکن هم همواره وجود داشته باشد.

در واقع مسکن به اندازه ای از قیمت رسیده است که اغلب مردم در تهران توانایی خرید آن را ندارند بنابراین این تقاضای بالقوه همچنان در بخش مسکن وجود دارد و این کالای سرمایه ای هر روز از دیگر بخش های اقتصاد کشور تاثیر میگیرد بنابراین فرصتی برای تعادل میان عرضه و تقاضا بوجود نمی آید.

هر چند که دولت با سیاست مسکن مهر سعی بر تعدیل نرخ تورم در بخش مسکن را دارد اما این بخش هنوز هم تحت تاثیر دیگر سیاست های دولت است و به نظر نمی رسد که قیمت مسکن در تهران و دیگر کلان شهرها بتواند تحت تاثیر عرضه مسکن مهر کاهش پیدا کند.

در حال حاضر هم بازار مسکن تحت تاثیر جو روانی ناشی از نوسان در بازار ارز و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با یک رکود تورمی مواجه است که هر چند در برخی از محله های تهران خود را نشان داده اما احتمال فراگیر شدن در دیگر محله های تهران را هم دارد.

قیمت آپارتمان کوچک در تهران

براساس گزارش میدانی، یک آپارتمان 55 متری در نظام آباد شمالی با 35 میلیون تومان نقد، 20 میلیون تومان وام و 18 میلیون تومان رهن به فروش می رسد و یک آپارتمان 50 متری در تهران نو قاسم آباد، یک خوابه و با عمر 9 ساله با پارکینگ و انباری، 75 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین آپارتمان 48 متری طبقه سوم در محدوده سرچشمه به قیمت 52 میلیون تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است و برای یک واحد 45 متری، با عمر 14 ساله، 75 میلیون تومان دریافت می شود.

قیمت یک آپارتمان 53 متری در محدوده امامزاده حسن هم 76 میلیون تومان تعیین شده است و یک آپارتمان 55 متری در نارمک میدان 15 با قیمت 125 میلیون تومان به فروش می رسد. آپارتمان 44 متری با عمر 6 ساله در میدان بهشتی هم بدون پارکینگ متری 2 میلیون و 500 هزار تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است.

45 متری در محدوده اقدسیه هم با امکانات به قیمت 160 میلیون تومان به فروش می رسد و 48 متری نوساز در یوسف آباد هم 165 میلیون تومان قیمت گذاری شده است همچنین واحدی 50 متری در فرمانیه نوساز با پارکینگ و انباری به قیمت 220 میلیون تومان به فروش می رسد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    124 9
    خدا به فریاد تهرانی ها برسه من تو شهرستان (یزد) خونه ساختم نوساز ویلایی 160 متر زیر بنا 150 متر حیاط و پارکینگ با زمینش حدود 140 ملیون در اومدو اونوقت تو تهرات یه واحد آپارتمانی 50 متری میگن 220 میلیون راسی تو یه واحد 50 متری چجوری زندگی میکنن.
    • بدون نام IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
      40 3
      خوشابحال شما شهرستانیها بقول سعدی هربارنفس که میکشید خدارو شکرکنید این تهران جهنمی شده برای شهروندان ازاون ورهوای آلوده که میخورن ازاین ورهم گرونی... برای ماتهرانیها دعا کنید!
    • بدون نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
      5 4
      برادر من هم خدا رو میخوای هم خرما رو. وقتی همه امکانات چپیده تو تهرون آخه چه انتظاری داری؟!
    • بدون نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
      4 4
      متريال بكار رفته براي هر دو خانه يكي است ولي 220 ميليون تومان مربوط به محل و موقعيت ملك است.آيا فكر ميكني محله ها يكي هستند؟ مسلما" كسي كه در خانه 50 متري فرمانيه زندگي مي كنه نمي تونه در خونه 160 متري و در محله شما دوست عزيز زندگي كنه!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    40 2
    باعث و باني اينهمه گراني و بدبختي؟ پيدا كنيد پرتقال فروش را!
  • مهسا US ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    23 2
    واقعا خوش به حال همه اونایی که مجبور نیستن به خاطر نوع کار یا تحصیلشون توی تهران بمونن، به جای ما هم نفسی تازه کنین.
  • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    35 0
    بی زحمت قیمت چادر هم بگین چنده ؟ فکر کنم هفته دیگه باید به فکر یه چادر 2 خوابه باشیم
  • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    27 1
    فکر میکنم بعد از دلار و که نوبت چادر سکه شود واه که چه ها شود ! مملکت گل وبلبل !
  • هادی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    8 0
    سلام کارتن خوابی / با این اوضاعی که اینا درست کردن دیگه باید تو چادر خوابید و برای نف کشیدن و راه رفتن هم مالیات داد /
  • hosein NL ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    7 2
    ای کاش زندگی به ظاهر خوشرنگ پایتخت از ذهن من و امثال من پاک میشد
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    0 2
    باید دولت بازنشستگان خانه دار وبی خانه را تشویق کند بروند از تهران بیرون ویا به شهر ستانهای خود ویا در فاصله 100 کیلومتری تهران آپارتمانهایی کوچک ولی در شهرکی با صفا و بیشه مانند در کنار اتوبان جدید تهران شمال بسازد وبدهد به آنها وهر که خانه هم دارد واگذار کند به فرزندانشان. و قریب کثیری از تهران میروند. چون جوانان امروزی از تهرون بیرون برو نیستند به خصوص که شغل وکار مناسبی هم ندارند اقلا مسافرکشی میکنند .
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    1 0
    تمام شهرستانها هم امکانات مناسبی دارند اعم از آب و برق و گازو تلفن .فقط باید به فکر درامد زایی باشیم .اگر درامد مناسبی در انجا باشد خود من با اینکه بچه تهران هستم بخاطر بچه هایم که شده یک لحظه تو تهران نمی مونم
  • بدون نام IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    4 2
    تهران هیچی نداره هوایی که پر از آلودگی و عوامل سرطانزا و ... خیابانهایی پر از ترافیک در همان فرمانیه و فرشته که قیمت هاش سر به فلک کشیده فقط گذری عبور کن ببین توی خیابانهای باریک که قبلا کوچه باغ بوده اند اصلا می شه عبور کرد اگر من اشتباهی گذرم اونجا بیفته هزار بار خودمو لعنت می کنم که چرا اشتباه کردم . تهران اصلا جای زندگی نیست من متاسفانه بخاطر شغل همسرم مجبورم اینجا را تحمل کنم با وجود اینکه خودم اهل این شهر هستم حیف نیست وقتی می تونی توی شهرستان توی خونه ویلایی زنگی کنی با هوای تمیز و خیابانهای خلوت و مردم با اصالت اونوقت آدم بیاد توی آپارتمان 50 متری توی برجهایی که مثل لونه زنبور می مونه زندگی کنی . قبلا اگه قیمت خونه های تهران بالاتر بود منصفانه بودولی الان عین ظلمه .